A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új XD, XF, XG és XG+ típus a lehető legnagyobb üzemanyag-hatékonyságot nyújtja.

Közzétéve:

Tavaly az új generációs DAF XF 450 magabiztosan tarolt a különféle német teherautós szaklapok közúti üzemanyag-hatékonysági összehasonlító tesztjein. Ebből kiindulva a holland gyártó Efficiency Champion néven összeállított egy olyan teljes körű specifikációs csomagot az új XD, XF, XG és XG+ típushoz, amely a lehető leghatékonyabb üzemelést segíti elő.

Jók között a legjobb

Mivel az üzemanyag-fogyasztás csökkentésének egyik legeredményesebb módszere a légellenállás mérséklése, az Efficiency Champion modellek alapfelszerelésként a tükrök helyett kamerákat alkalmazó DAF Digital Vision System elnevezésű rendszerrel, oldalsó és tetőlégterelőkkel, oldalszoknyákkal és egy különleges alsó légterelő lemezzel készülnek. Továbbá a csökkentett saját tömeg, a kis gördülési ellenállású gumiabroncsok, valamint a szériafelszerelésként beépített domborzathoz előrelátón igazodó sebességszabályzás is hozzájárul az üzemanyag-fogyasztás minimalizálásához.

Míg a szintén alapáron járó nagyteljesítményű PACCAR MX motorfék az üzemi fékek tehermentesítésével csökkenti az üzemeltetési költségeket, illetve sok esetben a retardert is kiválthatja. Az Efficiency Champion kivitelek hatékonyságát javítja még az új motorvezérlő szoftver is, amely a már korábban üzembe helyezett új generációs DAF teherautókra utólag is telepíthető egy frissítés keretében. Ez a program egyrészt csendesebbé és kiegyensúlyozottabbá teszi a motor járását, másrészt megteremti a folyamatos hálózatba kapcsolhatóságon alapuló megelőző karbantartási javaslatok lehetőségét, támogatva ezzel a jármű maximális rendelkezésre állását.

Kedvezőbb útdíjak

Persze a mérsékelt üzemanyag-fogyasztás egyúttal kisebb szén-dioxid-kibocsátást is jelent, ezért az Efficiency Champion modellek akár hat évig is élvezhetik a legkedvezőbb német útdíjakat biztosító CO2 Class III besorolást. Ez kilométerenként akár 1,6 cent megtakarítását is eredményezheti a Németország útjain közlekedő járműveknek. Ráadásul az új hatékonysági csomaggal készülő DAF tehergépkocsik hidrogénezett növényi olajjal, vagyis HVO-val is működtethetők, ami megújuló üzemanyagként akár kilencven százalékkal is csökkentheti a szén-dioxid-terhelést.

Fokozott biztonság

Az üzemeltetés hatékonyságát mindemellett az aktív biztonság növelése is fokozza a költséges és állásidőt okozó balesetek kockázatának mérséklésével. Ezért az Efficiency Champion kivitelek a legkorszerűbb vezetéstámogató rendszereket is alapáron kínálják. Ezek közé tartozik az automatikus vészfékrendszer legújabb generációja, az elinduláskor a jármű előtt tartózkodó gyalogosokra és kerékpárosokra adott figyelmeztetés, valamint az oldalsó holttérfigyelő. Az Efficiency Champion modellek PACCAR MX-11 vagy MX-13 motorral és különféle fülkeméretekkel állnak rendelkezésre, hogy az üzemeltetők a lehető legjobban a saját felhasználási követelményeikhez igazíthassák ezeket, ami szintén a hatékony üzemelés egyik kulcsa.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra