Díjazott hatékonyság

Megjelenése óta számos rangos díjat és szakmai elismerést bezsebelt a DAF új teherautó-generációja. Legutóbb az XF 450 a VerkehrsRundschau és a Trucker német szaklapok közúti összehasonlító tesztjén elnyerte a legtakarékosabb modellnek járó Green Truck 2023 díjat.

Közzétéve:

Jelenleg az új generációs DAF XF 450 a leghatékonyabb távolsági nyerges vontató az európai piacon, legalábbis a VerkehrsRundschau és a Trucker magazinok összehasonlító tesztjének eredményei alapján. A két német szaklap szerkesztőségének szakemberei minden évben megrendezik nagyszabású tesztjüket, amely során elsősorban az üzemanyag-fogyasztásra összpontosítanak, amiből egyenesen következik a járművek szén-dioxid-kibocsátása is. Ezzel együtt persze az AdBlue-fogyasztást és az elért átlagsebességet is számításba veszik a Green Truck, azaz Zöld Tehergépkocsi díj odaítélésekor.

Lenyűgöző értékek

Idén egyértelműen a holland márka került ki győztesként a megmérettetésből, hiszen a 450 lóerős PACCAR MX-11 motorral hajtott DAF XF vontató 21,26 liter/100 kilométer átlagos üzemanyag-fogyasztást ért el 80,06 kilométer/óra átlagsebesség mellett a változatos németországi tesztútvonalon. Mindemellé csupán 1,32 liter/100 kilométer AdBlue-fogyasztás társult. Ehhez a kiváló eredményhez a hatékony hajtásláncon túl az is hozzájárult, hogy a gyártók közül a DAF elsőként jelent meg a piacon az új európai jogszabályok lehetőségeit kiaknázó meghosszabbított és így áramvonalasabb orrkialakítású fülkével. Patrick Dean, a DAF igazgatótanácsának tagja és főmérnöke a Green Truck 2023 díj átvételekor hozzátette, hogy a DAF új generációs teherautói nemcsak az üzemanyag-hatékonyság terén állítottak fel új mércét, hanem a biztonság és a kényelem tekintetében is.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

Expressz platós

Immár nyomatékirányítással segíti dinamikus irányváltását a Ford legkisebb tengerentúli platósának utcai sportváltozata. Azonban ez csupán a jéghegy csúcsa, hiszen korántsem ez a Maverick Lobo egyetlen műszaki csemegéje.

Simabőrű széltoló

Kifejezetten a távolsági fuvarozáshoz optimalizált, kedvezőbb légellenállású fülkeváltozatot kínál a Mercedes-Benz a dízelmotoros Actros modellekhez. Ha ismerősnek tűnik, nem véletlen, hiszen a ProCabin fülkével mutatkozott be az elektromos eActros 600 is.

Krisztusi korban

Kicsit kerekítettünk, hiszen nem 33, „csupán” harmincesztendős a Citroën Jumper. Mai rohanó világunkban mégis érdemes kicsit megállni és visszatekinteni erre a három évtizedet felölelő karriere. Annál is inkább, mivel a méltán népszerű francia kishaszonjármű a…