A jövő kamionja – Nikola One

Nem telt el sok idő miután a Nikola Motor Company bejelentette egy új gázturbinás-elektromos hibrid vontató gyártását, egészen addig, amíg bemutatták a végleges jármű első példányát. Ám a Nikola One végül üzemanyagcellás elektromos hajtásláncot kapott.

Közzétéve:

Nemcsak Európában, de Amerikában is egyre fontosabb kérdés a nehéz-tehergépjárművek környezetkímélő üzemeltetése, a gyártók pedig folyamatosan keresik a hagyományos dízelüzem kiváltására az alternatív megoldásokat. Főleg abban az esetben érdekes ez, ha a környezettudatosság az üzemeltető oldaláról költséghatékonysággal is párosul. Amerikában olyannyira látnak üzleti lehetőségeket ezen a területen, hogy egyes vállalatokat kifejezetten ilyen projektek megvalósítására hoznak létre. Ezek közé tartozik a híres feltaláló, Nikola Tesla után elnevezett, Salt Lake Cityben található központtal rendelkező Nikola Motor Company is, amelynek néhány évvel ezelőtti megalapításának célja elektromos járművek, energiatároló rendszerek és villanyautó-részegységek kifejlesztése és gyártása.

Hibrid és elektromos kamion

A vállalat tavaly tavasszal jelentette be egy, az ágazatban teljesen új, gázturbinás-elektromos hibrid nyerges vontató gyártását, majd fél évvel később be is mutatta az első prototípust. A végső változat viszont a terveknél is érdekesebb jármű, ugyanis a Nikola One névre keresztelt vontató üzemanyagcellás elektromos hajtásláncot kapott. A gyártó sajtóanyaga szerint a jármű 1000 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka 2700 newtonméter feletti. A sorozatgyártást ugyan csak 2020-tól tervezi elindítani a vállalat, a hatalmas érdeklődést azonban jól mutatja, hogy már most több milliárd dolláros rendelésállományt tudhatnak magukénak.

Az ügyfelek számára összeállított információs anyagból kiderül, hogy a Nikola One minden tekintetben felülmúlja a hagyományos dízelüzemű vontatókat. Könnyebben birkózik meg az emelkedőkkel, a vontató kisebb saját tömegének köszönhetően több rakományt vihet a szerelvény, miközben fenntartási költsége kisebb a dízelüzemű társaihoz viszonyítva. A Nikola One hatótávolsága 1300 – 1900 kilométer, feltöltése folyékony hidrogénnel mindössze negyed órát vesz igénybe és helyi károsanyag-kibocsátása nulla. A tervek szerint 800 tagból álló márkaszerviz-hálózat és saját üzemanyagtöltő-hálózat szolgálja majd az üzemeltetők kényelmét.

Mindezek mellett bemutatták a Nikola Two nevű, nappali fülkés vontatót is, amely rövidebb, jellemzően helyi elosztó fuvarfeladatokra lehet ideális.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…

Terepen is „zölden”

Sikert sikerre halmoz a VIARENT kínálatban is méltán nagy népszerűségnek örvendő Ford Transit kis, egyben a Transit Connect nagy testvére, a Ford Transit Custom. Az immár 2012 óta töretlenül hódító modellsorozat újabb bravúrként a Volkswagen…

Gáz van?

Napjaink millió dolláros kérdése: dízel vagy elektromos? Előnyök és hátrányok kusza szövedéke itt is, ott is. Vágjuk hát át a gordiuszi csomót! A válaszunk: egyik sem! A VIARENT népszerű márkája, a Volvo Trucks sem hisz…