A jövő kamionja – Nikola One

Nem telt el sok idő miután a Nikola Motor Company bejelentette egy új gázturbinás-elektromos hibrid vontató gyártását, egészen addig, amíg bemutatták a végleges jármű első példányát. Ám a Nikola One végül üzemanyagcellás elektromos hajtásláncot kapott.

Közzétéve:

Nemcsak Európában, de Amerikában is egyre fontosabb kérdés a nehéz-tehergépjárművek környezetkímélő üzemeltetése, a gyártók pedig folyamatosan keresik a hagyományos dízelüzem kiváltására az alternatív megoldásokat. Főleg abban az esetben érdekes ez, ha a környezettudatosság az üzemeltető oldaláról költséghatékonysággal is párosul. Amerikában olyannyira látnak üzleti lehetőségeket ezen a területen, hogy egyes vállalatokat kifejezetten ilyen projektek megvalósítására hoznak létre. Ezek közé tartozik a híres feltaláló, Nikola Tesla után elnevezett, Salt Lake Cityben található központtal rendelkező Nikola Motor Company is, amelynek néhány évvel ezelőtti megalapításának célja elektromos járművek, energiatároló rendszerek és villanyautó-részegységek kifejlesztése és gyártása.

Hibrid és elektromos kamion

A vállalat tavaly tavasszal jelentette be egy, az ágazatban teljesen új, gázturbinás-elektromos hibrid nyerges vontató gyártását, majd fél évvel később be is mutatta az első prototípust. A végső változat viszont a terveknél is érdekesebb jármű, ugyanis a Nikola One névre keresztelt vontató üzemanyagcellás elektromos hajtásláncot kapott. A gyártó sajtóanyaga szerint a jármű 1000 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka 2700 newtonméter feletti. A sorozatgyártást ugyan csak 2020-tól tervezi elindítani a vállalat, a hatalmas érdeklődést azonban jól mutatja, hogy már most több milliárd dolláros rendelésállományt tudhatnak magukénak.

Az ügyfelek számára összeállított információs anyagból kiderül, hogy a Nikola One minden tekintetben felülmúlja a hagyományos dízelüzemű vontatókat. Könnyebben birkózik meg az emelkedőkkel, a vontató kisebb saját tömegének köszönhetően több rakományt vihet a szerelvény, miközben fenntartási költsége kisebb a dízelüzemű társaihoz viszonyítva. A Nikola One hatótávolsága 1300 – 1900 kilométer, feltöltése folyékony hidrogénnel mindössze negyed órát vesz igénybe és helyi károsanyag-kibocsátása nulla. A tervek szerint 800 tagból álló márkaszerviz-hálózat és saját üzemanyagtöltő-hálózat szolgálja majd az üzemeltetők kényelmét.

Mindezek mellett bemutatták a Nikola Two nevű, nappali fülkés vontatót is, amely rövidebb, jellemzően helyi elosztó fuvarfeladatokra lehet ideális.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…

A VIARENT újabb lépést tett Szlovákiában: felvásárolta az MHC Mobility nehézjármű flottáját

A VIARENT – Közép-Európa meghatározó haszonjármű-bérbeadó vállalata – tovább erősíti jelenlétét Szlovákiában: sikeresen felvásárolta az MHC Mobility Slovakia nehézgépjármű flottáját. Az akvizíció stratégiai jelentőségű mérföldkő a vállalat régiós terjeszkedésében, és új szintre emeli szolgáltatási kapacitását…

Előny a négyzeten

Már ma is többféle tisztán elektromos zárt furgon sorakozik a VIARENT bérautó-kínálatában, a bérautók specialistája azonban hallgatva az idők szavára tovább bővíti villanypalettáját. Feltétlenül érdemes hát végiggondolni, vitathatatlan környezetvédelmi erényeik mellett milyen gazdaságossági előnyökkel szolgálhatnak…