A jövő kamionja – Nikola One

Nem telt el sok idő miután a Nikola Motor Company bejelentette egy új gázturbinás-elektromos hibrid vontató gyártását, egészen addig, amíg bemutatták a végleges jármű első példányát. Ám a Nikola One végül üzemanyagcellás elektromos hajtásláncot kapott.

Közzétéve:

Nemcsak Európában, de Amerikában is egyre fontosabb kérdés a nehéz-tehergépjárművek környezetkímélő üzemeltetése, a gyártók pedig folyamatosan keresik a hagyományos dízelüzem kiváltására az alternatív megoldásokat. Főleg abban az esetben érdekes ez, ha a környezettudatosság az üzemeltető oldaláról költséghatékonysággal is párosul. Amerikában olyannyira látnak üzleti lehetőségeket ezen a területen, hogy egyes vállalatokat kifejezetten ilyen projektek megvalósítására hoznak létre. Ezek közé tartozik a híres feltaláló, Nikola Tesla után elnevezett, Salt Lake Cityben található központtal rendelkező Nikola Motor Company is, amelynek néhány évvel ezelőtti megalapításának célja elektromos járművek, energiatároló rendszerek és villanyautó-részegységek kifejlesztése és gyártása.

Hibrid és elektromos kamion

A vállalat tavaly tavasszal jelentette be egy, az ágazatban teljesen új, gázturbinás-elektromos hibrid nyerges vontató gyártását, majd fél évvel később be is mutatta az első prototípust. A végső változat viszont a terveknél is érdekesebb jármű, ugyanis a Nikola One névre keresztelt vontató üzemanyagcellás elektromos hajtásláncot kapott. A gyártó sajtóanyaga szerint a jármű 1000 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka 2700 newtonméter feletti. A sorozatgyártást ugyan csak 2020-tól tervezi elindítani a vállalat, a hatalmas érdeklődést azonban jól mutatja, hogy már most több milliárd dolláros rendelésállományt tudhatnak magukénak.

Az ügyfelek számára összeállított információs anyagból kiderül, hogy a Nikola One minden tekintetben felülmúlja a hagyományos dízelüzemű vontatókat. Könnyebben birkózik meg az emelkedőkkel, a vontató kisebb saját tömegének köszönhetően több rakományt vihet a szerelvény, miközben fenntartási költsége kisebb a dízelüzemű társaihoz viszonyítva. A Nikola One hatótávolsága 1300 – 1900 kilométer, feltöltése folyékony hidrogénnel mindössze negyed órát vesz igénybe és helyi károsanyag-kibocsátása nulla. A tervek szerint 800 tagból álló márkaszerviz-hálózat és saját üzemanyagtöltő-hálózat szolgálja majd az üzemeltetők kényelmét.

Mindezek mellett bemutatták a Nikola Two nevű, nappali fülkés vontatót is, amely rövidebb, jellemzően helyi elosztó fuvarfeladatokra lehet ideális.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra