A legkisebb is beállt a sorba

Kiteljesedett a Mercedes-Benz akkumulátoros elektromos kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis az eSprinter és az eVito után bemutatkozott a 2021-ben megjelent Citan kompakt kisáruszállító villanymotoros változata is. Az eCitan a dízelmotoros változat praktikusságát, biztonságát és felszereltségét nyújtja helyileg nulla károsanyag-kibocsátás mellett.

Közzétéve:

Újabb mérföldkőhöz ért a Mercedes-Benz kishaszonjárműveinek villamosítása az eCitan Panel Van bevezetésével. Ráadásul ez a modell a lehető legkevesebb kompromisszumot igényli az üzemeltetők részéről a dízelmotoros testvéreihez képest, így új lehetőségeket nyit elsősorban a városi alkalmazások terén. A fejlesztők olyan helytakarékosan oldották meg az akkumulátorcsomag beépítését a két tengely közé, hogy a rakodóperem magassága csupán 57 centiméter. Ezáltal a széles oldalsó tolóajtón és a 180 fokos szögig kitárható kétszárnyú hátfalajtón keresztül is éppolyan könnyű az eCitan rakodása, mint a dízelmotoros kiviteleké. Extraként második oldalsó tolóajtó és egyszárnyú hátfalajtó is rendelkezésre áll. A 4,5 méter hosszú és 2,72 méter tengelytávolságú kompakt változat raktérfogata 2,9 köbméter, hasznos teherbírása pedig kicsivel több mint fél tonna. A 4,92 méter hosszú és 3,1 méter tengelytávolságú nyújtott modell viszont 3,62 köbméternyi, illetve 722 kilogrammnyi árut is magával vihet. A ledönthető utasülés és a behajtható rácsos válaszfal megrendelésével azonban még körülbelül fél köbméterrel tovább bővíthető a raktér befogadóképessége, és ebben az esetben 3,05, illetve 3,41 méter hosszú rakományok is beférnek a kompakt járműbe. Ha ez sem lenne elég, akkor a rövidebb modell 1450, míg a hosszabb 1400 kilogrammos utánfutót is vontathat.

Optimális értékek

Az eCitan első kerekeit 90 kilowattóra, azaz 122 lóerő csúcsteljesítményű és 245 newtonméter legnagyobb nyomatékú szinkronmotor hajtja, ezáltal a menetteljesítményekre sem lehet panasz. Legfeljebb csak akkor, ha esetleg autópályára téved a sofőr, ugyanis a legnagyobb sebességet 132 kilométer/órában korlátozták a hatótáv kímélése érdekében. Így a 45 kilowattóra hasznos kapacitású lítiumionos akkumulátorcsomaggal a WLTP-ciklus szerint 284 kilométert is megtehet a jármű két töltés között. Az általános, 11 kilowattos váltakozó áramú töltés esetén 4,5 órát, míg az opcionális, 22 kilowattos töltőteljesítmény esetén 2,5 órát kell a teljes feltöltésre számolni. Ám 80 kilowattos egyenáramú pontra csatlakozva 38 perc alatt elérhető a 80 százalékos töltöttség a furgon orrán díszelgő csillagos embléma mögötti CCS-csatlakozón keresztül. A járművezetők Comfort és Eco menetprogram, valamint háromféle erősségű rekuperációs szint közül választhatnak. A kiváló energiahatékonyságot szolgálja a hőszivattyús légkondicionáló rendszer, valamint az, hogy indulás előtt a kívánt szintre állítható a belsőtér hőmérséklete, miközben a gépkocsi a töltőhöz csatlakozik.

Ötcsillagos biztonság és élmény

A csillagos márka hagyományaihoz híven az eCitan a vezetéstámogató és egyéb biztonsági rendszerek terén is élen jár. Szériafelszerelése a visszagurulás-gátló, az oldalszélsegéd, az éberségfigyelő, a hat légzsák, az eső-, illetve fényérzékelő és az automatikus segélyhívó, amely külföldön is az információs és szórakoztatórendszerben beállított nyelven használható. Míg felárért automatikus vészfékrendszer, aktív sávtartó, radaros oldalsó holttérfigyelő, sebességkorlátozásra figyelmeztető, adaptív sebességtartó automatika, araszolássegítő, aktív parkolássegítő, radaros és kamerás tolatássegítő, valamint vontatmánystabilizáló is elérhető. Szintén extrafelszerelés a LED-es fényszóró és az automatikus távfénykapcsolás. A prémiumszintű felhasználói élményt pedig az opcionális MBUX multimédia-rendszer biztosítja többek között hétcolos érintőképernyővel, okostelefon-tükrözéssel, digitális rádióval, navigációval és hangvezérléssel. A Mercedes-Benz eCitan tehát nemcsak a hajtás, hanem a biztonság és a kényelem terén is igen előremutató.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.