Élre ugrott

Amikor megjelent a tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz eSprinter, nem éppen a teljesítményével vagy a hatótávolságával tűnt ki a vetélytársai közül. Most azonban a csillagos gyártó előállt a modell új nemzedékével, amely ránézésre nem változott, a lemezek alatt viszont vadonatúj elektromos platform lapul.

Közzétéve:

Igazi világpolgárnak született a 350 millió euróból kifejlesztett új Mercedes-Benz eSprinter, hiszen Európában és Észak-Amerikában is gyártják majd világszerte körülbelül hatvan piacra. Legnagyobb dobása azonban az, hogy számos innovatív műszaki megoldással látták el. Ezek közül az egyik legfontosabb, hogy a jármű három modulból épül fel, így hasonlóan nagy szabadságot nyújt a különféle átépítésekhez és felépítményezéshez, mint a belső égésű motorral hajtott Sprinterek. Az új eSprinter tehát már nemcsak zárt furgonként készül, hanem többféle tengelytávolsággal fülke-alvázként is, amelyre billenőplatós, hűtődobozos vagy szinte bármilyen más felépítmény kerülhet. Az első modul a jármű minden esetben egységes orra, amely az összes nagyfeszültségű berendezést tartalmazza. A második modul a padló, illetve alváz alatti nagyfeszültségű akkumulátorcsomagot foglalja magában a tengelyek között egy masszív házba beépítve. Ennek köszönhetően alacsonyan helyezkedik el a jármű tömegközéppontja a jobb menetstabilitás érdekében. A harmadik modul legfontosabb elemei pedig a kompakt, mégis nagy teljesítményű villanymotor, valamint az elektromos hajtású hátsó tengely.

Új elektromos hajtáslánc

Ez utóbbi két részegység teljesen új fejlesztésű, így elsőként az eSprinterben jelennek meg. A csupán 130 kilogramm tömegű, állandó mágneses szinkronmotort kiváló hatékonyság és optimalizált hőmenedzsment jellemzi. Kétféle, 100, illetve 150 kilowatt legnagyobb teljesítményű változatban áll rendelkezésre, az erősebb kivitel maximális nyomatéka eléri a 400 newtonmétert. Az új hajtott tengely pedig az akár 4,25 tonna legnagyobb megengedett össztömeg mellett akár 2,0 tonnás utánfutó vontatását is lehetővé teszi. Az ügyfelek háromféle akkumulátorcsomag közül választhatnak a felhasználási követelményeknek megfelelően, ezek hasznos kapacitása 56, 81, illetve 113 kilowattóra. Mivel 155 kilowatt teljesítménnyel is tölthetők, a legkisebb csomag kevesebb mint fél óra, a legnagyobb pedig 42 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékosra. A lítium-vas-foszfát akkumulátorok előnye, hogy előállításuk nem igényel kobaltot és nikkelt.

Innovatív digitális szolgáltatások

Az új eSprinter a digitalizáció terén is élen jár. A Mercedes-Benz User Experience (MBUX) információs és szórakoztató rendszerén a legújabb generációs szoftver fut, amelyet eddig csak a Mercedes-Benz személyautók vezetői élvezhettek. Ez számos funkcióval, illetve szolgáltatással könnyíti meg az elektromos járművek mindennapos használatát. Navigációs rendszere például a pillanatnyi közlekedési helyzet és az útvonal domborzati jellege alapján mutatja az aktuális hatótávot, továbbá kiszámítja a lehető legjobb töltési stratégiát a kívánt célállomás lehető leggyorsabb eléréséhez. A töltőállomás igénybevétele pedig gyerekjáték az MBUX rendszeren keresztüli bejelentkezés és a Mercedes me alkalmazáson keresztüli fizetés segítségével. Persze a Hey Mercedes hangvezérlés is rendelkezésre áll.

Lépésenként bővülő kínálat

Elsőként a zárt furgon mutatkozik be az amerikai és az európai piacon az idei év második felében. Ez egy hosszú, magastetős modell lesz 14 köbméteres raktérrel és 4,25 tonna legnagyobb megengedett össztömeggel. A 113 kilowattóra hasznos kapacitású akkumulátorcsomagjával a WLTP-ciklus szerint 400, városi forgalomban pedig 500 kilométert is megtehet majd egy teljes feltöltést követően. Ez már valóban új mércét állít fel a kategóriában. Ezt követik majd a különféle fülke-alvázas kivitelek, amelyek számos új felhasználási területen nyitnak utat az elektromos Sprinter előtt.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Teljes gázzal hidrogéneznek

Újabb fontos mérföldkőhöz ért a Volvo Trucks üzemanyagcellás hajtású teherautójának fejlesztése azzal, hogy már közúton tesztelik. Ráadásul Svédország északi részén már kemény téli körülmények között is próbára tették.

Különc küldönc

Több mint 50 milliárd dollárt fordít a Ford világszerte arra, hogy élen járjon az elektromos járművek piaci forradalmában. Ennek legújabb lépéseként a Ford Pro bemutatta az E-Transit Courier minifurgont. Az új generációs modell a tisztán…

Nem fog ki rajta a fagy sem

Idén télen több ezer kilométeren át tesztelte az MAN a sorozatgyártáshoz közeli elektromos nyerges vontatóját Svédországban, az északi sarkkör környékén. Elsősorban az eTruck hatótávolságát, tölthetőségét, fűtési rendszerét és hajtásláncának működését vizsgálták a legkeményebb zimankóban. Ám…

Innovációk több tengelyen

Tovább folytatódott a DAF tehergépkocsi-kínálatának rendkívül sikeres generációváltása, mégpedig a különlegesebb terepes és közúti alkalmazásokra való többtengelyes modellváltozatok bemutatásával. Innovatív megoldásokból természetesen ezek körében sincs hiány.

Új ötletekben nincs hiány

Nem tétlenkedtek az utóbbi időben sem a Kögel leleményes fejlesztői, így a neves pótkocsigyártó több hasznos újdonságot is bevezetett a közelmúltban. A hosszított, így nagyobb kapacitású EuroTrailer függönyponyvás félpótkocsi immár igazoltan közúti-vasúti kombinált fuvarozásban is…

Föld alatti fenntarthatóság

Kísérleti jelleggel már a bányaiparban is megjelennek a Volvo Trucks elektromos teherautói. A svéd járműgyártó és a Boliden bányavállalat együttműködésének célja a felszín alatti fuvarfeladatok környezetében is elterjeszteni ezt a fenntarthatóság irányába mutató technikát.

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra