A Tesla titka

Fenntartható jövő, elektromos jármű, önvezető autó és megannyi újdonság, amelyek alapvetően változtatják meg a jövő közlekedését. Mindezekben élen jár egy amerikai autógyártó, amely csak az utóbbi években tűnt fel a piacon. Próbáltunk választ találni arra, hogy mi a Tesla titka.

Közzétéve:

Nemrégiben írtunk itt a Truck News oldalon a Tesla tisztán elektromos hajtású nyerges vontatójáról, amely akár 800 kilométer hatótávolsággal kecsegtet. Habár fiatal vállalat a Tesla, mégsem a „semmiből” állt elő ezzel a futurisztikus járművel, ezért is hisznek benne sokan, hogy valóban megvalósul. A 2003-ban, klasszikus startup cégként az Egyesült Államokban alapított vállalat ugyanis kifejezetten elektromos járművek fejlesztésére és gyártására jött létre. Méghozzá azt követően, hogy a GM befejezte a sikeres EV1 elektromos autója gyártását. 2008-ban indult a Lotus alapokra épült első Tesla típus, egy roadster gyártása, sorozatgyártásban a világon először lítiumion-akkumulátorral és 320 kilométer hatótávolsággal.

Az igazán nagy dobást a méretben és árban a luxusautók szegmensébe lépő Model S bemutatása jelentette 2012-ben. Ezt követte 2015-ben a hétszemélyes Model X SUV és a középkategóriás Model 3, amelynek valódi tömegtermelése mostanában indul. Az eladások zömét azonban egyelőre az immár kiforrott Model S adja. Ebből készül a világ legnagyobb hatótávolságú sorozatgyártású elektromos autója, és fejlett önvezető funkcióit is ebben mutatja be a Tesla. E két területen nem véletlenül vallja magát piacvezetőnek a Tesla, kesztyűt dobva a régi, nagynevű autógyártóknak is. A többek között 12 ultrahangos érzékelőt és 8 kamerát alkalmazó önvezető rendszere számos vezetői funkciót képes teljesen egyedül végezni. Az igazán egyedülálló szolgáltatás mégis az, hogy a minden Model S alapfelszereltségéhez tartozó internetes csatornán keresztül a Tesla folyamatosan frissíti valamennyi forgalomban lévő autója szoftvereit. Így a régebbi járművek tulajdonosai is élvezhetik a gyár innovációit.

Az eredeti koncepciójához hűen csakis elektromos járműveket fejlesztő Tesla építi a világ legnagyobb akkumulátorgyárát a Panasonic segítségével, ahol lítiumion-akkumulátorok készülnek majd. A Tesla terveihez szükséges is az akkumulátorokat előállító biztos háttér, hiszen a legnagyobb, 632 kilométer hatótávolságú Model S 100D modellben 100 kilowattórás akkumulátorcsomag található. Szintén bővült a cég portfóliója a 2016-ban beolvadt SolarCity napelemgyártóval. A Tesla ugyanis rendszerben gondolkodik, az elektromos energiát környezetbarát módon biztosító napelemes tetővel és házi energiatárolóval együtt. Koncepciója szerint egy forrásból nyújt megoldást a családok környezetbarát energiaellátására és közlekedésére, otthonuk és közlekedési eszközük áramellátását is beleértve. Sőt, az ötletgazdag Elon Musk egyéb érdekeltségeivel az élet számos más területét is alapjaiban igyekszik megreformálni a fenntartható társadalom jegyében. Ő ráadásul azok közé tartozik, aki valóban mindent meg is tesz tervei megvalósításáért.

Forrás: www.rollingtons.hu





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…