Alacsony belépés magas színvonalon

Követve a ComfortClass 500 és a TopClass 500 távolsági buszok frissítését a Setra bemutatta vadonatúj, alacsonybelépésű városközi autóbuszát, a MultiClass 500 LE típust. Az újdonság igazán egyedi megjelenése mellett rendkívüli variálhatóságával, csúcsszínvonalú biztonságával és hatékonyságával, valamint praktikus megoldásaival tűnik ki.

Közzétéve:

Minden eddiginél szélesebb termékválasztékkal büszkélkedhet az új Setra MultiClass 500 LE, amely immár négy modellváltozaton alapul. Ezek a két-, illetve háromtengelyes, 10,51 és 14,52 méter közötti hosszúságú kivitelek jól megfelelnek akár elővárosi, akár hosszabb városközi alkalmazásokhoz, transzferjáratokhoz, valamint dolgozók vagy iskolás csoportok szállításához. Persze az LE jelzéssel összhangban mindegyik változat alacsonybelépésű. Tehát a hátsó tengelyig teljesen alacsonypadlós az utasterük a gyors és kényelmes utascsere érdekében, innen pedig három alacsony lépésközű lépcső vezet a hosszabb távú utazásokhoz megfelelő komfortot nyújtó hátsó részbe. A kiváló utazási kényelmet biztosítja az is, hogy a vázszerkezet és a hajtáslánc a méltán elismert Setra távolsági buszok technikáján alapul.

Első pillantásra látszik, hogy Setra

Az új MultiClass 500 LE esetében nemcsak üres szólam, hogy a forma követi a funkciót, ugyanis a jármű két oldalán a fényezett, széles, függőleges elválasztósáv kívülről is jól mutatja, hogy honnan kezdődik a magasabb padlójú utastérszakasz. Az A-oszlopok és a hátsó oszlopok erőteljes lekerekítése az autóbuszok eredendően szögletes formavilágát igyekszik ellensúlyozni. Míg a tető vizuálisan szinte lebeg a nagy üvegfelületek felett. A jármű orrának kialakítása pedig szervesen illeszkedik a márka megújult távolsági buszainak arculatába. Az első kerekek feletti jellegzetes szürke betét szintén egyértelműen utal az autóbusz eredetére.

Sokoldalúság minden téren

Az új Setra MultiClass 500 LE sokoldalúságát már önmagában az ajtóválaszték is jól mutatja. Az első ajtó kétféle szélességű egyszárnyú és egy még szélesebb kétszárnyú kivitelben is kérhető, középre szintén egy- vagy kétszárnyú ajtó is választható, sőt, a hátsó tengely mögé egy harmadik ajtó is beépíthető. Újdonságként pedig immár az első ajtóhoz is rendelhető kerekesszékes rámpa. Az alacsonypadlós részben igény szerint csak az egyik vagy mindkét oldalra is kerülhet dobogó, és persze a belső burkolatok, illetve ülések is többféle változatban állnak az ügyfelek rendelkezésére akár a városi, akár a távolsági felhasználás követelményeinek megfelelően. Az utastér légkondicionálása is többféle teljesítményszinttel, illetve befúvási lehetőséggel biztosítható a felhasználási hely éghajlatához igazodva. A műszerfal szintén lehet VDV-szabvány szerinti, városi, illetve távolsági kialakítású. Ám mindegyik esetben alapfelszerelés az eső- és fényérzékelő, valamint az elektronikus vezérlésű rögzítőfék.

Fejlett vezetéstámogatás

A PowerShift GO 250 típusú, nyolcfokozatú automatizált váltóhoz a domborzathoz és az infrastruktúrához, azaz körforgalmakhoz, lakott területekhez, éles kanyarokhoz és stoptáblákhoz előrelátón igazodó hajtásláncvezérlés is tartozik a gazdaságosabb üzemelés érdekében. Az új MultiClass 500 LE persze a biztonság terén is élen jár. Extraként 360 fokos képet nyújtó kamerarendszer kérhető, amelynek köszönhetően a vezető könnyen észreveheti a holttérben lévő akadályokat vagy járműveket, gyalogosokat és kerékpárosokat. Míg a radart és kamerát egyaránt használó Preventive Brake Assist 2 automatikus vészfékrendszer álló és mozgó objektumokat, például gyalogosokat is érzékel, akár az úttest mellett is. Fékezési beavatkozását azonban az álló utasok védelmének figyelembevételével alakították ki.

Hatékonyabb, mint valaha

A kéttengelyes modellek hajtásáról a 7,7 literes OM 936 dízelmotor 299 vagy 354 lóerős változata gondoskodik, míg a háromtengelyes kivitel hátuljába a 10,7 literes, 394 lóerős OM 470 erőforrás kerül. A már említett PowerShift robotváltó mellett manuális, illetve Voith és ZF automatikus váltók is szerepelnek a kínálatban. Sőt, az OM 936 esetében opcióként egy 14 kilowattos villanymotort építenek a dízelmotor és a váltó közé, amely fékezéskor energiát táplál vissza a tetőn elhelyezett két tárolóba, majd gyorsításkor ennek felhasználásával rásegít a hajtásra. Így számottevően csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Szintén a gazdaságos üzemelést támogatják a személyre szabható szervizszerződések és a kifejezetten a MultiClass 500 LE típusra kidolgozott járművezető-továbbképzés. Továbbá többféle digitális szolgáltatás is segíti a hatékony flottaüzemeltetést. A 12 és 13 méteres, kéttengelyes modellek sorozatgyártása idén ősszel, míg a kompakt S 510 LE és a háromtengelyes S 518 LE gyártása várhatóan jövő év elején kezdődik Törökországban, a Daimler Buses hosderei üzemében.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…

Kishaszonjárművel is biztonságban

Korunk kaotikus közlekedési viszonyait nap mint nap megtapasztalva aligha meglepő, ha vonakodva adjuk fel modern személyautóink biztonságát. Amennyiben egy impulzusos bútorvásárlást követően magánemberként egy ismeretlen bérelt kishaszonjárműbe kell pattanni, akkor sem szeretnénk lemondani erről a…

VIARENT, út a bérléshez

Jó egy furgon a háznál – tartja a régi bölcsesség. Ezzel nehéz vitába szállni, hiszen előbb utóbb mindenki életében alakulnak olyan teendők, amelyek egy hétköznapi személyautó képességeit messze meghaladják. Legyen szó egy egyszerű bútorszállításról, költözésről,…

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.