Megfizethetőn innovatív

Másfél év alatt igazi sikermodellé vált az új generációs MAN Lion’s Intercity LE alacsonybelépésű autóbusz, amely Európán kívül is új piacokat hódít meg, például Izraelben és Marokkóban. Mostantól már városi kivitelben és hibrid hajtáslánccal is elérhető ez a korszerű jármű, igazán költséghatékony megoldást kínálva a közösségi közlekedésben tevékenykedő üzemeltetőknek.

Közzétéve:

Napjaink gazdasági nehézségei egyre inkább arra sarkalják a buszüzemeltetőket, hogy a lehető legköltséghatékonyabb járműveket szerezzék be. Ezért egyre több közlekedési vállalat választ alacsonybelépésű buszokat városi feladatokra is a drágább alacsonypadlósok helyett. Az MAN Lion’s Intercity LE ráadásul ezt még azzal is megfejeli, hogy az MAN Lion’s City típusból már ismert MAN EfficientHybrid modul kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást eredményezve számottevően csökkenti az üzemeltetési költségeket. Emellett pedig a modell számos innovatív megoldást kínál a biztonsági rendszerek terén.

Városra szabva

A városi felhasználású Lion’s Intercity LE jelenleg 12,44 és 13,14 méteres változatban készül, amelyekhez jövőre csatlakozik a 14,46 méteres, háromtengelyes kivitel. Ezek például abban különböznek a városközi modellektől, hogy az alacsonypadlós részen dobogó nélkül építik be az üléseket és a 275/70 R 22,5 méretű gumiabroncsok 320 milliméteres belépési magasságot biztosítanak, akárcsak az alacsonypadlós városi buszok esetében. Továbbá belsőterüket álló utasokra optimalizálták, így akár 107 főt is szállíthatnak, ugyanakkor különféle csomagtartó polcok is rendelhetők. A középső ajtó mögötti terület pedig színházpadlós a jobb kilátás érdekében. Minden ülés és kapaszkodó az oldalfalakra támaszkodik, megkönnyítve az utastér takarítását. A városi modellek alapesetben duplaszárnyú, befelé nyíló pneumatikus ajtókkal készülnek, de választhatók duplaszárnyú, elektromos működtetésű bolygó- vagy lengőajtók is.

Igényes munkahely

A Lion’s Intercity LE vezetőállása 120 milliméterrel magasabb, mint az alacsonypadlós buszoké, így a sofőr szemmagassága megegyezik a felszálló utasokéval. A városi kivitelekbe az új generációs Lion’s City különösen ergonomikus, VDV-kialakítású műszerfalát építik be, amelynek műszerpanelje szériában négycolos, színes, grafikus kijelzőt kap. Extraként az MAN OptiView kamerás tükörhelyettesítő rendszer is elérhető, amely jelentősen csökkenti a holttereket és rossz fényviszonyok mellett jobban láthatóvá teszi a jármű környezetét. Ezenkívül kamerás oldalsó holttérfigyelő is szerepel az opciók között.

Hatékony hajtás

A 280, 330 és 360 lóerős kivitelben választható, soros, hathengeres, kilencliteres D1556 dízelmotor már eleve üzemanyag-hatékony működést biztosít, ám ez még tovább fokozható az MAN EfficientHybrid modullal. A rendszer lelke a főtengelyhez csatlakozó 12 kilowattos villanymotor, amely fékezéskor generátorként visszatermeli az energiát a tetőn elhelyezett szuperkondenzátorba, majd gyorsításkor ezt az energiát felhasználva rásegít a hajtásra. Mindezt stop-start funkció is kiegészíti, az autóbusz tehát csendesen és füstmentesen érkezhet be a megállókba, akár egy villanybusz. A nyomatékváltást pedig Voith DIWA.6 négyfokozatú vagy ZF EcoLife 2 hatfokozatú automatikus váltómű végezheti.

Maximális biztonságban

Az Intercity LE további műszaki csemegéje a változó karakterisztikájú lengéscsillapítás, amely a másodperc törtrésze alatt alkalmazkodik az útviszonyokhoz, illetve a menetdinamikai körülményekhez, így folyamatosan a biztonság és a kényelem optimális egyensúlyát nyújtja. Ezenkívül szériában elektronikus menetstabilizáló, vészfékezéskor villogó féklámpák és automatikus motortéri tűzoltórendszer, míg felárért adaptív sebességtartó automatika, sávelhagyásra figyelmeztető, abroncsnyomás-figyelő és teljesen LED-es fényszórók fokozzák a biztonságot. Mindezek tükrében az MAN Lion’s Intercity LE kifejezetten városi utasszállításra optimalizált kivitele is szép sikerekre számíthat, illetve új piaci lehetőségeket nyithat az oroszlános gyártó számára.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Sok újat mutat

Napjainkban egy új kishaszonjármű bevezetésével együtt vagy legalábbis rövid időn belül annak tisztán elektromos változata is megjelenik a piacon. Így idén májusban bemutatkozott az új generációs Ford E-Transit Custom, amely igen tiszteletreméltó paraméterekkel hívja fel…

Egy legenda születése

Hetvenöt évvel ezelőtt adták át az első sorozatgyártású Unimog járművet. Azóta 375 ezer példány készült el a kiváló terepjáró képesség és rendkívül sokoldalú alkalmazhatóság szinonimájává vált tehergépkocsikból, amelyeket a haszonjárművek svájci bicskájának is hívnak. Érdemes…

Magasabb szintű kapcsolat

Új hálózatba kapcsolhatósági rendszert vezetett be a DAF. Az XB, XD, XF, XG és XG+ tehergépjárművekhez mostantól szériában kínált PACCAR Connect online flottamenedzsment-rendszer még könnyebben és sokoldalúbban használható, mint az eddig alkalmazott DAF Connect, valamint…

Hidrogént tüzelő oroszlán

Már fel sem kapjuk a fejünket, ha valamelyik gyártó bemutat egy hidrogénüzemű nehéz-tehergépkocsit, legyen szó nagymúltú vállalatról vagy frissen induló vállalkozásról, illetve együttműködésről. Az MAN is bejelentette, hogy megkezdi a hidrogénnel hajtott hTGX üzemeltetői tesztelését,…

Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra