Amerikai turista

Egyre komolyabban veszi az EvoBus GmbH az észak-amerikai piacot. Így már nemcsak az európai távolsági buszait kínálja a tengeren túl az ottani előírásoknak és igényeknek megfelelő módosításokkal, hanem egy külön típust is kifejlesztett erre a célpiacra. Ez a Mercedes-Benz Tourrider, amelynek két eltérő karakterű kivitele a Business és a Premium.

Közzétéve:

Európai testvéreivel ellentétben a Mercedes-Benz Tourrider csak egyetlen karosszériamérettel, háromtengelyes kivitelben, 13,92 méter hosszúsággal készül, ám kétféle változatban. A Business a repülésből ismert „Business Class”, míg a Premium a „First Class” megfelelője. A két modell a külső-belső megjelenésében, felszereltségében és vezetőállásának kialakításában is különbözik. Ennek megfelelően szemből a Business a különálló első fényforrásairól, míg a Premium az elegánsabb, teljesen LED-es integrált fényszóróiról ismerhető fel. Míg hátul a Premium üvegszélvédőt, a Business viszont csak egy fekete, kopoltyúkkal ellátott panelt kap. Természetesen az üzemanyag-takarékosság érdekében optimalizált légellenállás mindkét modellre egyformán jellemző.

 

Eltérő belvilág

A különbségek a bőséges helykínálatú utastérben is folytatódnak. A Premium belmagasságát hat centiméterrel megnövelték, és üvegezett panorámatető, illetve rejtett LED-es hangulatvilágítás is szerepel a kínálatában. Ugyanakkor mindkét modell fedélzetén kialakítható akár két kerekesszékes hely is, a motoros kerekesszék-emelő pedig csak minimális teret foglal el a hajtott tengely felett. A Mercedes-Benz saját fejlesztésű és gyártású üléseinek palettájáról a Business járműveket a Travel Star Eco, míg a Premium buszokat a Travel Star Xtra modellekkel szerelik fel. Természetesen az ügyfelek kedvükre dúskálhatnak a kárpitok, színek és díszítőelemek meglehetősen széles választékában, hogy egyéni elképzelésükre szabják autóbuszuk belsőterét. Az utasok légterét 35, míg a járművezetőét 9 kilowattos légkondicionáló hűti.

Maximális biztonság

A járművezetőket is eltérő környezet, illetve felszereltség fogadja a Business és a Premium modellekben, azonban mindegyik kivitel szériafelszerelése az elektronikus vezérlésű rögzítőfék. A biztonsági berendezésekkel pedig ezúttal sem fukarkodtak a csillagos márkánál. Így a Tourrider 360 fokos kamerarendszert, radaros oldalsó holttérfigyelőt, a gyalogosokat is észlelő automatikus vészfékrendszert (Active Brake Assist 5), adaptív sebességtartó automatikát, éberségfigyelőt és sávelhagyásra figyelmeztetőt is kínál.

Mercedes-Benz Tourrider premium
Mercedes-Benz Tourrider premium

 

Automatizált helyett automatikus

Hasonlóan prémiumszínvonalú a Tourrider hajtáslánca is. A 12,8 literes, soros, hathengeres, 450 lóerős OM 471 dízelmotorjához a helyi igényeknek megfelelően Allison WTB 500R típusú, bolygóműves automatikus váltó társul a mifelénk megszokott PowerShift automatizált egység helyett. A szintén prémiumszintű szervizháttérről pedig a Daimler Coaches North America kiterjedt és megfelelően felkészült hálózata gondoskodik. A Tourrider tehát nem egy idegen piacról utólag átültetett, hanem eredendően amerikai turistabusz a Mercedes-Benz márkától megszokott műszaki igényességgel.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

VIARENT, út a bérléshez

Jó egy furgon a háznál – tartja a régi bölcsesség. Ezzel nehéz vitába szállni, hiszen előbb utóbb mindenki életében alakulnak olyan teendők, amelyek egy hétköznapi személyautó képességeit messze meghaladják. Legyen szó egy egyszerű bútorszállításról, költözésről,…

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

Expressz platós

Immár nyomatékirányítással segíti dinamikus irányváltását a Ford legkisebb tengerentúli platósának utcai sportváltozata. Azonban ez csupán a jéghegy csúcsa, hiszen korántsem ez a Maverick Lobo egyetlen műszaki csemegéje.

Simabőrű széltoló

Kifejezetten a távolsági fuvarozáshoz optimalizált, kedvezőbb légellenállású fülkeváltozatot kínál a Mercedes-Benz a dízelmotoros Actros modellekhez. Ha ismerősnek tűnik, nem véletlen, hiszen a ProCabin fülkével mutatkozott be az elektromos eActros 600 is.