Amerikai turista

Egyre komolyabban veszi az EvoBus GmbH az észak-amerikai piacot. Így már nemcsak az európai távolsági buszait kínálja a tengeren túl az ottani előírásoknak és igényeknek megfelelő módosításokkal, hanem egy külön típust is kifejlesztett erre a célpiacra. Ez a Mercedes-Benz Tourrider, amelynek két eltérő karakterű kivitele a Business és a Premium.

Közzétéve:

Európai testvéreivel ellentétben a Mercedes-Benz Tourrider csak egyetlen karosszériamérettel, háromtengelyes kivitelben, 13,92 méter hosszúsággal készül, ám kétféle változatban. A Business a repülésből ismert „Business Class”, míg a Premium a „First Class” megfelelője. A két modell a külső-belső megjelenésében, felszereltségében és vezetőállásának kialakításában is különbözik. Ennek megfelelően szemből a Business a különálló első fényforrásairól, míg a Premium az elegánsabb, teljesen LED-es integrált fényszóróiról ismerhető fel. Míg hátul a Premium üvegszélvédőt, a Business viszont csak egy fekete, kopoltyúkkal ellátott panelt kap. Természetesen az üzemanyag-takarékosság érdekében optimalizált légellenállás mindkét modellre egyformán jellemző.

 

Eltérő belvilág

A különbségek a bőséges helykínálatú utastérben is folytatódnak. A Premium belmagasságát hat centiméterrel megnövelték, és üvegezett panorámatető, illetve rejtett LED-es hangulatvilágítás is szerepel a kínálatában. Ugyanakkor mindkét modell fedélzetén kialakítható akár két kerekesszékes hely is, a motoros kerekesszék-emelő pedig csak minimális teret foglal el a hajtott tengely felett. A Mercedes-Benz saját fejlesztésű és gyártású üléseinek palettájáról a Business járműveket a Travel Star Eco, míg a Premium buszokat a Travel Star Xtra modellekkel szerelik fel. Természetesen az ügyfelek kedvükre dúskálhatnak a kárpitok, színek és díszítőelemek meglehetősen széles választékában, hogy egyéni elképzelésükre szabják autóbuszuk belsőterét. Az utasok légterét 35, míg a járművezetőét 9 kilowattos légkondicionáló hűti.

Maximális biztonság

A járművezetőket is eltérő környezet, illetve felszereltség fogadja a Business és a Premium modellekben, azonban mindegyik kivitel szériafelszerelése az elektronikus vezérlésű rögzítőfék. A biztonsági berendezésekkel pedig ezúttal sem fukarkodtak a csillagos márkánál. Így a Tourrider 360 fokos kamerarendszert, radaros oldalsó holttérfigyelőt, a gyalogosokat is észlelő automatikus vészfékrendszert (Active Brake Assist 5), adaptív sebességtartó automatikát, éberségfigyelőt és sávelhagyásra figyelmeztetőt is kínál.

Mercedes-Benz Tourrider premium
Mercedes-Benz Tourrider premium

 

Automatizált helyett automatikus

Hasonlóan prémiumszínvonalú a Tourrider hajtáslánca is. A 12,8 literes, soros, hathengeres, 450 lóerős OM 471 dízelmotorjához a helyi igényeknek megfelelően Allison WTB 500R típusú, bolygóműves automatikus váltó társul a mifelénk megszokott PowerShift automatizált egység helyett. A szintén prémiumszintű szervizháttérről pedig a Daimler Coaches North America kiterjedt és megfelelően felkészült hálózata gondoskodik. A Tourrider tehát nem egy idegen piacról utólag átültetett, hanem eredendően amerikai turistabusz a Mercedes-Benz márkától megszokott műszaki igényességgel.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Felfelé terjeszkedő villamosítás

Miután a Mercedes-Benz megkezdte a városi, illetve város környéki fuvarfeladatokra optimalizált eActros és eEconic sorozatgyártását, most már a távolsági és építőipari alkalmazásokra megfelelő elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésére összpontosít. A hannoveri IAA kiállításon bemutatta az eActros LongHaul…

Újszerű megközelítéssel

Tanulmányjárműként bármelyik gyártó jóformán bármit bemutathat, sokszor még működő kezelőelemekkel vagy hajtással sem rendelkeznek ezek a látványos koncepciók. A Volta Zero azonban hamarosan sorozatgyártásba kerül az MAN által nemrég értékesített steyri üzemben. Érdemes tehát odafigyelni…

Közúti óriásdrón

Több szempontból is különleges és jövőbe mutató tanulmányjármű a Hyundai Trailer Drone, ugyanis önvezető és üzemanyagcellás hajtású egyszerre. Ráadásul a vasúti kocsiktól ellesett felépítésének köszönhetően rendkívül jól manőverezhető is. Nem csoda, hogy elnyerte az igen…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra