Amerikai turista

Egyre komolyabban veszi az EvoBus GmbH az észak-amerikai piacot. Így már nemcsak az európai távolsági buszait kínálja a tengeren túl az ottani előírásoknak és igényeknek megfelelő módosításokkal, hanem egy külön típust is kifejlesztett erre a célpiacra. Ez a Mercedes-Benz Tourrider, amelynek két eltérő karakterű kivitele a Business és a Premium.

Közzétéve:

Európai testvéreivel ellentétben a Mercedes-Benz Tourrider csak egyetlen karosszériamérettel, háromtengelyes kivitelben, 13,92 méter hosszúsággal készül, ám kétféle változatban. A Business a repülésből ismert „Business Class”, míg a Premium a „First Class” megfelelője. A két modell a külső-belső megjelenésében, felszereltségében és vezetőállásának kialakításában is különbözik. Ennek megfelelően szemből a Business a különálló első fényforrásairól, míg a Premium az elegánsabb, teljesen LED-es integrált fényszóróiról ismerhető fel. Míg hátul a Premium üvegszélvédőt, a Business viszont csak egy fekete, kopoltyúkkal ellátott panelt kap. Természetesen az üzemanyag-takarékosság érdekében optimalizált légellenállás mindkét modellre egyformán jellemző.

 

Eltérő belvilág

A különbségek a bőséges helykínálatú utastérben is folytatódnak. A Premium belmagasságát hat centiméterrel megnövelték, és üvegezett panorámatető, illetve rejtett LED-es hangulatvilágítás is szerepel a kínálatában. Ugyanakkor mindkét modell fedélzetén kialakítható akár két kerekesszékes hely is, a motoros kerekesszék-emelő pedig csak minimális teret foglal el a hajtott tengely felett. A Mercedes-Benz saját fejlesztésű és gyártású üléseinek palettájáról a Business járműveket a Travel Star Eco, míg a Premium buszokat a Travel Star Xtra modellekkel szerelik fel. Természetesen az ügyfelek kedvükre dúskálhatnak a kárpitok, színek és díszítőelemek meglehetősen széles választékában, hogy egyéni elképzelésükre szabják autóbuszuk belsőterét. Az utasok légterét 35, míg a járművezetőét 9 kilowattos légkondicionáló hűti.

Maximális biztonság

A járművezetőket is eltérő környezet, illetve felszereltség fogadja a Business és a Premium modellekben, azonban mindegyik kivitel szériafelszerelése az elektronikus vezérlésű rögzítőfék. A biztonsági berendezésekkel pedig ezúttal sem fukarkodtak a csillagos márkánál. Így a Tourrider 360 fokos kamerarendszert, radaros oldalsó holttérfigyelőt, a gyalogosokat is észlelő automatikus vészfékrendszert (Active Brake Assist 5), adaptív sebességtartó automatikát, éberségfigyelőt és sávelhagyásra figyelmeztetőt is kínál.

Mercedes-Benz Tourrider premium
Mercedes-Benz Tourrider premium

 

Automatizált helyett automatikus

Hasonlóan prémiumszínvonalú a Tourrider hajtáslánca is. A 12,8 literes, soros, hathengeres, 450 lóerős OM 471 dízelmotorjához a helyi igényeknek megfelelően Allison WTB 500R típusú, bolygóműves automatikus váltó társul a mifelénk megszokott PowerShift automatizált egység helyett. A szintén prémiumszintű szervizháttérről pedig a Daimler Coaches North America kiterjedt és megfelelően felkészült hálózata gondoskodik. A Tourrider tehát nem egy idegen piacról utólag átültetett, hanem eredendően amerikai turistabusz a Mercedes-Benz márkától megszokott műszaki igényességgel.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Elismert erények

Megjelenése óta sorra nyűgözi le az üzemeltetőket, a járművezetőket és az utazóközönséget a tisztán elektromos hajtású MAN Lion’s City E városi autóbusz. Tavaly az International Bus of the Year díj nemzetközi szakújságírókból álló zsűrijét is…

Élre ugrott

Amikor megjelent a tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz eSprinter, nem éppen a teljesítményével vagy a hatótávolságával tűnt ki a vetélytársai közül. Most azonban a csillagos gyártó előállt a modell új nemzedékével, amely ránézésre nem változott, a…

Erősítés a gázhajtás terén

Általánosságban minden járműgyártó egyetért azzal, hogy az összes életképes alternatív hajtásmód alkalmazására szükség lesz a fenntartható közúti fuvarozás megteremtéséhez. A Volvo Trucks régóta határozottan elkötelezte magát a gázhajtás mellett is, és most átfogóan tovább fejlesztette…

Szuperhatékony cirkáló

Megszületett a Freightliner legújabb tanulmányjárműve, a SuperTruck II. Ez a csőrös nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény számos műszaki újítás segítségével mutatja meg, hogy mekkora lehetőségek rejlenek még a fuvarozás hatékonyságának növelésében. A Freightliner célja…

Válaszok a kihívásokra

Napjainkban, illetve a közeljövőben olyan jelentős kihívásokkal kell szembenézniük a fuvarozóvállalatoknak, mint a szállítások szén-dioxid-semlegesítése, a logisztikai folyamatok digitalizálása és az egyre égetőbb járművezető-hiány. Többek között ezekre is igyekezett választ adni, illetve mutatni újdonságaival az…

Hozzáértő kezekben

Idén februártól már Szlovákiában is a Delta-Truck látja el a Kögel pótkocsigyártó importőri képviseletét. A márkával hazánkban már közel két évtizedes tapasztalattal rendelkező cégcsoport kibővített szervizhálózattal, jól felkészült értékesítői csapattal és a lehető legmagasabb színvonalú…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra