Bővülő hatótáv, bővülő lehetőségek

Ma még a hatótávolság jelenti az egyik legnagyobb gátat a tisztán elektromos hajtású tehergépjárművek széles körű elterjedésében. Minél nagyobb az egy feltöltéssel megtehető távolság, annál több feladatra alkalmazható a jármű. A Volvo Trucks már háromszáz kilométernél jár, így a regionális fuvarozást is célba veheti az Electric modelljeivel.

Közzétéve:

Következetes és ütemes lépésekkel halad a Volvo Trucks a tisztán elektromos hajtású tehergépkocsik fejlesztésével. Már két évvel ezelőtt megkezdte az FL Electric és FE Electric modellek sorozatgyártását, amelyek főként városi elosztó, illetve hulladékgyűjtő alkalmazásokra használhatók. Újabb mérföldkőként tavaly év végén az észak-amerikai piacon elindította a csőrös VNR Electric értékesítését. A jövő év második felében pedig Európában elstartol az FM Electric, az FMX Electric és az FH Electric szériagyártása, amelyek az 540 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomagjuk jóvoltából akár háromszáz kilométert is megtehetnek majd egy feltöltéssel. Ezáltal a városok közötti regionális fuvarozás vagy a nehezebb építőipari feladatok terén is megállják majd a helyüket.

Hatvan tonnával csak elektromosan

A piaci bevezetésig hátralévő időt azonban még kihasználja a Volvo Trucks az elektromos modelljeinek tökéletesítésére valós körülmények között végzett üzemeltetői tesztek alapján. Ezért az idei év elején partneri együttműködésbe kezdett az egyik legnagyobb európai közúti fuvarozónak számító DHL Freight vállalattal. Ennek során a világon elsőként tesztelnek valós üzemeltetés keretében egy hatvan tonna szerelvényössztömegű, tisztán elektromos hajtású tehergépjárművet. Így a 490 kilowatt folyamatos teljesítményű villanymotorral hajtott FH Electric március óta a DHL Freight két svédországi, egymástól körülbelül 150 kilométerre elhelyezkedő logisztikai központja között teljesít szolgálatot. A jármű akkumulátorcsomagját a DHL jönköpingi telephelyén és a göteborgi Volvo Truck Center területén töltik fel. Ez egyébként hasznos tapasztalatokat nyújt a megfelelő töltőinfrastruktúra kiépítéséhez és üzemeltetéséhez is a Volvo Trucks és a DHL Freight számára egyaránt. Mindemellett a két fél tovább optimalizálhatja a hatótávolság, a hasznos teherbírás és a töltőpontok egyensúlyát.

Beszállítás tisztán elektromosan

A Volvo Trucks az észak-európai fuvarozási és logisztikai ágazat legjelentősebb szereplőjével, a DFDS vállalattal is kiemelt partneri együttműködésbe kezdett a közelmúltban. A projekt részeként a fuvarozóvállalat egy FM Electric teherautóval alkatrészeket szállít be a Volvo Trucks göteborgi gyárába. A tisztán elektromos hajtású jármű több mint 120 kilométert tesz meg minden nap, energiatárolóit pedig Göteborg egyik 350 kilowatt teljesítményű állomásán töltik fel. Ez a projekt egyrészt már a Volvo cégcsoporton belül a fosszilis energiát nélkülöző ellátási lánc kialakításának az egyik fontos lépése. Másrészt fontos tapasztalatokhoz juttatja a Volvo Trucks vállalatot az elektromos járművek és azok töltése, az útvonaltervezés, a szolgáltatások és az egyéb támogatási lehetőségek terén.

Cél a teljes fosszilismentesség

Mindezeket az ismereteket is kamatoztatva a svéd gyártó kínálatában a jövő év végére már hat tisztán elektromos hajtású modell szerepel majd. Ezenkívül a vállalat üzemanyagcellás változatok kifejlesztésén is dolgozik, amelyek még nagyobb hatótávot, illetve a dízelekéhez hasonlóan rövid tankolási időt biztosíthatnak az üzemeltetőknek. A Volvo Trucks ugyanis elkötelezte magát az iránt, hogy legkésőbb 2040-től már kizárólag fosszilis energiaforrások felhasználása nélkül működő tehergépjárműveket értékesítsen.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…