Bővülő hatótáv, bővülő lehetőségek

Ma még a hatótávolság jelenti az egyik legnagyobb gátat a tisztán elektromos hajtású tehergépjárművek széles körű elterjedésében. Minél nagyobb az egy feltöltéssel megtehető távolság, annál több feladatra alkalmazható a jármű. A Volvo Trucks már háromszáz kilométernél jár, így a regionális fuvarozást is célba veheti az Electric modelljeivel.

Közzétéve:

Következetes és ütemes lépésekkel halad a Volvo Trucks a tisztán elektromos hajtású tehergépkocsik fejlesztésével. Már két évvel ezelőtt megkezdte az FL Electric és FE Electric modellek sorozatgyártását, amelyek főként városi elosztó, illetve hulladékgyűjtő alkalmazásokra használhatók. Újabb mérföldkőként tavaly év végén az észak-amerikai piacon elindította a csőrös VNR Electric értékesítését. A jövő év második felében pedig Európában elstartol az FM Electric, az FMX Electric és az FH Electric szériagyártása, amelyek az 540 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomagjuk jóvoltából akár háromszáz kilométert is megtehetnek majd egy feltöltéssel. Ezáltal a városok közötti regionális fuvarozás vagy a nehezebb építőipari feladatok terén is megállják majd a helyüket.

Hatvan tonnával csak elektromosan

A piaci bevezetésig hátralévő időt azonban még kihasználja a Volvo Trucks az elektromos modelljeinek tökéletesítésére valós körülmények között végzett üzemeltetői tesztek alapján. Ezért az idei év elején partneri együttműködésbe kezdett az egyik legnagyobb európai közúti fuvarozónak számító DHL Freight vállalattal. Ennek során a világon elsőként tesztelnek valós üzemeltetés keretében egy hatvan tonna szerelvényössztömegű, tisztán elektromos hajtású tehergépjárművet. Így a 490 kilowatt folyamatos teljesítményű villanymotorral hajtott FH Electric március óta a DHL Freight két svédországi, egymástól körülbelül 150 kilométerre elhelyezkedő logisztikai központja között teljesít szolgálatot. A jármű akkumulátorcsomagját a DHL jönköpingi telephelyén és a göteborgi Volvo Truck Center területén töltik fel. Ez egyébként hasznos tapasztalatokat nyújt a megfelelő töltőinfrastruktúra kiépítéséhez és üzemeltetéséhez is a Volvo Trucks és a DHL Freight számára egyaránt. Mindemellett a két fél tovább optimalizálhatja a hatótávolság, a hasznos teherbírás és a töltőpontok egyensúlyát.

Beszállítás tisztán elektromosan

A Volvo Trucks az észak-európai fuvarozási és logisztikai ágazat legjelentősebb szereplőjével, a DFDS vállalattal is kiemelt partneri együttműködésbe kezdett a közelmúltban. A projekt részeként a fuvarozóvállalat egy FM Electric teherautóval alkatrészeket szállít be a Volvo Trucks göteborgi gyárába. A tisztán elektromos hajtású jármű több mint 120 kilométert tesz meg minden nap, energiatárolóit pedig Göteborg egyik 350 kilowatt teljesítményű állomásán töltik fel. Ez a projekt egyrészt már a Volvo cégcsoporton belül a fosszilis energiát nélkülöző ellátási lánc kialakításának az egyik fontos lépése. Másrészt fontos tapasztalatokhoz juttatja a Volvo Trucks vállalatot az elektromos járművek és azok töltése, az útvonaltervezés, a szolgáltatások és az egyéb támogatási lehetőségek terén.

Cél a teljes fosszilismentesség

Mindezeket az ismereteket is kamatoztatva a svéd gyártó kínálatában a jövő év végére már hat tisztán elektromos hajtású modell szerepel majd. Ezenkívül a vállalat üzemanyagcellás változatok kifejlesztésén is dolgozik, amelyek még nagyobb hatótávot, illetve a dízelekéhez hasonlóan rövid tankolási időt biztosíthatnak az üzemeltetőknek. A Volvo Trucks ugyanis elkötelezte magát az iránt, hogy legkésőbb 2040-től már kizárólag fosszilis energiaforrások felhasználása nélkül működő tehergépjárműveket értékesítsen.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Felfelé terjeszkedő villamosítás

Miután a Mercedes-Benz megkezdte a városi, illetve város környéki fuvarfeladatokra optimalizált eActros és eEconic sorozatgyártását, most már a távolsági és építőipari alkalmazásokra megfelelő elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésére összpontosít. A hannoveri IAA kiállításon bemutatta az eActros LongHaul…

Újszerű megközelítéssel

Tanulmányjárműként bármelyik gyártó jóformán bármit bemutathat, sokszor még működő kezelőelemekkel vagy hajtással sem rendelkeznek ezek a látványos koncepciók. A Volta Zero azonban hamarosan sorozatgyártásba kerül az MAN által nemrég értékesített steyri üzemben. Érdemes tehát odafigyelni…

Közúti óriásdrón

Több szempontból is különleges és jövőbe mutató tanulmányjármű a Hyundai Trailer Drone, ugyanis önvezető és üzemanyagcellás hajtású egyszerre. Ráadásul a vasúti kocsiktól ellesett felépítésének köszönhetően rendkívül jól manőverezhető is. Nem csoda, hogy elnyerte az igen…

Már apraja-nagyja elektromos

Elektromos hajtású teherautók áradatával vett részt a Daimler Truck idén szeptemberben a 2022-es hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon, kifejezve azt a célját, hogy hamarosan már csak helyileg nulla károsanyag-kibocsátású járművek szerepeljenek a kínálatában. A különféle alkalmazású és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra