Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és villamosított hajtásláncot kínál.

Közzétéve:

Habár csak a jövő évtől jelenik meg a piacon az igen sikeres Volkswagen Transporter 6.1 utódja, az ügyfelek Németországban már leadhatják az előrendeléseket az új típusra, amelyről a gyártó már közzétette a legfontosabb tudnivalókat. Igaz, a sajtófotókon egyelőre még álcázták az újdonság külsejét, annyi már bizonyos, hogy tovább javították az aerodinamikáját és LED-es fényszórókat, illetve hátsó lámpákat kapott. Elődjeihez hasonlóan pedig az új Transporter is választható majd egy- vagy kétszárnyú hátfalajtókkal.

Többet ad a kényelem és a biztonság terén

Bővült a Transporter felszereltségi listája is, így többek között elektronikus vezérlésű rögzítőfék, visszagurulás-gátló, 12 colos digitális műszerpanel, 13 colos érintőképernyővel működő információs és szórakoztatórendszer, Apple CarPlay és Android Auto telefontükrözés, online szolgáltatások, multifunkciós kormánykerék, esőérzékelős ablaktörlő, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, automatikus vészfékrendszer és táblafelismerő is szerepel a kínálatában.

Minden téren felnőtt a feladathoz

Jól mutatja a generációváltást, hogy az új Transporter 5050 milliméter hosszú, azaz 146 milliméterrel hosszabb elődjénél, tengelytávolsága pedig 3,1 méter, vagyis 97 milliméterrel múlja felül a jelenlegi típusét. A jármű szélessége 128 milliméterrel 2032 milliméterre gyarapodott. A zárt furgon és a személyszállító Kombi modell magasított tetővel és 400 milliméterrel nagyobb tengelytávval is rendelhető, sőt, már a rövid változatokhoz is elérhető a magasabb tető. A hízókúra eredményeként a legkisebb modell rakterének befogadóképessége 5,8 köbméterre bővült, a kerékdobok között pedig 148 milliméterrel 1392 milliméterre nőt a távolság. Ezzel együtt a hasznos teherbírás is gyarapodott, rövid karosszéria és dízelmotor esetén 1,2-ről 1,3 tonnára, míg a legnagyobb vontatható tömeg 2,5-ről 2,8 tonnára változott. Sőt, immár a tetőn is nagyobb terhelés szállítható, a korábbi 150 helyett 170 kilogramm.

Színes hajtásválaszték

Ráadásul az új Transporter a Volkswagen Haszonjárművek első olyan típusa, amely dízelmotorral (TDI), külső forrásról tölthető hibrid hajtáslánccal (eHybrid) és tisztán elektromos hajtással (eTransporter) is készül. Az új TDI motorok 81, 110 és 125 kilowatt (110, 150 és 170 lóerő), az eHybrid modellek 171 kilowatt (233 lóerő), míg az elektromosok 85, 100, 160 és 210 kilowatt (116, 136, 218 és 286 lóerő) legnagyobb teljesítménnyel állnak rendelkezésre. Utóbbiak akkumulátorcsomagjának kapacitása 83 kilowattóra, de a 85 kilowattos alapváltozathoz 54 kilowattórás energiatárolót társítanak. A dízelmotorok az első kerekeket hajtják, a 4MOTION összkerékhajtás pedig a második teljesítményszinttől választható. Az elektromos modellek kezdetben hátsókerékhajtással készülnek, ezekhez később várható az összkerékhajtás megjelenése. Egyelőre ennyit közölt a gyártó az új Transporterről, ám ezekből az adatokból is látszik, hogy ezúttal nem ráncfelvarrásról, hanem tényleges generációváltásról van szó.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…