Egy legenda újjászületése

Nem kell tovább várni és találgatni! A Volkswagen megtartotta a tanulmányként már többször felvillantott ID. Buzz Cargo hivatalos premierjét, sőt, már előrendelhető ez az innovatív kishaszonjármű. Első pillantásra látszik, hogy a legendás T1, vagyis a legelső Transporter szellemi örököseként próbál a közlekedés új korszakának hasonlóan meghatározó alakjává válni, mint elődje hetven évvel ezelőtt.

Közzétéve:

Miután Európa magához tért a második világháború pusztítása után és megkezdődött a gazdasági fellendülés, óriási igény mutatkozott a legkülönfélébb áruszállító járművek iránt. Ez hívta életre egy holland Volkswagen-kereskedő zseniális ötletéből kiindulva a Transporter néven elhíresült Volkswagen T1 típust. Nem túlzás állítani, hogy ez a bájos, praktikus és sokoldalúan alkalmazható kis

hordár teremtette meg a kishaszonjárművek kategóriáját. Neve is erre utal, hiszen például az egyik legnagyobb konkurens a mai napig hivatalosan is Transporternek nevezi a kínálatában a kisáruszállítók csoportját. A jelenleg a 6.1-es generációjánál tartó Volkswagen Transporter azóta is etalonnak számít a kategóriájában. A hetven évvel ezelőttihez hasonló forradalmi fejlődés és átalakulás korát éli most a járműipar, amelyet az elektromos hajtás, az önvezetés, a hálózatba kapcsolhatóság és a digitalizálás fémjelez. Ez pedig elegendő apropót szolgáltatott a Volkswagennek ahhoz, hogy ismét egy meghatározó, innovatív és idővel akár ikonikussá váló kisáruszállítóval jelenjen meg a piacon. Így született meg az ID. Buzz Cargo, amelyet európai viszonylatban a maga kategóriájában elsőként már eleve elektromos hajtásúnak terveztek.

Martin Meiners

Ikonikus formák

Bevált recepten ne változtass! Ez vezérelte a formatervezőket, akik bátran merítettek a T1 génjeiből, elég csak a jármű orrán a jellegzetes V formára, a túlméretes emblémára és a kétszínű fényezésre tekinteni. Mindezt kiváló, 0,29-os légellenállási együtthatóval és meglehetősen sajátos arányokkal társították. Az ID. Buzz Cargo ugyanis lényegesen rövidebb a mai Transporternél, csupán 4712 milliméter hosszú, és egy kicsit alacsonyabb is, 1938 milliméter. Tengelytávjuk jóformán megegyezik, közel három méter, ami jó manőverezhetőséget biztosít. Ugyanakkor az újdonság 1985 milliméter szélessége 81 milliméterrel túlszárnyalja a T6.1 típusét. Az ID. Buzz Cargo tehát külső méretei alapján a Caddy és a Transporter között helyezkedik el, ennek megfelelően a raktere 3,9 köbméteres és két Euro-raklap fér el a padlóján.

Martin Meiners

Ismét hátsókerekes

Mivel annak idején a T1 műszakilag nagy mértékben a bogárhátú Volkswagenen alapult, farmotort és hátsókerék-hajtást kapott. Ezt az elrendezést a T-sorozatnál évtizedekig megtartották, és csak a T4 generációval tértek át az orrmotorra és az első kerekek hajtására. Őséhez hasonlóan az ID. Buzz Cargo is személyautós alapokra, az MEB-platformra épült, ezzel együtt pedig visszatért a hátsókerék-hajtás. Ám az elektromos hajtáslánc kompakt méreteinek köszönhetően ez nem rontja a raktér használhatóságát, míg a szendvicspadlóba épített akkumulátorcsomag kedvezőbb terheléseloszlást és alacsonyabb tömegközéppontot eredményezve javítja a menetstabilitást. Márpedig a 150 kilowatt, azaz több mint kétszáz lóerő teljesítményű villanymotor igen dinamikus közlekedést tesz lehetővé. Ehhez az energiát egy 77 kilowattóra hasznos kapacitású lítiumion-akkumulátor szolgáltatja, amely CCS-csatlakozón keresztül akár 170 kilowatt teljesítménnyel is tölthető, így körülbelül fél óra alatt elvégezhető a teljes feltöltés.

Korszerű segédrendszerek

Az MEB-platform az ID. személyautókból már ismert korszerű szoftvereket és vezetéstámogató rendszereket is magával hozta az ID. Buzz Cargo típusba. Ezáltal alapfelszerelése a Car2X, amely a közelben haladó járművektől, illetve az infrastruktúrától kapott adatok felhasználásával előre figyelmezteti a vezetőt a veszélyhelyzetekre. További szériafelszerelése a Front Assist automatikus vészfékrendszer, míg extraként Lane Assist aktív sávtartó, részleges önvezetést nyújtó Travel Assist with swarm data, autópályás sávváltásokat támogató asszisztens és automatikus beparkolást kínáló Memory Function is rendelhető.

 

A fenntarthatóság jegyében

Az új kor szellemének, illetve elvárásainak megfelelően az ID. Buzz Cargo gyártása és kiszállítása szén-dioxid-semleges, belsőterében nem találunk valódi bőrt, ellenben újrahasznosított szintetikus anyagokat igen. Ez a különleges kishaszonjármű Európában már idén májustól megrendelhető, ősszel pedig az ügyfelek átvehetik az első példányokat. Mindezek alapján a Volkswagen ID. Buzz Cargo jó eséllyel megismételheti ősének sikereit.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Felfelé terjeszkedő villamosítás

Miután a Mercedes-Benz megkezdte a városi, illetve város környéki fuvarfeladatokra optimalizált eActros és eEconic sorozatgyártását, most már a távolsági és építőipari alkalmazásokra megfelelő elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésére összpontosít. A hannoveri IAA kiállításon bemutatta az eActros LongHaul…

Újszerű megközelítéssel

Tanulmányjárműként bármelyik gyártó jóformán bármit bemutathat, sokszor még működő kezelőelemekkel vagy hajtással sem rendelkeznek ezek a látványos koncepciók. A Volta Zero azonban hamarosan sorozatgyártásba kerül az MAN által nemrég értékesített steyri üzemben. Érdemes tehát odafigyelni…

Közúti óriásdrón

Több szempontból is különleges és jövőbe mutató tanulmányjármű a Hyundai Trailer Drone, ugyanis önvezető és üzemanyagcellás hajtású egyszerre. Ráadásul a vasúti kocsiktól ellesett felépítésének köszönhetően rendkívül jól manőverezhető is. Nem csoda, hogy elnyerte az igen…

Már apraja-nagyja elektromos

Elektromos hajtású teherautók áradatával vett részt a Daimler Truck idén szeptemberben a 2022-es hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon, kifejezve azt a célját, hogy hamarosan már csak helyileg nulla károsanyag-kibocsátású járművek szerepeljenek a kínálatában. A különféle alkalmazású és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra