Egyre okosabb a tachográf

Alig egy év múlva érkezik az okostachográfok új generációja. Nem kell megijedni, nemcsak a szabálytalanságok ellenőrzését könnyíti meg, hanem a járművezetők és az üzemeltetők mindennapos munkáját is. A DTCO 4.1 például a határátlépések automatikus rögzítésére és a terhelési adatok valós idejű továbbítására is képes lesz. Ezáltal hatékonyan támogatja majd a logisztikai folyamatok digitalizációját.

Közzétéve:

Folyamatosan szigorítják az Európai Unióban a nemzetközi fuvarozás működését szabályzó jogszabályi előírásokat a piaci versenyhelyzet optimalizálása érdekében. Ennek újabb mérföldköveként jelent meg 2020 nyarán a Mobilitási Csomag, amelynek egyik lényeges eleme a határátlépések felügyelete a kabotázs elfogadott keretek között tartásához és a kiküldetések nyomon követéséhez. Ám ez nagyobb adminisztrációs terheket ró úgy a járművezetőkre, mint a fuvarozókra, valamint mérsékli a fuvarszervezési lehetőségek rugalmasságát. Jó hír viszont, hogy megfelelő adatpontosság és adatbiztonság esetén automatizálhatók ezek az adminisztrációs folyamatok. Sőt, további hasznos funkciókkal is kibővíthető ez a digitalizált rendszer, amelyekkel növelhető a fuvarozás hatékonysága. Ennek jegyében született meg a digitális tachográfok új generációja.

Megkönnyíti az ellenőrzéseket

A menetírók egyik vezető gyártója, a Continental már közzétette, hogy mi mindent tud majd az általa kifejlesztett VDO DTCO 4.1 készülék, amely az iparban az elsők között használja majd az európai Galileo helymeghatározó rendszer jeleit. Először is műholdas helymeghatározás segítségével rögzíti majd a határátlépéseket, valamint a fel- és lerakodások helyét a járművekre és gépkocsivezetőkre vonatkozóan egyaránt. A hatóság az adatok elemzésével vizsgálhatja a szabályok betartását. Továbbá az új tachográf a jármű érzékelőiből származó tengelyterhelési adatokat ellátja majd az adott fuvareszköz digitális azonosítójával, és ezeket kérés esetén továbbítja a hatóságnak. Ráadásul ezek a folyamatok teljesen automatizáltak és manipulációtól védettek lesz, így megkönnyítik a fuvarozók munkáját is.Valóságos adatközpont

A tengelyterhelési adatok felhasználásával pedig a járművek aktuális terhelésén alapuló útdíjfizetés is megvalósulhat. Mivel a nagyobb terheléssel közlekedő gépkocsik jobban igénybe veszik az utakat, úgy az igazságos, ha több útdíjat fizetnek. A járművezetők számára nagy könnyebbséget jelenthet, hogy rövidesen megszabadulhatnak a szélvédőn sorakozó útdíjfizető fedélzeti eszközöktől, ugyanis az új okostachográf az európai országok útdíjfizetési rendszereinek összehangolásához is nagy segítséget nyújthat. Sőt, a DTCO 4.1 a flottamenedzsment-rendszereknek is sokféle adatot szolgáltathat, illetve megkönnyítheti az adatok megosztását a különféle telematikai platformok között.

Szoros ütemterv

A tachográf tehát egyszerű menetíróból hamarosan sokoldalú digitális információs központtá válik. Olyannyira hamarosan, hogy az új generációs okostachográf már jövő év augusztusától kötelező lesz minden újonnan forgalomba helyezett, 3,5 tonna össztömeg feletti haszongépjárműben. Nem sokkal később, 2024 végére minden nemzetközi forgalomban közlekedő, 3,5 tonna össztömeget meghaladó gépjárműben ki kell cserélni az analóg és régebbi digitális menetírókat DTCO 4.1 típusúakra. Az első generációs okostachográfokat 2025 augusztusáig kell frissíteni, míg az újként forgalomba helyezett, 2,5 és 3,5 tonna össztömeg közötti kishaszonjárműveket 2026 júliusától kell új generációs menetíróval felszerelni. A jogalkotók tehát igencsak sürgetik a változásokat.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra