Egyre okosabb a tachográf

Alig egy év múlva érkezik az okostachográfok új generációja. Nem kell megijedni, nemcsak a szabálytalanságok ellenőrzését könnyíti meg, hanem a járművezetők és az üzemeltetők mindennapos munkáját is. A DTCO 4.1 például a határátlépések automatikus rögzítésére és a terhelési adatok valós idejű továbbítására is képes lesz. Ezáltal hatékonyan támogatja majd a logisztikai folyamatok digitalizációját.

Közzétéve:

Folyamatosan szigorítják az Európai Unióban a nemzetközi fuvarozás működését szabályzó jogszabályi előírásokat a piaci versenyhelyzet optimalizálása érdekében. Ennek újabb mérföldköveként jelent meg 2020 nyarán a Mobilitási Csomag, amelynek egyik lényeges eleme a határátlépések felügyelete a kabotázs elfogadott keretek között tartásához és a kiküldetések nyomon követéséhez. Ám ez nagyobb adminisztrációs terheket ró úgy a járművezetőkre, mint a fuvarozókra, valamint mérsékli a fuvarszervezési lehetőségek rugalmasságát. Jó hír viszont, hogy megfelelő adatpontosság és adatbiztonság esetén automatizálhatók ezek az adminisztrációs folyamatok. Sőt, további hasznos funkciókkal is kibővíthető ez a digitalizált rendszer, amelyekkel növelhető a fuvarozás hatékonysága. Ennek jegyében született meg a digitális tachográfok új generációja.

Megkönnyíti az ellenőrzéseket

A menetírók egyik vezető gyártója, a Continental már közzétette, hogy mi mindent tud majd az általa kifejlesztett VDO DTCO 4.1 készülék, amely az iparban az elsők között használja majd az európai Galileo helymeghatározó rendszer jeleit. Először is műholdas helymeghatározás segítségével rögzíti majd a határátlépéseket, valamint a fel- és lerakodások helyét a járművekre és gépkocsivezetőkre vonatkozóan egyaránt. A hatóság az adatok elemzésével vizsgálhatja a szabályok betartását. Továbbá az új tachográf a jármű érzékelőiből származó tengelyterhelési adatokat ellátja majd az adott fuvareszköz digitális azonosítójával, és ezeket kérés esetén továbbítja a hatóságnak. Ráadásul ezek a folyamatok teljesen automatizáltak és manipulációtól védettek lesz, így megkönnyítik a fuvarozók munkáját is.Valóságos adatközpont

A tengelyterhelési adatok felhasználásával pedig a járművek aktuális terhelésén alapuló útdíjfizetés is megvalósulhat. Mivel a nagyobb terheléssel közlekedő gépkocsik jobban igénybe veszik az utakat, úgy az igazságos, ha több útdíjat fizetnek. A járművezetők számára nagy könnyebbséget jelenthet, hogy rövidesen megszabadulhatnak a szélvédőn sorakozó útdíjfizető fedélzeti eszközöktől, ugyanis az új okostachográf az európai országok útdíjfizetési rendszereinek összehangolásához is nagy segítséget nyújthat. Sőt, a DTCO 4.1 a flottamenedzsment-rendszereknek is sokféle adatot szolgáltathat, illetve megkönnyítheti az adatok megosztását a különféle telematikai platformok között.

Szoros ütemterv

A tachográf tehát egyszerű menetíróból hamarosan sokoldalú digitális információs központtá válik. Olyannyira hamarosan, hogy az új generációs okostachográf már jövő év augusztusától kötelező lesz minden újonnan forgalomba helyezett, 3,5 tonna össztömeg feletti haszongépjárműben. Nem sokkal később, 2024 végére minden nemzetközi forgalomban közlekedő, 3,5 tonna össztömeget meghaladó gépjárműben ki kell cserélni az analóg és régebbi digitális menetírókat DTCO 4.1 típusúakra. Az első generációs okostachográfokat 2025 augusztusáig kell frissíteni, míg az újként forgalomba helyezett, 2,5 és 3,5 tonna össztömeg közötti kishaszonjárműveket 2026 júliusától kell új generációs menetíróval felszerelni. A jogalkotók tehát igencsak sürgetik a változásokat.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Hidrogénes mindenes

Nem minden hidrogénüzemű jármű üzemanyagcellás elektromos hajtású, ugyanis világszerte több személy- és teherautó-gyártó is foglalkozik hidrogéntüzelésű belső égésű motorok fejlesztésével. Többek között a Daimler Truck is, amely nemrég megkezdte egy hidrogénhajtású Mercedes-Benz Unimog U 430…

Vissza a gyökerekhez

Napjainkra eltűntek a piacról az egyszerű, olcsó, célszerű kialakítású, könnyen üzemben tartható, munkaautónak való üsd-vágd pickupok, ugyanis ezek a platós terepjárók a globális trendeket követve látványos megjelenésű, igényes kivitelezésű, gazdagon felszerelt, nagy teljesítményű életstílus-autókká váltak.…

Szétkürtölt fenntarthatóság

Hazánkban nem sokan ismerik a több mint nyolcvanéves járműgyártási múlttal büszkélkedő Hino márkát, azonban érdemes odafigyelni a fejlesztéseire. A Toyota holdudvarába tartozó gyártó tavaly októberben a Japán Mobilitási Kiállításon két fontos újdonságot is bemutatott a…

Díjnyertes digitalizáció

Jelentősen megújultak az MAN és NEOPLAN buszok a 2024-es modellévre. Egyik legfontosabb innovációjuk a vadonatúj, igényes és ergonomikus műszerfal a teljesen digitális műszerpanellel, valamint az intelligens kialakítású és működésű kezelőelemekkel. Ezzel elnyerték a Busworld szervezet…

Sokszínű alternatívák

Több fontos, illetve érdekes újdonsággal is kirukkolt az Isuzu a közelmúltban. Egyrészt átfogóan megújította a hazánkban is egyre sikeresebb D-Max pickupot. Másrészt kifejlesztett egy gyors akkumulátorcserén alapuló rendszert tisztán elektromos hajtású kisteherautókhoz, valamint bemutatott egy…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra