Elektromos áruterítő tehergépkocsi a Mercedes-Benztől

Hamarosan munkába állnak kiválasztott logisztikai cégeknél a tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz eActros nehézkategóriás áruterítő tehergépkocsi előszériás példányai. A cél tartós üzemeltetési tapasztalatok alapján tovább finomítani, optimalizálni a járművet, hogy 2021-ben megkezdődhessen a sorozatgyártás.

Közzétéve:

Előzményként a Mercedes-Benz a 2016-os hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon bemutatott egy városi nehézkategóriás áruterítő tanulmány-tehergépkocsit. Ezt olyannyira kedvezően fogadta a szakmai nagyközönség, hogy idén tavaszra elkészítették a sorozatgyártásra alkalmas változatot eActros néven. A típus előszériás, két- és háromtengelyes változatai még ebben az évben megkezdik tartós tesztüzemelésüket valós körülmények között erre kiválasztott cégeknél. A próbaüzemeléstől számos műszaki és üzemgazdasági kérdésre választ várnak a fejlesztők, például a hatótávra, az akkumulátorköltségekre, valamint az infrastruktúra-kiépítési igényre vonatkozóan.

Próbaüzem tíz tehergépkocsival

Az üzemeltetői tesztelésre különféle alkalmazási területen tevékenykedő fuvarozóvállalatokat választottak ki. Ezek egyformán városi környezetben dolgoznak, de eltérő fajtájú árukat szállítanak az élelmiszertől az építőanyagig. Ennek megfelelően a tehergépkocsik hűtős, szárazdobozos, silós és ponyvás platós felépítményt kapnak. A járművezetőket pedig külön továbbképzik az elektromos modellre. Egy-egy cég 12 hónapig használja majd a tesztjárműveket.

Erősek, mint a dízelek

Az eActros a jól ismert Actros 26 tonna össztömegű fülke-alvázán alapul, azonban a ZF AVE 130 típusú hajtott tengely a csillagos márka buszaiból került át némi átalakítással a nagyobb szabad hasmagasság érdekében. A kerékagyaknál helyezkednek el a folyadékhűtésű, háromfázisú, 400 volt feszültségű aszinkron-villanymotorok. Teljesítményük egyenként 125 kilowatt, míg legnagyobb nyomatékuk 485 newtonméter. Ezáltal az eActros olyan menetteljesítményt nyújt, mint a dízelmotoros modellek.

Kétszáz kilométer egy feltöltéssel

Az elektromos Actros 240 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátortelepe akár kétszáz kilométeres hatótávot is biztosít, ami megfelelő a városi áruelosztáshoz. Az akkumulátorcsomagok közül három az alvázon, nyolc pedig alatta található, acélházzal védve. A nagyfeszültségű akkumulátortelep látja el energiával például a fékberendezés levegősűrítőjét, a kormányrásegítő szivattyúját, a légkondicionáló berendezést és adott esetben a hűtőaggregátot is. Az akkumulátorok 20–80 kilowattos mobil készülékkel 3–11 óra alatt teljesen feltölthetők. Persze a tehergépkocsi hagyományos, kisfeszültségű hálózattal is rendelkezik, ennek két szokványos, 12 voltos akkumulátorát inverteren keresztül a nagyfeszültségű telep tölti.

Elektromos tehergépkocsik tökéletesítése

A tesztjárműveket legalább 2020 közepéig üzemeltetik majd, hogy felmérjék a különböző alkalmazási területek energiaigényét, az elektromos tehergépkocsi gazdaságosságát, valamint az egész életciklusra összehasonlítsák az elektromos és a dízelmotoros teherautók környezeti hatásait. Az eredményeket már a tesztüzem alatt is felhasználják majd a típus tökéletesítésére, a potenciális felhasználóknak pedig lehetőséget teremtenek, hogy optimalizálják útvonalaikat vagy új üzleti modelleket dolgozzanak ki. Így igen ígéretesnek tűnik a Mercedes-Benz nagyszabású próbája az elektromos Actros tehergépkocsikkal.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Szívből jövő segítség

Mindig is kiemelt figyelmet fordított a Viarent Kft. a társadalmi felelősségvállalásra, elég csak a rendszeres, nagyszabású karácsonyi adománygyűjtéseket említeni. Ezért amikor a hátrányos helyzetű gyermekek sorsának javításával foglalkozó Csillagfény Alapítvány megkereste a haszonjárművek bérbeadása terén…

Vigyázz! Pihenj!

Jelenleg csak a 3,5 tonna feletti össztömegű gépjárművekben kötelező a menetíró, azaz a tachográf használata, azonban 2026. július 1-jétől a nemzetközi fuvarozásban részt vevő, 2,5 tonnánál nagyobb össztömegű kishaszonjárművekre is vonatkozik majd ez a kötelezettség.…

Biztosan biztonságban vezet?

Sajnos a közúti ellenőrzési statisztikák azt mutatják, hogy a tehergépkocsi-vezetők körében még mindig jelentős arányt képviselnek azok, akik nem használják szabályosan a biztonsági övet vezetés közben. Holott a biztonsági öv ezekben a járművekben is az…

Csúszós úton is biztonságban

Hétvégén beköszönt az ősz, ami azt jelenti, hogy az elkövetkező hetekben egyre többször kell majd esőben, vizes utakon közlekednünk. Novemberben már a hajnali fagyok miatt jeges útszakaszokkal is találkozhatunk, majd leeshet az első hó. Az…

Ne hajtsunk a trófeákra!

Sajnos hazánkban is bárkivel könnyen előfordulhat, hogy furgonjával vagy teherautójával elgázol egy úttestre tévedt nagyobb vadállatot, jellemzően őzet, szarvast vagy vaddisznót. Az ilyen balesetek általában az állat számára végzetesek, a gépjárműben jelentős anyagi kár keletkezik…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra