Elektromos áruterítő tehergépkocsi a Mercedes-Benztől

Hamarosan munkába állnak kiválasztott logisztikai cégeknél a tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz eActros nehézkategóriás áruterítő tehergépkocsi előszériás példányai. A cél tartós üzemeltetési tapasztalatok alapján tovább finomítani, optimalizálni a járművet, hogy 2021-ben megkezdődhessen a sorozatgyártás.

Közzétéve:

Előzményként a Mercedes-Benz a 2016-os hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon bemutatott egy városi nehézkategóriás áruterítő tanulmány-tehergépkocsit. Ezt olyannyira kedvezően fogadta a szakmai nagyközönség, hogy idén tavaszra elkészítették a sorozatgyártásra alkalmas változatot eActros néven. A típus előszériás, két- és háromtengelyes változatai még ebben az évben megkezdik tartós tesztüzemelésüket valós körülmények között erre kiválasztott cégeknél. A próbaüzemeléstől számos műszaki és üzemgazdasági kérdésre választ várnak a fejlesztők, például a hatótávra, az akkumulátorköltségekre, valamint az infrastruktúra-kiépítési igényre vonatkozóan.

Próbaüzem tíz tehergépkocsival

Az üzemeltetői tesztelésre különféle alkalmazási területen tevékenykedő fuvarozóvállalatokat választottak ki. Ezek egyformán városi környezetben dolgoznak, de eltérő fajtájú árukat szállítanak az élelmiszertől az építőanyagig. Ennek megfelelően a tehergépkocsik hűtős, szárazdobozos, silós és ponyvás platós felépítményt kapnak. A járművezetőket pedig külön továbbképzik az elektromos modellre. Egy-egy cég 12 hónapig használja majd a tesztjárműveket.

Erősek, mint a dízelek

Az eActros a jól ismert Actros 26 tonna össztömegű fülke-alvázán alapul, azonban a ZF AVE 130 típusú hajtott tengely a csillagos márka buszaiból került át némi átalakítással a nagyobb szabad hasmagasság érdekében. A kerékagyaknál helyezkednek el a folyadékhűtésű, háromfázisú, 400 volt feszültségű aszinkron-villanymotorok. Teljesítményük egyenként 125 kilowatt, míg legnagyobb nyomatékuk 485 newtonméter. Ezáltal az eActros olyan menetteljesítményt nyújt, mint a dízelmotoros modellek.

Kétszáz kilométer egy feltöltéssel

Az elektromos Actros 240 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátortelepe akár kétszáz kilométeres hatótávot is biztosít, ami megfelelő a városi áruelosztáshoz. Az akkumulátorcsomagok közül három az alvázon, nyolc pedig alatta található, acélházzal védve. A nagyfeszültségű akkumulátortelep látja el energiával például a fékberendezés levegősűrítőjét, a kormányrásegítő szivattyúját, a légkondicionáló berendezést és adott esetben a hűtőaggregátot is. Az akkumulátorok 20–80 kilowattos mobil készülékkel 3–11 óra alatt teljesen feltölthetők. Persze a tehergépkocsi hagyományos, kisfeszültségű hálózattal is rendelkezik, ennek két szokványos, 12 voltos akkumulátorát inverteren keresztül a nagyfeszültségű telep tölti.

Elektromos tehergépkocsik tökéletesítése

A tesztjárműveket legalább 2020 közepéig üzemeltetik majd, hogy felmérjék a különböző alkalmazási területek energiaigényét, az elektromos tehergépkocsi gazdaságosságát, valamint az egész életciklusra összehasonlítsák az elektromos és a dízelmotoros teherautók környezeti hatásait. Az eredményeket már a tesztüzem alatt is felhasználják majd a típus tökéletesítésére, a potenciális felhasználóknak pedig lehetőséget teremtenek, hogy optimalizálják útvonalaikat vagy új üzleti modelleket dolgozzanak ki. Így igen ígéretesnek tűnik a Mercedes-Benz nagyszabású próbája az elektromos Actros tehergépkocsikkal.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Felfelé terjeszkedő villamosítás

Miután a Mercedes-Benz megkezdte a városi, illetve város környéki fuvarfeladatokra optimalizált eActros és eEconic sorozatgyártását, most már a távolsági és építőipari alkalmazásokra megfelelő elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésére összpontosít. A hannoveri IAA kiállításon bemutatta az eActros LongHaul…

Újszerű megközelítéssel

Tanulmányjárműként bármelyik gyártó jóformán bármit bemutathat, sokszor még működő kezelőelemekkel vagy hajtással sem rendelkeznek ezek a látványos koncepciók. A Volta Zero azonban hamarosan sorozatgyártásba kerül az MAN által nemrég értékesített steyri üzemben. Érdemes tehát odafigyelni…

Közúti óriásdrón

Több szempontból is különleges és jövőbe mutató tanulmányjármű a Hyundai Trailer Drone, ugyanis önvezető és üzemanyagcellás hajtású egyszerre. Ráadásul a vasúti kocsiktól ellesett felépítésének köszönhetően rendkívül jól manőverezhető is. Nem csoda, hogy elnyerte az igen…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra