Elektromos tehergépkocsik a Volvótól

Sorra mutatják be tisztán elektromos hajtású teherautóikat az európai gyártók, és ez alól a Volvo Trucks sem kivétel. Nemrég napvilágot látott az FL Electric és az FE Electric tehergépkocsi, amelyek sorozatgyártása már jövőre megkezdődik.

Közzétéve:

Nagyvárosainkban egyre égetőbb problémát jelent a levegő- és a zajszennyezés fokozódó mértéke, valamint az egyre nagyobb és gyakoribb forgalmi dugók a csúcsidőszakokban. Ezekre hatékony megoldást jelenthetnek a tisztán elektromos hajtású tehergépkocsik, hiszen csendesek, helyileg nulla a károsanyag-kibocsátásuk, ráadásul lehetővé teszik az éjszakai kiszállításokat, amelyekkel mérsékelhető a napközbeni forgalom.

Villany-tehergépkocsi kicsiben

Ennek jegyében mutatta be a Volvo a 16 tonna össztömegű FL Electricet, valamint a 27 tonna össztömegű FE Electricet. A kisebbik modell többek között könnyebb városi áruelosztásra és kommunális feladatokra ideális. Villanymotorja tartósan 130 kilowatt (177 lóerő) teljesítményt szolgáltat, csúcsteljesítménye 185 kilowatt (252 lóerő), míg legnagyobb nyomatéka 425 newtonméter. Ehhez egy kétfokozatú automatizált sebességváltó csatlakozik, amelyről kardántengely hajtja a hátsó tengelyt. A lítiumion-akkumulátorokból kiviteltől függően kettő és hat közötti mennyiséget építenek be, amelyek teljes kapacitása száz és háromszáz kilowattóra között alakul. Így a tehergépkocsi hatótávolsága elérheti a háromszáz kilométert. A töltés váltakozó árammal 22 kilowatt teljesítmény mellett vagy egyenáramú kombinált töltőrendszerrel (CCS) 150 kilowatt teljesítménnyel is lehetséges. A teljes feltöltés gyorstöltéssel legfeljebb két órát, míg éjszakai töltéssel tíz órát vesz igénybe a legnagyobb akkumulátorcsomag esetén.

Nehézkategóriás elektromos tehergépkocsi

Ugyanakkor a nagyobbik modell, az FE Electric már inkább nehézkategóriás áruterítő és hulladékgyűjtő tehergépkocsinak alkalmas. Ebben két villanymotor dolgozik, amelyek együtt 370 kilowatt (503 lóerő) legnagyobb, illetve 260 kilowatt (354 lóerő) tartós teljesítményt tudnak nyújtani, maximális nyomatékuk pedig eléri a 850 newtonmétert. Az akkumulátoregység kapacitása kétszáz és háromszáz kilowattóra között változhat, akár kétszáz kilométeres hatótávot biztosítva. A rendelkezésre álló töltőrendszerek és a feltöltés időtartamai hasonlóak, mint az FL Electric esetében.

Átfogó szemlélettel

Bármennyire is ígéretesek ezek a műszaki paraméterek, önmagukban nem elegendők az elektromos tehergépkocsik elterjedéséhez. Jól tudja ezt a Volvo is, ezért felkészült arra, hogy célirányos továbbképzést biztosítson a járművezetőknek a villany-tehergépkocsik hatékony vezetéséhez, segítsen felkészíteni a szervizeket az elektromos teherautók kiszolgálására, töltőberendezéseket is tudjon kínálni a járművekhez, valamint megfelelő finanszírozást és egyéb szolgáltatásokat nyújtson az ügyfeleknek. Továbbá a Volvo cégcsoport olyan projektekben is részt vesz, amelyek az elektromos járművek akkumulátorait később statikus energiatárolóként hasznosítják. Így a Volvo Trucks az elektromos tehergépkocsik elterjesztésének egyik élenjárója lehet.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…