Életmentő villanylétra

Rohamos műszaki fejlődésükkel párhuzamosan egyre speciálisabb alkalmazási területeken is megjelennek a tisztán elektromos hajtású teherautók. Persze, ha már az alapjármű helyileg nulla károsanyag-kibocsátású, akkor arra villannyal működtetett felépítmény is dukál. Így a tűzoltójárművek világszerte egyik legnépszerűbb gyártója, az osztrák Rosenbauer is bemutatott már egy teljesen elektromos hajtású gépjárműfecskendőt, illetve logisztikai járművet. Legfrissebb újdonságuk pedig az L32A-XS típusú elektromos gépezetes tolólétra.

Közzétéve:

Több mint hét évvel ezelőtt kezdett el a Rosenbauer jelentősebben foglalkozni a tűzoltójárművek villamosításával, így ma már tekintélyes tapasztalatokkal rendelkezik ezen a szakterületen. A 2020 őszén bemutatott Rosenbauer RT elektromos gépjárműfecskendő tavaly év eleje óta szolgál a berlini tűzoltóságnál. Átlagosan havi száz vonulásban vesz részt, és ezek több mint kilencven százalékát csak árammal, vagyis a hatótávnövelő motor használata nélkül teljesíti. Az elektromos gépezetes tolólétra üzemeltetői tesztelését pedig a zürichi katasztrófavédelem végzi.

Sokáig bírja szusszal

Az L32A-XS gépezetes tolólétra megalkotásakor a neves osztrák gyártó szakemberei kiemelt célul tűzték ki, hogy hasonlóan praktikus, könnyen kezelhető, masszív, megbízható és egyszerűen szervizelhető legyen, mint a hagyományos, belső égésű motorral hajtott szerek. Ezért a két vagy három, egyenként 66 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátorral készülő, sorozatgyártású Volvo FE Electric fülke-alvázat egy hetven kilowatt legnagyobb teljesítményű elektromos mellékhajtással szerelték fel. Ezzel az L32A-XS megbízhatóan és hosszú ideig megszakítás nélkül végezheti a gépezetes tolólétrák jellemző feladatait. Ilyen küldetés lehet például egy városi vonulás öt kilométer távolságra, ott egy emelési művelet, három létramozgatás és félórányi fényárbóc-működtetés, majd a visszavonulás. Mindehhez körülbelül húsz kilowattóra energiára van szükség, tehát még a két akkumulátorcsomaggal ellátott modell is legalább négy ilyen bevetést teljesíthet közbenső rátöltés nélkül. Sőt, egy oda-vissza összesen hatvan kilométer távolságú vonulás, a helyszínen pedig két emelési művelet, öt létramozgatás és egy óra fényárbóc-működtetés sem igényel többet 52 kilowattóra energiánál. Ez azt jelenti, hogy a három akkumulátorcsomagot cipelő változatok legalább még két ilyen jellegű küldetést hajthatnak végre anélkül, hogy töltőre kéne csatlakozniuk. Szükség esetén egyébként a jármű energiatárolói a tolólétra használata közben is tölthetők a lehető legrugalmasabb bevethetőség érdekében. Az új L32A-XS elektromos gépezetes tolólétra is kiválóan mutatja tehát, hogy a Rosenbauer igyekszik a lehető legjobban felkészülni a jövő kihívásaira, és a tisztán elektromos hajtású tehergépjárművek térhódítása mellett is szeretné megőrizni vezető szerepét a tűzoltójárművek piacán.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Teljes gázzal hidrogéneznek

Újabb fontos mérföldkőhöz ért a Volvo Trucks üzemanyagcellás hajtású teherautójának fejlesztése azzal, hogy már közúton tesztelik. Ráadásul Svédország északi részén már kemény téli körülmények között is próbára tették.

Különc küldönc

Több mint 50 milliárd dollárt fordít a Ford világszerte arra, hogy élen járjon az elektromos járművek piaci forradalmában. Ennek legújabb lépéseként a Ford Pro bemutatta az E-Transit Courier minifurgont. Az új generációs modell a tisztán…

Nem fog ki rajta a fagy sem

Idén télen több ezer kilométeren át tesztelte az MAN a sorozatgyártáshoz közeli elektromos nyerges vontatóját Svédországban, az északi sarkkör környékén. Elsősorban az eTruck hatótávolságát, tölthetőségét, fűtési rendszerét és hajtásláncának működését vizsgálták a legkeményebb zimankóban. Ám…

Innovációk több tengelyen

Tovább folytatódott a DAF tehergépkocsi-kínálatának rendkívül sikeres generációváltása, mégpedig a különlegesebb terepes és közúti alkalmazásokra való többtengelyes modellváltozatok bemutatásával. Innovatív megoldásokból természetesen ezek körében sincs hiány.

Új ötletekben nincs hiány

Nem tétlenkedtek az utóbbi időben sem a Kögel leleményes fejlesztői, így a neves pótkocsigyártó több hasznos újdonságot is bevezetett a közelmúltban. A hosszított, így nagyobb kapacitású EuroTrailer függönyponyvás félpótkocsi immár igazoltan közúti-vasúti kombinált fuvarozásban is…

Föld alatti fenntarthatóság

Kísérleti jelleggel már a bányaiparban is megjelennek a Volvo Trucks elektromos teherautói. A svéd járműgyártó és a Boliden bányavállalat együttműködésének célja a felszín alatti fuvarfeladatok környezetében is elterjeszteni ezt a fenntarthatóság irányába mutató technikát.

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra