Életmentő villanylétra

Rohamos műszaki fejlődésükkel párhuzamosan egyre speciálisabb alkalmazási területeken is megjelennek a tisztán elektromos hajtású teherautók. Persze, ha már az alapjármű helyileg nulla károsanyag-kibocsátású, akkor arra villannyal működtetett felépítmény is dukál. Így a tűzoltójárművek világszerte egyik legnépszerűbb gyártója, az osztrák Rosenbauer is bemutatott már egy teljesen elektromos hajtású gépjárműfecskendőt, illetve logisztikai járművet. Legfrissebb újdonságuk pedig az L32A-XS típusú elektromos gépezetes tolólétra.

Közzétéve:

Több mint hét évvel ezelőtt kezdett el a Rosenbauer jelentősebben foglalkozni a tűzoltójárművek villamosításával, így ma már tekintélyes tapasztalatokkal rendelkezik ezen a szakterületen. A 2020 őszén bemutatott Rosenbauer RT elektromos gépjárműfecskendő tavaly év eleje óta szolgál a berlini tűzoltóságnál. Átlagosan havi száz vonulásban vesz részt, és ezek több mint kilencven százalékát csak árammal, vagyis a hatótávnövelő motor használata nélkül teljesíti. Az elektromos gépezetes tolólétra üzemeltetői tesztelését pedig a zürichi katasztrófavédelem végzi.

Sokáig bírja szusszal

Az L32A-XS gépezetes tolólétra megalkotásakor a neves osztrák gyártó szakemberei kiemelt célul tűzték ki, hogy hasonlóan praktikus, könnyen kezelhető, masszív, megbízható és egyszerűen szervizelhető legyen, mint a hagyományos, belső égésű motorral hajtott szerek. Ezért a két vagy három, egyenként 66 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátorral készülő, sorozatgyártású Volvo FE Electric fülke-alvázat egy hetven kilowatt legnagyobb teljesítményű elektromos mellékhajtással szerelték fel. Ezzel az L32A-XS megbízhatóan és hosszú ideig megszakítás nélkül végezheti a gépezetes tolólétrák jellemző feladatait. Ilyen küldetés lehet például egy városi vonulás öt kilométer távolságra, ott egy emelési művelet, három létramozgatás és félórányi fényárbóc-működtetés, majd a visszavonulás. Mindehhez körülbelül húsz kilowattóra energiára van szükség, tehát még a két akkumulátorcsomaggal ellátott modell is legalább négy ilyen bevetést teljesíthet közbenső rátöltés nélkül. Sőt, egy oda-vissza összesen hatvan kilométer távolságú vonulás, a helyszínen pedig két emelési művelet, öt létramozgatás és egy óra fényárbóc-működtetés sem igényel többet 52 kilowattóra energiánál. Ez azt jelenti, hogy a három akkumulátorcsomagot cipelő változatok legalább még két ilyen jellegű küldetést hajthatnak végre anélkül, hogy töltőre kéne csatlakozniuk. Szükség esetén egyébként a jármű energiatárolói a tolólétra használata közben is tölthetők a lehető legrugalmasabb bevethetőség érdekében. Az új L32A-XS elektromos gépezetes tolólétra is kiválóan mutatja tehát, hogy a Rosenbauer igyekszik a lehető legjobban felkészülni a jövő kihívásaira, és a tisztán elektromos hajtású tehergépjárművek térhódítása mellett is szeretné megőrizni vezető szerepét a tűzoltójárművek piacán.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra