Életmentő villanylétra

Rohamos műszaki fejlődésükkel párhuzamosan egyre speciálisabb alkalmazási területeken is megjelennek a tisztán elektromos hajtású teherautók. Persze, ha már az alapjármű helyileg nulla károsanyag-kibocsátású, akkor arra villannyal működtetett felépítmény is dukál. Így a tűzoltójárművek világszerte egyik legnépszerűbb gyártója, az osztrák Rosenbauer is bemutatott már egy teljesen elektromos hajtású gépjárműfecskendőt, illetve logisztikai járművet. Legfrissebb újdonságuk pedig az L32A-XS típusú elektromos gépezetes tolólétra.

Közzétéve:

Több mint hét évvel ezelőtt kezdett el a Rosenbauer jelentősebben foglalkozni a tűzoltójárművek villamosításával, így ma már tekintélyes tapasztalatokkal rendelkezik ezen a szakterületen. A 2020 őszén bemutatott Rosenbauer RT elektromos gépjárműfecskendő tavaly év eleje óta szolgál a berlini tűzoltóságnál. Átlagosan havi száz vonulásban vesz részt, és ezek több mint kilencven százalékát csak árammal, vagyis a hatótávnövelő motor használata nélkül teljesíti. Az elektromos gépezetes tolólétra üzemeltetői tesztelését pedig a zürichi katasztrófavédelem végzi.

Sokáig bírja szusszal

Az L32A-XS gépezetes tolólétra megalkotásakor a neves osztrák gyártó szakemberei kiemelt célul tűzték ki, hogy hasonlóan praktikus, könnyen kezelhető, masszív, megbízható és egyszerűen szervizelhető legyen, mint a hagyományos, belső égésű motorral hajtott szerek. Ezért a két vagy három, egyenként 66 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátorral készülő, sorozatgyártású Volvo FE Electric fülke-alvázat egy hetven kilowatt legnagyobb teljesítményű elektromos mellékhajtással szerelték fel. Ezzel az L32A-XS megbízhatóan és hosszú ideig megszakítás nélkül végezheti a gépezetes tolólétrák jellemző feladatait. Ilyen küldetés lehet például egy városi vonulás öt kilométer távolságra, ott egy emelési művelet, három létramozgatás és félórányi fényárbóc-működtetés, majd a visszavonulás. Mindehhez körülbelül húsz kilowattóra energiára van szükség, tehát még a két akkumulátorcsomaggal ellátott modell is legalább négy ilyen bevetést teljesíthet közbenső rátöltés nélkül. Sőt, egy oda-vissza összesen hatvan kilométer távolságú vonulás, a helyszínen pedig két emelési művelet, öt létramozgatás és egy óra fényárbóc-működtetés sem igényel többet 52 kilowattóra energiánál. Ez azt jelenti, hogy a három akkumulátorcsomagot cipelő változatok legalább még két ilyen jellegű küldetést hajthatnak végre anélkül, hogy töltőre kéne csatlakozniuk. Szükség esetén egyébként a jármű energiatárolói a tolólétra használata közben is tölthetők a lehető legrugalmasabb bevethetőség érdekében. Az új L32A-XS elektromos gépezetes tolólétra is kiválóan mutatja tehát, hogy a Rosenbauer igyekszik a lehető legjobban felkészülni a jövő kihívásaira, és a tisztán elektromos hajtású tehergépjárművek térhódítása mellett is szeretné megőrizni vezető szerepét a tűzoltójárművek piacán.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra