Elismert erények

Megjelenése óta sorra nyűgözi le az üzemeltetőket, a járművezetőket és az utazóközönséget a tisztán elektromos hajtású MAN Lion’s City E városi autóbusz. Tavaly az International Bus of the Year díj nemzetközi szakújságírókból álló zsűrijét is sikeresen meggyőzte arról, hogy kiérdemli a 2023-as Év Autóbusza címet, amely a szakma legrangosabb kitüntetése.

Közzétéve:

Igen hatásosan érkezett meg tavaly az MAN Lion’s City 12 E a zsűri által megrendezett Bus Euro Test összehasonlító tesztre, ugyanis saját lábán tette meg a Németország és Írország közötti nagyjából 2500 kilométeres utat tíz nap alatt. Ez alatt pedig a modell kimagasló hatótávolságának köszönhetően egyszer sem volt szükség nap közbeni rátöltésre. Majd az egyhetes intenzív tesztelés eredményeként a szakmai bizottság öt európai gyártó városi busza közül határozottan az oroszlános modellt szavazta meg a 2023-as Év Autóbuszának. A 23 európai szakújságíróból álló zsűri különösen nagyra értékelte a busz általános koncepcióját, amely a hatótáv, a megbízhatóság, a kényelem és a fenntarthatóság terén is sok pont megszerzéséhez segítette hozzá az oroszlános járművet.

Eleve elektromosnak született

„Az új MAN Lion’s City 12 E modellt úttörő dizájn, magas szintű kényelem és nagyon csendes belsőtér jellemzi. A járművezetői munkahely az egyik legjobb és legbiztonságosabb a piacon. Az MAN szakemberei a tervezés során az első ceruzavonásoktól az elektromos közlekedést tartották szem előtt, így minden eleme szerves egységet alkot, tehát ez nem egy dízelből átépített elektromos busz” – nyilatkozta az immár három évtizedes múltra visszatekintő díj zsűrijének elnöke, Tom Terjesen. „Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy az MAN Lion’s City E modellünket ekkora megelégedéssel fogadta a szakértői zsűri és megkaptuk ezt a rangos díjat. Ez jól tükrözi az MAN teljes csapatának kimagasló munkáját. Ugyanakkor ez egy újabb fejezetet is nyit az MAN Lion’s City E 2020-ban kezdődött sikertörténetében, amikor is elindult a sorozatgyártása” – hangsúlyozta ki Rudi Kuchta, az MAN Truck & Bus autóbuszos üzletágának vezetője.

Korszerű megoldások

Az MAN teljesen elektromos városi buszának különlegességei közé tartozik a kétféle akkumulátorhasználati stratégiája, az egyik a Megbízható Hatótáv, amely 270 kilométert eredményez, míg a másik a Maximális Hatótáv, amely akár 350 kilométert is biztosíthat két feltöltés között. Ezekhez a kiváló értékekhez az új, szén-dioxiddal működő légkondicionáló rendszer és a továbbfejlesztett fűtőkör remek energiahatékonysága is hozzájárul. Szintén újdonság tavaly óta a busz moduláris akkumulátorcsomagja, ami azt jelenti, hogy az ügyfelek a saját egyéni igényeik alapján meghatározhatják a beépített akkumulátorok mennyiségét az üzemeltetési körülményeikhez optimális hatótáv és utaskapacitás érdekében. Sőt, már 10,5 méter hosszú változatban is rendelkezésre áll a modell, amely különösen ideális szűk városközpontokba vagy forgalmas gyalogos zónákba, valamint az Európán kívüli piacokra tisztán elektromos hajtású, felépítményezhető buszalvázat is kínál az oroszlános márka. Természetesen ez utóbbi is a Lion’s City E korszerű technikáját alkalmazza.

Következetes fejlesztések a nagyszabású célok elérése érdekében

Az MAN szakemberei tehát az ügyfelek elvárásai alapján folyamatosan fejlesztik és optimalizálják a Lion’s City E modellt, hogy az elektromos buszok piacának élvonalában maradjon. Jól példázza ennek eredményességét, hogy a busz korábban az iF Gold Award dizájndíjat is elnyerte lenyűgöző ergonómiájával és esztétikus külső-belső formavilágával. Ám a siker legegyértelműbb bizonyítéka, hogy a modell megjelenése óta már jóval több mint ezer példányra kapott megrendelést a bajor gyártó. Az elmúlt pénzügyi évben az MAN által értékesített új városi buszok közel hat százaléka már tisztán elektromos hajtással került az ügyfelekhez. A vállalat vezetősége pedig azzal számol, hogy 2025-re ez az érték 50, míg 2030-ra 90 százalékra nő!





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.