Extrém ezermester

Elsősorban kemény terepviszonyok legyőzésére felkészített midi- és mikrobuszairól ismert a cseh Torsus vállalat, amely immár egy rendkívül sokféleképpen felépítményezhető fülke-alvázat is kínál a Volkswagen Crafter, illetve az MAN TGE alapjain. Így a Torsus Terrastorm Chassis igen sokoldalúan alkalmazható amellett, hogy szélsőséges terepkörülményekkel is kiválóan megbirkózik.

Közzétéve:

 

 

Idén év elején kezdődött el a Torsus Terrastorm Chassis fülke-alvázas kishaszonjárművek értékesítése. A különleges típus 3,5, 5,0 és 5,5 tonna legnagyobb megengedett össztömegű változatokban készül háromfős rövid- vagy hétszemélyes duplafülkével. A 3640, illetve 4490 milliméter tengelytávolsághoz 5996 és 6846 milliméter teljes hosszúság társul. A Terrastorm Chassis hajtását nem módosították, így a járművek orrában kétliteres, 130 kilowatt, azaz 177 lóerő legnagyobb teljesítményű dízelmotor dolgozik, amelyhez hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automatikus váltó kapcsolódik. A nehéz terepviszonyok leküzdését többek között hátsó differenciálzár, alsó védőlemezek, bozótrács, magasra kivezetett levegőbeömlő, nagyobb, 26 fokos terepszöget biztosító első lökhárító és 5,5 tonna teherbírású csörlő támogatja. A futóműveket pedig teljesen áttervezték egyrészt a nagyobb, 250 milliméter szabad hasmagasság, másrészt az optimális menetkényelem érdekében. Ezt szolgálják elöl a Bilstein B6, míg hátul Profender Dakar lengéscsillapítók is. Persze a mattfekete, 17 colos könnyűfém keréktárcsákat bütykös terepabroncsokkal szerelik fel, a karosszéria alsó részét és a lökhárítókat karcálló bevonat védi, a beszállást pedig alumínium fellépők segítik.

Kis gyártó nagy profizmussal

A Terrastorm Chassis típust a potenciális ügyfelek bevonásával, azaz igényeik messzemenő figyelembevételével fejlesztették ki a Torsus szakemberei. Majd igen széles körű és kemény tesztelésnek vetették alá Csehországban és Szlovákiában, többek között a Tatra híres tesztközpontjában is. Ezzel biztosítják, hogy a jármű a szokványos terepes használatnál durvább igénybevételeknek is megfeleljen, ugyanakkor kellő menetkomfortot nyújtson szilárd burkolatú utakon. Ezekre a fülke-alvázas modellekre pedig jóformán bármilyen felépítmény kerülhet, így a mezőgazdaságtól az erdészeten, a bányászaton, a sürgősségi szolgálatokon, a műszaki mentésen és az áruszállításon át a szabadidős, illetve turisztikai alkalmazásokig igen sokféle szegmensben bevethetők. A szervizhátteret a Volkswagen és az MAN kiterjedt nemzetközi hálózata biztosítja, a járművekre pedig két év teljes körű garancia érvényes. A Torsus Európán kívül már Ázsiában, Ausztráliában és Dél-Amerikában is értékesíti a termékeit.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra