Fél évszázad emlékére

Egy igazán különleges jármű tűnt fel az útjainkon tavaly decemberben. A vadonatúj Volvo FH 460 Turbo Compound nyerges vontatóból és Schmitz Cargobull függönyponyvás félpótkocsiból álló szerelvény a legendás Hungarocamion színeiben díszeleg. A Volvo Hungária Kft. és a Waberer’s cégcsoport ezzel állít emléket a svéd márka és hazánk legnagyobb fuvarozóvállalata közötti ötvenéves szoros partneri együttműködésnek.

Közzétéve:

Hazánkban az 1960-as években felmerült a kérdés, hogy hogyan lehetne gazdaságos és hatékony fuvarozással támogatni az exporttevékenység erősödését. A választ 1966. január 1-jén a Hungarocamion Rt. megalapítása adta meg. A Mezei Gábor vezette vállalat eredményorientáltan működött, ezáltal kísérleti szerepet is játszott a magyar gazdaságban. A társaság 375 járművel, elsősorban 12 tonna teherbírású Csepel és Škoda teherautókkal kezdte meg a tevékenységét.

Az első nagy tendergyőzelem

Gyorsan kiderült azonban, hogy a nemzetközi fuvarozásban 24 tonna terhelhetőségű szerelvényekkel lehet igazán labdába rúgni. Ezért 1969-ben kiírtak egy beszerzési pályázatot, amelyet a Volvo nyert meg, így leszállított 120 új F88-as tehergépkocsit a Hungarocamionnak. Ugyanebben az évben kezdték el építeni a budapesti Cinkotai úton Közép-Európa legnagyobb tehergépkocsi-üzemeltető telephelyét és szervizét is. Ez a létesítmény egyébként ötven éve változatlanul ezt a szerepet tölti be, hiszen ez ma a Volvo Hungária Kft. központi márkaszervize. A Hungarocamion 1976-ban már az ezredik teherautóját állította hadrendbe, és persze ez is egy Volvo F88-as volt.

A következő generáció

Majd 1978-ban bemutatkozott az F88-asnál lényegesen kényelmesebb, tágasabb fülkével ellátott és még megbízhatóbb F10-es, sőt, ennél a típusnál jelent meg először a 25 centiméterrel magasabb tetejű Globetrotter kivitel. Persze a Hungarocamion flottájában az F10-es is hamar elterjedt, sőt, a nyolcvanas években a kamion-Európa-bajnokság futamain indult is ilyen vontató a fuvarozóvállalat színeiben. Később a még erősebb és nagyobb motorral felszerelt F12-esek is meghonosodtak a flottában.

Kettős üzlet

Új korszak nyílt a Volvo életében 1993-ban az FH típus bevezetésével. A Hungarocamion Rt. szinte az elsők között beszerzett húsz ilyen vontatót, amelyek kitűnő tapasztalatokkal szolgáltak. Többek között ennek is köszönhető, hogy az 1998-ban ötszáz tehergépkocsi beszerzésére kiírt tendert ismét a Volvo nyerte el. Ezeket a járműveket Arany javítási és karbantartási szerződéssel adták át, ezért a Volvo Hungária Kft.-nek hirtelen egy megfelelő kapacitású szervizbázist kellett találnia. Így az ügylet keretében megszerezte az éppen költözködni tervező Hungarocamion Rt. Cinkotai úti telephelyét. A beépített hűtőrekesszel is felszerelt, megbízható FH vontatókat egyébként szintén gyorsan megkedvelték a gépkocsivezetők.

Nagy változások

Majd 2002-ben megérkezett az FH második generációja, vagyis az „állólámpás”, amelyből a Hungarocamion Rt. 120 darabot rendelt, azonban a jellegzetes zöld helyett már fehér színben. Még ebben az évben a Volán Tefu felvásárolta a vállalatot, lefektetve a Waberer’s cégcsoport alapjait. Ennek megfelelően 2003-tól már csak a sárga-kék, napocskás arculattal kerültek járművek a flottába. A Waberer’s International Zrt. 2006-ban ezer tehergépkocsi beszerzésére írt ki pályázatot, amelyen szintén a Volvo győzött. Majd 2013 és 2016 között a Volvo Hungária Kft. több mint 1200 új generációs, Euro VI-os FH vontatót szállított le a Waberer’s cégcsoportnak. Mindezek eredményeként 2018 szeptemberében már az ötezredik FH tehergépkocsiját vette át a fuvarozóvállalat.

Egy legenda emlékére

Tavaly Barna Zsolt, a Waberer’s-Szemerey Logisztika Kft. ügyvezető igazgatója és Fáczán Gergely, a Volvo Hungária Kft. értékesítési igazgatója részéről merült fel annak az ötlete, hogy méltó emléket állítsanak a Volvo és a Hungarocamion Rt., illetve jogutódja, a Waberer’s cégcsoport ötvenéves együttműködésének. Ennek eredményeként december közepén gördült ki a Cinkotai úti telephelyről a Hungarocamion Európa-szerte ismert színeibe öltöztetett szerelvény, amelyhez a Waberer’s-Szemerey Logisztika Kft. biztosítja a Schmitz félpótkocsit, míg a Volvo Hungária Kft. az FH 460 Turbo Compound típusú demóvontatót. A tavaly bevezetett új turbocompound technológiának köszönhetően háromszázzal nagyobb, azaz 2600 newtonméter maximális nyomatékot nyújtó, Euro VId minősítésű motorral hajtott FH modellt három hónapig teszteli a logisztikai vállalat belföldi fuvarfeladatok során. Ezt követően a demójármű visszakerül az importőrhöz, hogy további ügyfelek is kipróbálhassák. Egyéves korában a Volvo Hungária Kft. értékesíti majd, azonban kiköti, hogy a dekorációt meg kell őriznie az új üzemeltetőnek is. Így remélhetőleg még sokáig megdobogtathatja az utakon közlekedők szívét ez a különleges emlékjármű.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra