Fél évszázad emlékére

Egy igazán különleges jármű tűnt fel az útjainkon tavaly decemberben. A vadonatúj Volvo FH 460 Turbo Compound nyerges vontatóból és Schmitz Cargobull függönyponyvás félpótkocsiból álló szerelvény a legendás Hungarocamion színeiben díszeleg. A Volvo Hungária Kft. és a Waberer’s cégcsoport ezzel állít emléket a svéd márka és hazánk legnagyobb fuvarozóvállalata közötti ötvenéves szoros partneri együttműködésnek.

Közzétéve:

Hazánkban az 1960-as években felmerült a kérdés, hogy hogyan lehetne gazdaságos és hatékony fuvarozással támogatni az exporttevékenység erősödését. A választ 1966. január 1-jén a Hungarocamion Rt. megalapítása adta meg. A Mezei Gábor vezette vállalat eredményorientáltan működött, ezáltal kísérleti szerepet is játszott a magyar gazdaságban. A társaság 375 járművel, elsősorban 12 tonna teherbírású Csepel és Škoda teherautókkal kezdte meg a tevékenységét.

Az első nagy tendergyőzelem

Gyorsan kiderült azonban, hogy a nemzetközi fuvarozásban 24 tonna terhelhetőségű szerelvényekkel lehet igazán labdába rúgni. Ezért 1969-ben kiírtak egy beszerzési pályázatot, amelyet a Volvo nyert meg, így leszállított 120 új F88-as tehergépkocsit a Hungarocamionnak. Ugyanebben az évben kezdték el építeni a budapesti Cinkotai úton Közép-Európa legnagyobb tehergépkocsi-üzemeltető telephelyét és szervizét is. Ez a létesítmény egyébként ötven éve változatlanul ezt a szerepet tölti be, hiszen ez ma a Volvo Hungária Kft. központi márkaszervize. A Hungarocamion 1976-ban már az ezredik teherautóját állította hadrendbe, és persze ez is egy Volvo F88-as volt.

A következő generáció

Majd 1978-ban bemutatkozott az F88-asnál lényegesen kényelmesebb, tágasabb fülkével ellátott és még megbízhatóbb F10-es, sőt, ennél a típusnál jelent meg először a 25 centiméterrel magasabb tetejű Globetrotter kivitel. Persze a Hungarocamion flottájában az F10-es is hamar elterjedt, sőt, a nyolcvanas években a kamion-Európa-bajnokság futamain indult is ilyen vontató a fuvarozóvállalat színeiben. Később a még erősebb és nagyobb motorral felszerelt F12-esek is meghonosodtak a flottában.

Kettős üzlet

Új korszak nyílt a Volvo életében 1993-ban az FH típus bevezetésével. A Hungarocamion Rt. szinte az elsők között beszerzett húsz ilyen vontatót, amelyek kitűnő tapasztalatokkal szolgáltak. Többek között ennek is köszönhető, hogy az 1998-ban ötszáz tehergépkocsi beszerzésére kiírt tendert ismét a Volvo nyerte el. Ezeket a járműveket Arany javítási és karbantartási szerződéssel adták át, ezért a Volvo Hungária Kft.-nek hirtelen egy megfelelő kapacitású szervizbázist kellett találnia. Így az ügylet keretében megszerezte az éppen költözködni tervező Hungarocamion Rt. Cinkotai úti telephelyét. A beépített hűtőrekesszel is felszerelt, megbízható FH vontatókat egyébként szintén gyorsan megkedvelték a gépkocsivezetők.

Nagy változások

Majd 2002-ben megérkezett az FH második generációja, vagyis az „állólámpás”, amelyből a Hungarocamion Rt. 120 darabot rendelt, azonban a jellegzetes zöld helyett már fehér színben. Még ebben az évben a Volán Tefu felvásárolta a vállalatot, lefektetve a Waberer’s cégcsoport alapjait. Ennek megfelelően 2003-tól már csak a sárga-kék, napocskás arculattal kerültek járművek a flottába. A Waberer’s International Zrt. 2006-ban ezer tehergépkocsi beszerzésére írt ki pályázatot, amelyen szintén a Volvo győzött. Majd 2013 és 2016 között a Volvo Hungária Kft. több mint 1200 új generációs, Euro VI-os FH vontatót szállított le a Waberer’s cégcsoportnak. Mindezek eredményeként 2018 szeptemberében már az ötezredik FH tehergépkocsiját vette át a fuvarozóvállalat.

Egy legenda emlékére

Tavaly Barna Zsolt, a Waberer’s-Szemerey Logisztika Kft. ügyvezető igazgatója és Fáczán Gergely, a Volvo Hungária Kft. értékesítési igazgatója részéről merült fel annak az ötlete, hogy méltó emléket állítsanak a Volvo és a Hungarocamion Rt., illetve jogutódja, a Waberer’s cégcsoport ötvenéves együttműködésének. Ennek eredményeként december közepén gördült ki a Cinkotai úti telephelyről a Hungarocamion Európa-szerte ismert színeibe öltöztetett szerelvény, amelyhez a Waberer’s-Szemerey Logisztika Kft. biztosítja a Schmitz félpótkocsit, míg a Volvo Hungária Kft. az FH 460 Turbo Compound típusú demóvontatót. A tavaly bevezetett új turbocompound technológiának köszönhetően háromszázzal nagyobb, azaz 2600 newtonméter maximális nyomatékot nyújtó, Euro VId minősítésű motorral hajtott FH modellt három hónapig teszteli a logisztikai vállalat belföldi fuvarfeladatok során. Ezt követően a demójármű visszakerül az importőrhöz, hogy további ügyfelek is kipróbálhassák. Egyéves korában a Volvo Hungária Kft. értékesíti majd, azonban kiköti, hogy a dekorációt meg kell őriznie az új üzemeltetőnek is. Így remélhetőleg még sokáig megdobogtathatja az utakon közlekedők szívét ez a különleges emlékjármű.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…