Friss hajtás

Megújult az amerikai piac egyik karakteres csőrös cirkálója, az International LT. Ennek az a legfőbb érdekessége, hogy az új, S13 Integrated Powertrain elnevezésű hajtáslánca a TRATON cégcsoport együttműködési lehetőségeit kihasználva a Scania Super motorján, sebességváltóján és kipufogógáz-utánkezelő rendszerén alapul. Elsősorban ennek köszönhetően akár 15 százalékkal is kedvezőbb lehet a típus üzemanyag-fogyasztása az elődjéhez képest.

Közzétéve:

Első ránézésre nem túl feltűnő az International LT megújulása, ám az ördög a részletekben rejlik. A tervezők sok időt töltöttek a szélcsatornás tesztekkel, és ezek alapján átalakították az LT első kerékjáratait, lökhárítóját, hűtőrácsát, motortérfedelét és tetőlégterelőjét, valamint megnövelték az oldalszoknyák alsó gumiéleit. Ezek együttesen három százalékkal csökkentik a jármű üzemanyag-fogyasztását. Ennél is jelentősebben, mintegy 12 százalékkal járulhat hozzá a fogyasztás visszaszorításához az új S13 Integrated Powertrain a már ismert A26 motorból és 12 fokozatú Eaton Endurant HD automatizált váltóból álló hajtáslánchoz képest.

Integrált előnyök

A Traton cégcsoport szakembereivel közösen végrehajtott fejlesztés során a gazdaságosság fokozása mellett a konstrukció egyszerűségére, könnyű szervizelhetőségére és tartósságára is kiemelt figyelmet fordítottak. Az új hajtáslánc lelke a 12,7 literes, soros, hathengeres S13 dízelmotor, amelynek furat- és löketmérete, valamint a kompakt, „egydobozos” kipufogógáz-utánkezelő rendszere is arról árulkodik, hogy a Scania erőforrásán alapul. Az S13 370 és 515 lóerő között nem kevesebb mint hét teljesítményszintet kínál, amelyekhez 1695 és 2508 newtonméter közötti legnagyobb nyomatékértékek társulnak. Kiváló vezethetőséget sejtet, hogy az új motor már 900-as percenkénti fordulatszámtól kifejti a maximális nyomatékát. Az S13 takarékos üzemelését segíti a hengerperselyek, dugattyúgyűrűk és csapágyak kisebb súrlódást eredményező anyagválasztása és felületi kialakítása, valamint a töltetcsere mérsékelt veszteségei. Az állandó geometriájú turbófeltöltő és a manapság szokásosnál kisebb, 1800 bar nyomású befecskendezőrendszer a megbízhatóságot és a tartósságot fokozza. Míg az alumínium szelepfedél és olajteknő, illetve a vermikuláris grafitos öntöttvas hengertömb a tömeget csökkenti. Az „egydobozos” kipufogógáz-utánkezelés előnye, hogy normál üzemelés során nincs szükség a visszavezetett kipufogógáz hűtésére, ami javítja az égés hatásfokát és mérsékli a koromképződést. Míg a kettős AdBlue-befecskendezésű SCR-rendszer hosszabb szervizintervallumokat eredményezhet.
Az S13 motorhoz társuló International T14 automatizált sebességváltó tengelykapcsolójának működtetőszerkezete már nem terheli a sűrítettlevegő-rendszert, miközben gyorsabb és lágyabb fokozatváltásokat tesz lehetővé. A meglehetősen kompakt felépítésű T14 legnagyobb fokozata gyorsítóáttételű (overdrive), a 13. fokozata direkt, míg az első két fokozata kúszóáttételű.

Korszerű segédrendszerek

Természetesen a korral haladva több új vezetéstámogató rendszer is bekerült az International LT kínálatába. Példaként említhető az automatikus működésű, elektronikus vezérlésű rögzítőfék, az adaptív sebességtartó automatikát, sávelhagyásra figyelmeztetőt és automatikus vészfékrendszert magában foglaló ütközésmegelőző rendszer, a radaros oldalsó holttérfigyelő és a LED-es fényszórók. A hálóhelyes fülkék újdonsága pedig a felhajtható felső fekhely, amely használaton kívül lényegesen tágasabb belső teret biztosít a pihenőidő kellemes eltöltéséhez. Az LT 4×2-es, 6×2-es és 6×4-es hajtásképlettel és ötféle fülkemérettel készül, így számos különféle fuvarfeladatra optimalizálható.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív…

Ahol a csillagok születnek

Jelentős évfordulót ünnepelhettek a Rajna mentén: hatvan éve, 1965 júliusában gördült ki az első teherautó a VIARENT bérautókínálatának is méltán népszerű márkája, a Mercedes-Benz wörthi gyárából. A gigantikus üzem napjainkra már számos modellsorozat szülőhelyeként írta…

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében…

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…