Harmadával takarékosabb!

Valójában semmilyen innovatív vagy egyedülálló műszaki megoldást nem tartalmaz a Volvo Trucks legújabb tanulmányszerelvénye, hanem csak a már ma is elérhető és könnyen megvalósítható technológiákat alkalmazza egy komplett rendszerként. Az eredmény mégis megdöbbentő: harminc százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztás, illetve károsanyag-kibocsátás.

Közzétéve:

Amikor közel két évvel ezelőtt megjelent a Volvo Trucks tanulmányszerelvénye, a Concept Truck, akkor elsősorban az áramvonalas megoldásaival és a csökkentett tömegével ért el jelentősen kisebb üzemanyag-fogyasztást. Nemrég azonban a Volvo Buses részleg autóbuszokkal szerzett tapasztalatain alapulva hibrid hajtáslánccal is kiegészítették a koncepciójárművet.

A Svéd Energiaügynökség és az Amerikai Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma által támogatott projekt keretében megszületett Volvo Concept Truck alapja a Volvo FH 420 modell a D13-as dízelmotor Euro VIc generációjával ellátva. A fejlesztők azonban aerodinamikai szempontból a teljes szerelvényt optimalizálták, vagyis a vontató hátsó és a félpótkocsi összes kerekét, valamint az alváz alját leburkolták, továbbá áttervezték a két jármű közötti rést áthidaló oldalsó légterelőket, illetve a hűtőlevegő áramlását. Ezenkívül jobban legömbölyítették a vontató orrát, lefedték a fellépőket, a visszapillantó tükröket pedig kamerákkal helyettesítették, míg a félpótkocsi hátuljára oldalra hajtható légterelő lapokat szereltek fel. Mindezek eredményeként jelentősen, negyven százalékkal mérséklődött a szerelvény légellenállása. Szintén hozzájárul a fogyasztáscsökkentéshez, hogy kis gördülési ellenállású gumiabroncsokkal látták el a teljes szerelvényt, valamint sikerült két tonnát lefaragni a vontató saját tömegéből.

Végül, de nem utolsósorban párhuzamos elvű hibrid hajtásláncot kapott a vontató. Ennek villanymotorja az egyszázalékosnál meredekebb lejtőkön és fékezés közben a mozgási energiát elektromos energiává alakítva visszatáplálja az akkumulátorokba. Majd ezt felhasználva sík szakaszokon, illetve enyhe emelkedőkön a villanymotor besegít a jármű hajtásába. Ehhez optimalizálták a domborzathoz előrelátóan igazodó I-See hajtásláncvezérlést is, így a jármű akár tíz kilométeren keresztül is tisztán elektromos üzemmódban haladhat.

Mindezek hatására jelenleg harminc százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztásnál tartanak a fejlesztők. A projekt végső célja azonban a fogyasztás felére csökkentése a távolsági fuvarozásban. Persze ez a tanulmányjármű egyelőre még nem áll az ügyfelek rendelkezésére, de bizonyos megoldásai folyamatosan jelennek meg a sorozatgyártású Volvo tehergépkocsikon.

Forrás: Rolling Tons magazin, www.rollingtons.hu





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Szuperhatékony cirkáló

Megszületett a Freightliner legújabb tanulmányjárműve, a SuperTruck II. Ez a csőrös nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény számos műszaki újítás segítségével mutatja meg, hogy mekkora lehetőségek rejlenek még a fuvarozás hatékonyságának növelésében. A Freightliner célja…

Válaszok a kihívásokra

Napjainkban, illetve a közeljövőben olyan jelentős kihívásokkal kell szembenézniük a fuvarozóvállalatoknak, mint a szállítások szén-dioxid-semlegesítése, a logisztikai folyamatok digitalizálása és az egyre égetőbb járművezető-hiány. Többek között ezekre is igyekezett választ adni, illetve mutatni újdonságaival az…

Hozzáértő kezekben

Idén februártól már Szlovákiában is a Delta-Truck látja el a Kögel pótkocsigyártó importőri képviseletét. A márkával hazánkban már közel két évtizedes tapasztalattal rendelkező cégcsoport kibővített szervizhálózattal, jól felkészült értékesítői csapattal és a lehető legmagasabb színvonalú…

Irány Európa

Ígéretes startupnak tűnik az angol Tevva cég, amely középkategóriás akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos teherautók fejlesztésével, illetve gyártásával foglalkozik. Nemrég a 7,5 tonnás, akkumulátoros elektromos tehergépkocsija számos különféle teszt teljesítésével megszerezte az európai típusbizonyítványt. Így a…

Megérkezett a hidrogénhajtás előszele

Akár a magyarországi közösségi közlekedés újabb fontos mérföldköveként is tekinthetünk arra, hogy januárban három napig szállította az utasokat Pakson egy Toyota-Caetano H2.City Gold üzemanyagcellás városi autóbusz demonstrációs és tesztelési céllal. Ez pedig az eddigi legnagyobb…

Leszámolnak a kompromisszumokkal

Eltökélten halad a villamosítás útján a Volvo Trucks, amely már jelenleg is az elektromos teherautók legszélesebb választékát kínálja világszinten. Idén jelentősen kibővíti az FH Electric, FM Electric és FMX Electric fülke-alvázak specifikációs lehetőségeit, hogy az…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra