Hét százalékkal takarékosabb Volvo tehergépkocsik

Nagy kihívás előtt állnak a tehergépkocsi-gyártók. Az EU új irányelvének értelmében 2030-ra harminc százalékkal kell csökkenteniük járműveik szén-dioxid-kibocsátását, ami az üzemanyag-fogyasztás hasonló mértékű mérséklését is jelenti. Az ehhez vezető úton a Volvo Trucks megtette az első lépést az I-Save takarékossági csomag bevezetésével.

Közzétéve:

Nem más áll az I-Save csomag középpontjában, mint maga a motor. A Volvo Trucks 13 literes erőforrása új, szabadalmazott dugattyúkat kapott, amelyek hullámformájú koronája a henger középpontja felé tereli a hőt, javítva ezzel az égési folyamat hatékonyságát és csökkentve a hengerpalástnál a hőveszteséget. Ezenkívül turbocompounddal látták el a motort, azaz a turbófeltöltő mögött még egy turbinát helyeztek el a kipufogógáz maradék energiájának hasznosítására. Ez ugyanis egy hidraulikus lökéscsillapítón és fogaskerekeken keresztül a főtengelyt hajtja. Továbbá hűtött kipufogógáz-visszavezetéssel is kiegészítették az erőforrást az Euro VI d környezetvédelmi norma teljesítéséhez, így ezek a motorok kevesebb AdBlue adalékot fogyasztanak, mint a Volvo Trucks kínálatában továbbra is megmaradó, nem turbocompoundos, szintén Euro VI d minősítésű modellek. Mindezeknek köszönhetően az I-Save csomag turbocompoundos, 460 és 500 lóerős motorjai négy százalékkal üzemanyag-takarékosabbak, miközben 300 newtonméterrel nagyobb nyomaték leadására képesek, és lényegesen alacsonyabb fordulatszám-tartományon nyújtják legnagyobb teljesítményüket, illetve nyomatékukat. Sőt, egy kicsivel még a VEB+ dekompressziós motorfékük is erősebb.

Hardveres és szoftveres újdonságok

Az I-Save csomagban a rendkívül hatékony motorhoz további fontos újítások is társulnak. Az új, 12 tonna teherbírású, 44 tonna szerelvényössztömegig alkalmazható RSS1244B hátsó tengely igen hosszú, 2,31-os áttétellel is készül, száz kilogrammal könnyebb a 13 tonnás kivitelnél, valamint a differenciálmű kisebb eltolódása a jármű hossztengelyétől kisebb súrlódási veszteséget okoz, hatékonyabb fogazásúak a fogaskerekei és kevesebb olajjal kell feltölteni. Így ez az új tengely is fontos szerepet játszik az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében. Akárcsak az I-See, vagyis a GPS-adatok alapján a domborzathoz előrelátón alkalmazkodó hajtásláncvezérlés legújabb generációja, amely az eddigi öntanuló helyett már felhő alapú elektronikus térképpel működik. Ennek köszönhetően több helyen, illetve helyzetben használható és pontosabban dolgozik. Ezenkívül továbbfejlesztették a szoftver fokozatválasztási stratégiáját is, így emelkedőn ritkábban kapcsol kisebb fokozatba és hamarabb elkezdi a szabadon gurítást.

Átfogó takarékossági intézkedések

Mindemellett a Volvo Trucks fejlesztői olyan finomságokat is bevetettek, hogy hatvan kilométer/óra sebesség felett a légrugók lejjebb süllyesztik a tehergépkocsit a légellenállás csökkentéséhez. Továbbá A címkeminősítésű, tehát kis gördülési ellenállású gumiabroncsokkal szerelik fel gyárilag a járműveket, a kormányrásegítő szivattyúja igényvezérelt, változó szállítókapacitású, automatikus motorleállítás előzi meg az üresjárati üzemanyag-pazarlást, az I-Shift automatizált váltó pedig egy új, hosszú távú fuvarozásra optimalizált programot kapott. Ezek együttesen három százalékkal csökkentik a járművek üzemanyag-fogyasztását, így az I-Save csomaggal összesen hétszázalékos megtakarítás is elérhető! Ráadásul a turbocompoundos motorok jelentősen megnövelt csúcsnyomatéka és rendkívül kedvező nyomatékleadási jellege a vezethetőség terén is új szintre emeli a Volvo tehergépkocsikat, ami hatásos eszköz lehet a gépkocsivezetők elcsábításához.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra