Hét százalékkal takarékosabb Volvo tehergépkocsik

Nagy kihívás előtt állnak a tehergépkocsi-gyártók. Az EU új irányelvének értelmében 2030-ra harminc százalékkal kell csökkenteniük járműveik szén-dioxid-kibocsátását, ami az üzemanyag-fogyasztás hasonló mértékű mérséklését is jelenti. Az ehhez vezető úton a Volvo Trucks megtette az első lépést az I-Save takarékossági csomag bevezetésével.

Közzétéve:

Nem más áll az I-Save csomag középpontjában, mint maga a motor. A Volvo Trucks 13 literes erőforrása új, szabadalmazott dugattyúkat kapott, amelyek hullámformájú koronája a henger középpontja felé tereli a hőt, javítva ezzel az égési folyamat hatékonyságát és csökkentve a hengerpalástnál a hőveszteséget. Ezenkívül turbocompounddal látták el a motort, azaz a turbófeltöltő mögött még egy turbinát helyeztek el a kipufogógáz maradék energiájának hasznosítására. Ez ugyanis egy hidraulikus lökéscsillapítón és fogaskerekeken keresztül a főtengelyt hajtja. Továbbá hűtött kipufogógáz-visszavezetéssel is kiegészítették az erőforrást az Euro VI d környezetvédelmi norma teljesítéséhez, így ezek a motorok kevesebb AdBlue adalékot fogyasztanak, mint a Volvo Trucks kínálatában továbbra is megmaradó, nem turbocompoundos, szintén Euro VI d minősítésű modellek. Mindezeknek köszönhetően az I-Save csomag turbocompoundos, 460 és 500 lóerős motorjai négy százalékkal üzemanyag-takarékosabbak, miközben 300 newtonméterrel nagyobb nyomaték leadására képesek, és lényegesen alacsonyabb fordulatszám-tartományon nyújtják legnagyobb teljesítményüket, illetve nyomatékukat. Sőt, egy kicsivel még a VEB+ dekompressziós motorfékük is erősebb.

Hardveres és szoftveres újdonságok

Az I-Save csomagban a rendkívül hatékony motorhoz további fontos újítások is társulnak. Az új, 12 tonna teherbírású, 44 tonna szerelvényössztömegig alkalmazható RSS1244B hátsó tengely igen hosszú, 2,31-os áttétellel is készül, száz kilogrammal könnyebb a 13 tonnás kivitelnél, valamint a differenciálmű kisebb eltolódása a jármű hossztengelyétől kisebb súrlódási veszteséget okoz, hatékonyabb fogazásúak a fogaskerekei és kevesebb olajjal kell feltölteni. Így ez az új tengely is fontos szerepet játszik az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében. Akárcsak az I-See, vagyis a GPS-adatok alapján a domborzathoz előrelátón alkalmazkodó hajtásláncvezérlés legújabb generációja, amely az eddigi öntanuló helyett már felhő alapú elektronikus térképpel működik. Ennek köszönhetően több helyen, illetve helyzetben használható és pontosabban dolgozik. Ezenkívül továbbfejlesztették a szoftver fokozatválasztási stratégiáját is, így emelkedőn ritkábban kapcsol kisebb fokozatba és hamarabb elkezdi a szabadon gurítást.

Átfogó takarékossági intézkedések

Mindemellett a Volvo Trucks fejlesztői olyan finomságokat is bevetettek, hogy hatvan kilométer/óra sebesség felett a légrugók lejjebb süllyesztik a tehergépkocsit a légellenállás csökkentéséhez. Továbbá A címkeminősítésű, tehát kis gördülési ellenállású gumiabroncsokkal szerelik fel gyárilag a járműveket, a kormányrásegítő szivattyúja igényvezérelt, változó szállítókapacitású, automatikus motorleállítás előzi meg az üresjárati üzemanyag-pazarlást, az I-Shift automatizált váltó pedig egy új, hosszú távú fuvarozásra optimalizált programot kapott. Ezek együttesen három százalékkal csökkentik a járművek üzemanyag-fogyasztását, így az I-Save csomaggal összesen hétszázalékos megtakarítás is elérhető! Ráadásul a turbocompoundos motorok jelentősen megnövelt csúcsnyomatéka és rendkívül kedvező nyomatékleadási jellege a vezethetőség terén is új szintre emeli a Volvo tehergépkocsikat, ami hatásos eszköz lehet a gépkocsivezetők elcsábításához.

 





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Expressz platós

Immár nyomatékirányítással segíti dinamikus irányváltását a Ford legkisebb tengerentúli platósának utcai sportváltozata. Azonban ez csupán a jéghegy csúcsa, hiszen korántsem ez a Maverick Lobo egyetlen műszaki csemegéje.

Simabőrű széltoló

Kifejezetten a távolsági fuvarozáshoz optimalizált, kedvezőbb légellenállású fülkeváltozatot kínál a Mercedes-Benz a dízelmotoros Actros modellekhez. Ha ismerősnek tűnik, nem véletlen, hiszen a ProCabin fülkével mutatkozott be az elektromos eActros 600 is.

Krisztusi korban

Kicsit kerekítettünk, hiszen nem 33, „csupán” harmincesztendős a Citroën Jumper. Mai rohanó világunkban mégis érdemes kicsit megállni és visszatekinteni erre a három évtizedet felölelő karriere. Annál is inkább, mivel a méltán népszerű francia kishaszonjármű a…