Irány Európa

Ígéretes startupnak tűnik az angol Tevva cég, amely középkategóriás akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos teherautók fejlesztésével, illetve gyártásával foglalkozik. Nemrég a 7,5 tonnás, akkumulátoros elektromos tehergépkocsija számos különféle teszt teljesítésével megszerezte az európai típusbizonyítványt. Így a brit piacon elért sikerek után a Tevva előtt megnyílt a kapu egész Európa felé.

Közzétéve:

Kifejezetten azzal a céllal indult útjára a londoni székhelyű Tevva, hogy megfelelő alternatívákat kínáljon a dízelüzemű teherautók kiváltására, főként a városi alkalmazások terén. Elsőként egy 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömegű, akkumulátoros elektromos teherautó sorozatgyártását kezdte meg, amelyből már több brit vállalat is rendelt, és a cég idénre már akár ezer jármű értékesítésével számol. Ennek eléréséhez jó alapot ad, hogy erre a tehergépkocsira megkapta az Európai Közösség típusjóváhagyási bizonyítványát. Ehhez pedig a típusnak nem kevesebb mint harminc különféle teszten kellett megfelelnie, köztük a legújabb elektromos biztonsági és elektromágneses kompatibilitási szabványoknak is. Így megkezdődhet a jármű bevezetése az európai piacokon.

Versenyképes paraméterek

Az IVECO Eurocargo fülkéjével és minden bizonnyal annak alvázára épülő, 7,5 tonnás, akkumulátoros elektromos Tevva teherautó villanymotorjának legnagyobb teljesítménye 192 kilowatt, azaz 261 lóerő, maximális nyomatéka pedig 596 newtonméter. Az erőátvitelről egyfokozatú hajtómű gondoskodik. A 105 kilowattóra kapacitású lítium-vas-foszfát akkumulátora akár 227 kilométer hatótávolságot is biztosíthat, ám a gyártó műszaki adattáblázata szerint legfeljebb csak 22 kilowattos gyorstöltés alkalmazható, így öt órát vesz igénybe egy feltöltés. A gyári dobozos felépítménnyel a hossza 8,73 méter, hasznos teherbírása pedig három tonna. A jármű alapfelszereltségéből említést érdemelnek a LED-es fényszórók, a légkondicionáló, a teljesen digitális műszerpanel, a sebességtartó automatika, az elektrohidraulikus kormányrásegítő, a multifunkciós kormánykerék, a telematikai rendszer és az elektromos mellékhajtás.

10-Tevva-1920x1080.jpg

Hatótávnövelés hidrogénnel

Ez a 7,5 tonnás Tevva teherautó idéntől már üzemanyagcellás változatban is elérhető lesz, ami lényegesen nagyobb hatótávolságot és rövidebb állásidőt biztosít majd. Habár a 112 kilowattórás lítium-vas-foszfát akkumulátora külső forrásról is feltölthető bő öt óra alatt, ezt menet közben a hidrogénnel működő üzemanyagcella is töltheti. Ezáltal a hatótáv elérheti az 570 kilométert, a hidrogénpalackok pedig csupán tíz perc alatt feltölthetők. A palackokban 350 bar nyomáson kilenc kilogramm hidrogéngáz tárolható. Annyi még a különbség a csak akkumulátoros kivitelhez képest, hogy az üzemanyagcellás modellnek 2,7 tonna a hasznos teherbírása.

Tevva-7.5t-Battery-Electric-Truck-1920x1080.jpg

Nagyobb testvér

A tavalyi hannoveri IAA Transportation haszonjármű-kiállításon egy 19 tonna legnagyobb megengedett össztömegű, üzemanyagcellás hajtású teherautót is bemutatott a Tevva. A Canadian Loop Energy által szállított üzemanyagcellák révén ez a modell ötszáz kilométert is megtehet egy feltöltéssel, ha az elérhető legtöbb hidrogénpalackkal szerelik fel, teletankolása pedig legfeljebb tíz percig tart. Ebből is jól látható, hogy a Tevva erősen elkötelezett a hidrogénhajtás mellett. Sőt, a hidrogénellátási iparág több jelentős szereplőjével is együttműködik, hogy partnereivel valóban kulcsra kész megoldást kínálhasson az üzemeltetőknek, méghozzá Európa-szerte.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Elismert erények

Megjelenése óta sorra nyűgözi le az üzemeltetőket, a járművezetőket és az utazóközönséget a tisztán elektromos hajtású MAN Lion’s City E városi autóbusz. Tavaly az International Bus of the Year díj nemzetközi szakújságírókból álló zsűrijét is…

Élre ugrott

Amikor megjelent a tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz eSprinter, nem éppen a teljesítményével vagy a hatótávolságával tűnt ki a vetélytársai közül. Most azonban a csillagos gyártó előállt a modell új nemzedékével, amely ránézésre nem változott, a…

Erősítés a gázhajtás terén

Általánosságban minden járműgyártó egyetért azzal, hogy az összes életképes alternatív hajtásmód alkalmazására szükség lesz a fenntartható közúti fuvarozás megteremtéséhez. A Volvo Trucks régóta határozottan elkötelezte magát a gázhajtás mellett is, és most átfogóan tovább fejlesztette…

Szuperhatékony cirkáló

Megszületett a Freightliner legújabb tanulmányjárműve, a SuperTruck II. Ez a csőrös nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény számos műszaki újítás segítségével mutatja meg, hogy mekkora lehetőségek rejlenek még a fuvarozás hatékonyságának növelésében. A Freightliner célja…

Válaszok a kihívásokra

Napjainkban, illetve a közeljövőben olyan jelentős kihívásokkal kell szembenézniük a fuvarozóvállalatoknak, mint a szállítások szén-dioxid-semlegesítése, a logisztikai folyamatok digitalizálása és az egyre égetőbb járművezető-hiány. Többek között ezekre is igyekezett választ adni, illetve mutatni újdonságaival az…

Hozzáértő kezekben

Idén februártól már Szlovákiában is a Delta-Truck látja el a Kögel pótkocsigyártó importőri képviseletét. A márkával hazánkban már közel két évtizedes tapasztalattal rendelkező cégcsoport kibővített szervizhálózattal, jól felkészült értékesítői csapattal és a lehető legmagasabb színvonalú…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra