Ismét a csúcson

Mivel a nehéz-tehergépkocsikat a kereskedelem és ezáltal a gazdaság motorjának tartják, ezeknek a gépjárműveknek a piaci adatai egyúttal igen pontos gazdasági mutatók is. Nagyon jól példázzák ezt az elmúlt tíz év európai, illetve magyarországi teherautó-piaci számai is.

Közzétéve:

Európában és hazánkban egyaránt csúcsfordulatszámon pörgött a nehézkategóriás, azaz 16 tonna össztömeg feletti tehergépkocsik piaca 2007-ben. A maximális kapacitással üzemelő gyárak alig győzték teljesíteni a megrendeléseket, nem ritkán nyolc-kilenc hónapot kellett várni egy új tehergépkocsi kiszállítására.

Majd a 2008 őszén kezdődött gazdasági válság ezt az iparágat is erősen megrázta, így drasztikusan visszaesett az újonnan forgalomba helyezett tehergépkocsik mennyisége. Magyarországon még 1500 nehéz-teherautót sem értékesítettek 2009-ben a korábbi közel 4500 helyett.

Nyugat-Európa gazdasága azonban néhány év alatt újra növekedési pályára állt, ami a haszongépjárművek eladási adatain is azonnal tükröződött. Nem sokkal később a nehéz-tehergépkocsik magyarországi piaca is új erőre kapott, hiszen nálunk a nemzetközi fuvarozásban alkalmazott nyerges vontatók adják az eladások gerincét, ezt a szegmenset pedig jól húzta a nyugat-európai fellendülés. Nem beszélve arról, hogy az újabb és újabb környezetvédelmi normák bevezetése, illetve az ezzel együtt járó útdíjkedvezmények, illetve gazdaságosabb üzemelés is flottacserékre ösztönözte a fuvarozókat.

Mindezek következtében 2015 új rekordévet jelentett a piacon. Európában több mint 260 ezer, ezen belül hazánkban 5229 új nehéz-tehergépkocsit helyeztek forgalomba, vagyis többet, mint a válság előtti csúcsidőszakban.

Tavaly európai szinten továbbra is kitartott a növekedés lendülete, így 292 ezer új nehéz-teherautó állt munkába a kontinens útjain. Hazánkban viszont kicsit megtorpant a piac, éppen csak az ötezres darabszám felett maradt az értékesítési mutató. Ez azonban még mindig nagyon szép eredmény, hiszen a válságot megelőző évek kiváló számait így is túlszárnyalja.

A szakértők előrejelzései idénre az európai piac stagnálását jósolják, míg várakozásaik szerint a magyar piac egy kicsit erősödhet a nehézkategória tekintetében.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.