Negyvenedik Dakar

Már a negyvenedik Dakar-ralit láthattuk idén, ráadásul magyar indulóknak is drukkolhattunk!

Közzétéve:

Negyven éve már, hogy elindult az „őrület”, amelyben a világ minden tájáról érkező, elhivatott versenyzők nekivágnak a sivatagnak versenygépeikkel. A Dakar fogalommá vált az évtizedek során, és rengeteg nézőt vonz minden esztendőben arra a két hétre, amíg a nevezők eljutnak a rajttól a célig. A helyszín ugyan már tíz éve átköltözött Afrikából Dél-Amerikába, ám a verseny ettől egy fikarcnyit sem vált könnyebbé.

Idén Peru fővárosából, Limából indultak, hogy Córdobában lássák meg a kockás zászlót, Argentína határain belül. A közel 9000 kilométeres távot 14 szakaszra osztották, ebből 7 szakasz végig a sivatagban vezetett a homokdűnék között. A teljes távból körülbelül 4000 kilométernyit teljesítettek a gyorsasági szakaszokon a versenyzők. A kamionok mezőnye például pontosan 4126 kilométert futott az óra ellen ezeken a gyorsaságikon. Ettől kicsit eltért az autóval, quaddal, illetve motorkerékpárral induló versenyzők számára kijelölt útvonal.

A versenykamionoknál a Kamaz ismét megállíthatatlanul nyomult a győzelem felé. A kategóriaelsőség már pénteken eldőlt, amikor az Eduard Nikolajevet csupán egy másodperces hátránnyal üldöző Federico Villagra műszaki hiba miatt kiesett, így a kamazos ölébe hullott a győzelem, és megvédte a bajnoki címét a Dakaron. A többiek elég messze lemaradtak tőle. A második helyen egy MAZ versenykamion legénysége (Siarhei Viazovich és társai) ünnepelhetett majdnem négyórás lemaradással, a harmadik pozíciót pedig szintén egy Kamaz szerezte, Airat Mardeev vezetésével, ötórás hátránnyal. A verseny 1979 óta íródó történelmében egyébként a Kamaz már a 15. győzelmét ünnepelhette! Utánuk pedig a Tatra büszkélkedhet a legtöbb elsőséggel. Szám szerint hat alkalommal értek célba az élen Tatra versenygépeket használó csapatok.


Az autók kategóriájában fordulatosan alakult a verseny. Az egyik drámai pillanat pont a későbbi győztes, Carlos Sainz nevéhez fűződött. A versenyt tetemes előnnyel vezető Sainz büntetést kapott körülbelül a féltávnál, mert a versenybíróság szerint összeütközött a quados Kees Koolennel. Ám végül törölték a büntetést, és a 303-as rajtszámú Peugeot legénysége csak figyelmeztetésben részesült. A „Matador” becenévre hallgató versenyző és navigátora így 2010 után ismét diadalt aratott. A katari Nasser Al-Attiyah 43 perces hátránnyal futott be az ezüstérmes helyen, míg a dobogó legalsó fokára Giniel De Villiers állhatott.

A motoros mezőny sokáig messze a legkiélezettebb kategóriának számított az idei versenyen. Csak néhány nappal a cél előtt tizedelődött meg a mezőny az eltévedések miatt. Akkor Matthias Walkner találta magát az élen, aki nem is hibázott, így Sainzhoz hasonlóan egyetlen szakaszgyőzelemmel végzett az élen. Ám ami ennél is megdöbbentőbb: a KTM sorozatban 17. alkalommal diadalmaskodott! Walkner mögött Kevin Benavides (Honda) és Toby Price (KTM) ért célba a dobogós helyeken.

A motorosok között magyar célba érkezőknek is örülhettünk. Az erdélyi Gyenes Emanuel végig megbízhatóan szerepelt, és az összetett 23. helyén végzett. A vajdasági Saghmeister Gábor pedig a 79. helyen zárta a versenyt. A többiek sajnos nem értek célba. Horváth Lajos „Laller” már a második szakaszon áldozatul esett egy műszaki hibának, míg Dési János eltörte a vállát egy bukás során. Az autósok között a Szalay Balázs/Bunkoczi László páros szintén műszaki hiba miatt szállt ki a küzdelemből már az első héten. Folytatás jövőre, minden bizonnyal újra Dél-Amerikában!

forrás: rollingtons.hu





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Elismert erények

Megjelenése óta sorra nyűgözi le az üzemeltetőket, a járművezetőket és az utazóközönséget a tisztán elektromos hajtású MAN Lion’s City E városi autóbusz. Tavaly az International Bus of the Year díj nemzetközi szakújságírókból álló zsűrijét is…

Élre ugrott

Amikor megjelent a tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz eSprinter, nem éppen a teljesítményével vagy a hatótávolságával tűnt ki a vetélytársai közül. Most azonban a csillagos gyártó előállt a modell új nemzedékével, amely ránézésre nem változott, a…

Erősítés a gázhajtás terén

Általánosságban minden járműgyártó egyetért azzal, hogy az összes életképes alternatív hajtásmód alkalmazására szükség lesz a fenntartható közúti fuvarozás megteremtéséhez. A Volvo Trucks régóta határozottan elkötelezte magát a gázhajtás mellett is, és most átfogóan tovább fejlesztette…

Szuperhatékony cirkáló

Megszületett a Freightliner legújabb tanulmányjárműve, a SuperTruck II. Ez a csőrös nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény számos műszaki újítás segítségével mutatja meg, hogy mekkora lehetőségek rejlenek még a fuvarozás hatékonyságának növelésében. A Freightliner célja…

Válaszok a kihívásokra

Napjainkban, illetve a közeljövőben olyan jelentős kihívásokkal kell szembenézniük a fuvarozóvállalatoknak, mint a szállítások szén-dioxid-semlegesítése, a logisztikai folyamatok digitalizálása és az egyre égetőbb járművezető-hiány. Többek között ezekre is igyekezett választ adni, illetve mutatni újdonságaival az…

Hozzáértő kezekben

Idén februártól már Szlovákiában is a Delta-Truck látja el a Kögel pótkocsigyártó importőri képviseletét. A márkával hazánkban már közel két évtizedes tapasztalattal rendelkező cégcsoport kibővített szervizhálózattal, jól felkészült értékesítői csapattal és a lehető legmagasabb színvonalú…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra