Negyvenedik Dakar

Már a negyvenedik Dakar-ralit láthattuk idén, ráadásul magyar indulóknak is drukkolhattunk!

Közzétéve:

Negyven éve már, hogy elindult az „őrület”, amelyben a világ minden tájáról érkező, elhivatott versenyzők nekivágnak a sivatagnak versenygépeikkel. A Dakar fogalommá vált az évtizedek során, és rengeteg nézőt vonz minden esztendőben arra a két hétre, amíg a nevezők eljutnak a rajttól a célig. A helyszín ugyan már tíz éve átköltözött Afrikából Dél-Amerikába, ám a verseny ettől egy fikarcnyit sem vált könnyebbé.

Idén Peru fővárosából, Limából indultak, hogy Córdobában lássák meg a kockás zászlót, Argentína határain belül. A közel 9000 kilométeres távot 14 szakaszra osztották, ebből 7 szakasz végig a sivatagban vezetett a homokdűnék között. A teljes távból körülbelül 4000 kilométernyit teljesítettek a gyorsasági szakaszokon a versenyzők. A kamionok mezőnye például pontosan 4126 kilométert futott az óra ellen ezeken a gyorsaságikon. Ettől kicsit eltért az autóval, quaddal, illetve motorkerékpárral induló versenyzők számára kijelölt útvonal.

A versenykamionoknál a Kamaz ismét megállíthatatlanul nyomult a győzelem felé. A kategóriaelsőség már pénteken eldőlt, amikor az Eduard Nikolajevet csupán egy másodperces hátránnyal üldöző Federico Villagra műszaki hiba miatt kiesett, így a kamazos ölébe hullott a győzelem, és megvédte a bajnoki címét a Dakaron. A többiek elég messze lemaradtak tőle. A második helyen egy MAZ versenykamion legénysége (Siarhei Viazovich és társai) ünnepelhetett majdnem négyórás lemaradással, a harmadik pozíciót pedig szintén egy Kamaz szerezte, Airat Mardeev vezetésével, ötórás hátránnyal. A verseny 1979 óta íródó történelmében egyébként a Kamaz már a 15. győzelmét ünnepelhette! Utánuk pedig a Tatra büszkélkedhet a legtöbb elsőséggel. Szám szerint hat alkalommal értek célba az élen Tatra versenygépeket használó csapatok.


Az autók kategóriájában fordulatosan alakult a verseny. Az egyik drámai pillanat pont a későbbi győztes, Carlos Sainz nevéhez fűződött. A versenyt tetemes előnnyel vezető Sainz büntetést kapott körülbelül a féltávnál, mert a versenybíróság szerint összeütközött a quados Kees Koolennel. Ám végül törölték a büntetést, és a 303-as rajtszámú Peugeot legénysége csak figyelmeztetésben részesült. A „Matador” becenévre hallgató versenyző és navigátora így 2010 után ismét diadalt aratott. A katari Nasser Al-Attiyah 43 perces hátránnyal futott be az ezüstérmes helyen, míg a dobogó legalsó fokára Giniel De Villiers állhatott.

A motoros mezőny sokáig messze a legkiélezettebb kategóriának számított az idei versenyen. Csak néhány nappal a cél előtt tizedelődött meg a mezőny az eltévedések miatt. Akkor Matthias Walkner találta magát az élen, aki nem is hibázott, így Sainzhoz hasonlóan egyetlen szakaszgyőzelemmel végzett az élen. Ám ami ennél is megdöbbentőbb: a KTM sorozatban 17. alkalommal diadalmaskodott! Walkner mögött Kevin Benavides (Honda) és Toby Price (KTM) ért célba a dobogós helyeken.

A motorosok között magyar célba érkezőknek is örülhettünk. Az erdélyi Gyenes Emanuel végig megbízhatóan szerepelt, és az összetett 23. helyén végzett. A vajdasági Saghmeister Gábor pedig a 79. helyen zárta a versenyt. A többiek sajnos nem értek célba. Horváth Lajos „Laller” már a második szakaszon áldozatul esett egy műszaki hibának, míg Dési János eltörte a vállát egy bukás során. Az autósok között a Szalay Balázs/Bunkoczi László páros szintén műszaki hiba miatt szállt ki a küzdelemből már az első héten. Folytatás jövőre, minden bizonnyal újra Dél-Amerikában!

forrás: rollingtons.hu





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Sok újat mutat

Napjainkban egy új kishaszonjármű bevezetésével együtt vagy legalábbis rövid időn belül annak tisztán elektromos változata is megjelenik a piacon. Így idén májusban bemutatkozott az új generációs Ford E-Transit Custom, amely igen tiszteletreméltó paraméterekkel hívja fel…

Egy legenda születése

Hetvenöt évvel ezelőtt adták át az első sorozatgyártású Unimog járművet. Azóta 375 ezer példány készült el a kiváló terepjáró képesség és rendkívül sokoldalú alkalmazhatóság szinonimájává vált tehergépkocsikból, amelyeket a haszonjárművek svájci bicskájának is hívnak. Érdemes…

Magasabb szintű kapcsolat

Új hálózatba kapcsolhatósági rendszert vezetett be a DAF. Az XB, XD, XF, XG és XG+ tehergépjárművekhez mostantól szériában kínált PACCAR Connect online flottamenedzsment-rendszer még könnyebben és sokoldalúbban használható, mint az eddig alkalmazott DAF Connect, valamint…

Hidrogént tüzelő oroszlán

Már fel sem kapjuk a fejünket, ha valamelyik gyártó bemutat egy hidrogénüzemű nehéz-tehergépkocsit, legyen szó nagymúltú vállalatról vagy frissen induló vállalkozásról, illetve együttműködésről. Az MAN is bejelentette, hogy megkezdi a hidrogénnel hajtott hTGX üzemeltetői tesztelését,…

Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra