Ismét a csúcson

Tavalyi kimagasló motorsportsikereit folytatva az idei évet is remekül kezdte a Toyota Gazoo Racing versenyistálló, ugyanis Nasser Al-Attiyah és Mathieu Baumel a Hilux T1+ versenypickuppal január elején megnyerte a 2023-as Dakar-ralit. A japán márka ezzel hat éven belül harmadszor aratott győzelmet a világ legnehezebb és leghosszabb terepraliján.

Közzétéve:

Újabb aranykorát éli a Toyota a motorsportokban a Toyota Gazoo Racing versenyistállónak köszönhetően. Az elmúlt öt évben világszinten sikert sikerre halmoztak az autósportban. Tavaly szinte mindenhol vitték a pálmát, megnyerték a Dakar-ralit, valamint a rali-világbajnokságban (WRC) és a hosszútávú világbajnokságban (WEC) is elhódították a konstruktőri és az egyéni világbajnoki címet egyaránt. Az idei évet pedig azzal indították, hogy a Toyota Gazoo Racing színeiben indulva Nasser Al-Attiyah és Mathieu Baumel megvédte bajnoki címét a Dakar-ralin. Emellett csapattársaik, Giniel de Villiers és Dennis Murphy a negyedik helyen, Henk Lategan és Brett Cummings pedig az ötödik helyen értek célba a világ legkeményebb terepraliján. Sőt, a harmadik helyen is egy Hilux T1+ versenyautóval nevező páros, Lucas Morales és Timo Gottschalk végzett az Overdrive Racing színeiben, így tehát az első öt helyezésből négyet a Toyota márka szerzett meg a legendás megmérettetésen. Egyébként Nasser ötödször, míg Mathieu negyedszer vitte el a pálmát a Dakar-ralin.

Magabiztos győzelem

Amikor a katari Nasser Al-Attiyah és francia navigátora, Mathieu Baumel január 15-én áthaladt a Dakar-rali utolsó szakaszának célvonalán, 45 óra 3 perc és 15 másodperces időeredménnyel, vagyis összetettben több mint 80 perc fölénnyel győztek a második helyezett előtt. Így a Toyota a 2018-as visszatérése óta háromszor végzett az első és háromszor a második helyen a több mint négy évtizedes múltra visszatekintő versenyen. Jól mutatja a Hilux tartósságát és megbízhatóságát, hogy a győztes páros már a második szakaszon átvette a vezetést, és a kéthetes verseny során mindvégig meg is tudták őrizni ezt a pozíciójukat a kisebb hegynek is beillő homokdűnék meglovaglása közben.

Kiérdemelt elismerés

„Micsoda nap ez az egész csapatunk számára! A Dakar-ralit megnyerni emlékezetes dolog, ám a világ legnehezebb autóversenyén kétszer egymás után győzni egyszerűen rendkívüli. Őszinte köszönetemet fejezem ki csapatunk minden tagjának, minden szponzorunknak és természetesen pilótáinknak, illetve navigátorainknak, akik lenyűgöző eredményt produkáltak. Nagyon büszke vagyok a GR DKR Hilux T1+ versenyautóra, amely ismét bebizonyította, hogy elég megbízható és tartós ahhoz, hogy ne csak megnyerje a világ legdurvább autóversenyét, hanem két egymást követő évben is megismételje ezt” – nyilatkozta Glyn Hall, a TGR Dakar csapatfőnöke.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…