Ismét a csúcson

Mivel a nehéz-tehergépkocsikat a kereskedelem és ezáltal a gazdaság motorjának tartják, ezeknek a gépjárműveknek a piaci adatai egyúttal igen pontos gazdasági mutatók is. Nagyon jól példázzák ezt az elmúlt tíz év európai, illetve magyarországi teherautó-piaci számai is.

Közzétéve:

Európában és hazánkban egyaránt csúcsfordulatszámon pörgött a nehézkategóriás, azaz 16 tonna össztömeg feletti tehergépkocsik piaca 2007-ben. A maximális kapacitással üzemelő gyárak alig győzték teljesíteni a megrendeléseket, nem ritkán nyolc-kilenc hónapot kellett várni egy új tehergépkocsi kiszállítására.

Majd a 2008 őszén kezdődött gazdasági válság ezt az iparágat is erősen megrázta, így drasztikusan visszaesett az újonnan forgalomba helyezett tehergépkocsik mennyisége. Magyarországon még 1500 nehéz-teherautót sem értékesítettek 2009-ben a korábbi közel 4500 helyett.

Nyugat-Európa gazdasága azonban néhány év alatt újra növekedési pályára állt, ami a haszongépjárművek eladási adatain is azonnal tükröződött. Nem sokkal később a nehéz-tehergépkocsik magyarországi piaca is új erőre kapott, hiszen nálunk a nemzetközi fuvarozásban alkalmazott nyerges vontatók adják az eladások gerincét, ezt a szegmenset pedig jól húzta a nyugat-európai fellendülés. Nem beszélve arról, hogy az újabb és újabb környezetvédelmi normák bevezetése, illetve az ezzel együtt járó útdíjkedvezmények, illetve gazdaságosabb üzemelés is flottacserékre ösztönözte a fuvarozókat.

Mindezek következtében 2015 új rekordévet jelentett a piacon. Európában több mint 260 ezer, ezen belül hazánkban 5229 új nehéz-tehergépkocsit helyeztek forgalomba, vagyis többet, mint a válság előtti csúcsidőszakban.

Tavaly európai szinten továbbra is kitartott a növekedés lendülete, így 292 ezer új nehéz-teherautó állt munkába a kontinens útjain. Hazánkban viszont kicsit megtorpant a piac, éppen csak az ötezres darabszám felett maradt az értékesítési mutató. Ez azonban még mindig nagyon szép eredmény, hiszen a válságot megelőző évek kiváló számait így is túlszárnyalja.

A szakértők előrejelzései idénre az európai piac stagnálását jósolják, míg várakozásaik szerint a magyar piac egy kicsit erősödhet a nehézkategória tekintetében.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Felfelé terjeszkedő villamosítás

Miután a Mercedes-Benz megkezdte a városi, illetve város környéki fuvarfeladatokra optimalizált eActros és eEconic sorozatgyártását, most már a távolsági és építőipari alkalmazásokra megfelelő elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésére összpontosít. A hannoveri IAA kiállításon bemutatta az eActros LongHaul…

Újszerű megközelítéssel

Tanulmányjárműként bármelyik gyártó jóformán bármit bemutathat, sokszor még működő kezelőelemekkel vagy hajtással sem rendelkeznek ezek a látványos koncepciók. A Volta Zero azonban hamarosan sorozatgyártásba kerül az MAN által nemrég értékesített steyri üzemben. Érdemes tehát odafigyelni…

Közúti óriásdrón

Több szempontból is különleges és jövőbe mutató tanulmányjármű a Hyundai Trailer Drone, ugyanis önvezető és üzemanyagcellás hajtású egyszerre. Ráadásul a vasúti kocsiktól ellesett felépítésének köszönhetően rendkívül jól manőverezhető is. Nem csoda, hogy elnyerte az igen…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra