Katonából pacifista
Egykor az amerikai hadsereg legendás terepjárójaként szolgált a Hummer, amely később polgári körökben is népszerűvé vált. Ám ettől még ugyanolyan marcona jármű maradt, amely tetemes károsanyag-kibocsátása és hangos dübörgése által a környezettel sem bánt kíméletesen. Bizonyára ez is hozzájárult ahhoz, hogy a történet 2010-ben megszakadt, ám a General Motors most újból felkarolta az ikonikus nevet. Csakhogy immár egy tisztán elektromos hajtású, azaz csendes és helyileg nulla károsanyag-kibocsátású pickup, a GMC Hummer EV bemutatásával.
Szó sincs már hadseregről, a GMC Hummer EV kifejezetten polgári pickupnak, azon belül is leginkább szabadidő-, illetve életstílus-autónak készült. Olyannyira nyitott a kalandokra, hogy a tetőpaneleinek eltávolításával targává alakítható, ilyenkor ezek a karosszériaelemek a motortér helyén található tárolóban tüntethetők el. Szintén ötletes megoldás a plató hátfalajtójából lehajtható fellépő.
Utat tör magának
A Hummer EV használói pedig nehezebb terepeket is nyugodtan célba vehetnek a járművel. Összkerékhajtási rendszere felszereltségtől függően kettő vagy három villanymotort alkalmazhat, így a legnagyobb teljesítménye elérheti a 735 kilowattot, vagyis a kereken ezer lóerőt, a kerekeken mért nyomatéka pedig a 15,6 ezer newtonmétert. Ez egyébként aszfalton már ahhoz is elegendő, hogy a robusztus pickup három másodperc alatt felgyorsuljon álló helyzetből 96 kilométer/óra sebességre. De térjünk vissza a terepre! Elöl elektromechanikus differenciálmű, hátul pedig ennek helyettesítésére nyomatékátirányítás segíti a biztos továbbjutást, mégpedig úgy, hogy akár a teljes nyomaték az egyik első kerékre irányítható. Szűk helyeken nagy segítséget jelent az egykori Hummer H1-nél is testesebb pickup manőverezéséhez az összkerékkormányzás, amely kutyázásra is képes, vagyis az összes kerék egy irányba fordítására. Ellenkező irányba kormányozva az első és a hátsó tengelyt 13,5-ről 11,3 méterre csökken a fordulási kör átmérője. Míg az adaptív légrugózás akár 15 centiméterrel is megemelheti a Hummer EV hasát, ha például sziklákon vagy patakon kell átkelni. Ez utóbbit az ilyenkor több mint nyolcvan centiméter gázlómélység is segíti. A padlóban elhelyezett akkumulátorokat masszív acéllemezek óvják a sérülésektől, sőt, az UltraVision rendszer alul elhelyezett, külön mosóberendezéssel ellátott kamerái segítségével a vezető a fülkéből ellenőrizheti a jármű alá kerülő akadályokat.
Digitális világ
Persze a tágas belsőtérben is a legkorszerűbb megoldásokkal találkozhatunk. Analóg műszereket kár is keresni, hiszen minden információ egy 12 és egy 13,4 colos kijelzőn keresztül érkezik, beleértve a terepezést segítő adatokat is. A Super Cruise vezetéstámogató rendszer pedig önálló sávváltásra is képes. Ráadásul a Hummer EV-nek a méretei és a teljesítménye ellenére a hatótávot illetően sem kell szégyenkeznie. Az 5,5 méter hosszú és 2,2 méter széles pickup legnagyobb akkumulátorcsomagja több mint 560 kilométer megtételére is alkalmas egyetlen feltöltéssel, ami a jelenlegi leggyorsabb, 350 kilowatt teljesítményű gyorstöltőkkel is elvégezhető. Ilyenkor tíz perc alatt 160 kilométerre elegendő energiát vehet fel a jármű energiatárolója.
Furgon bérlés
Mindezeknek a vonzó tulajdonságoknak köszönhetően az Edition 1 nevű, korlátozott példányszámú első kiadás összes darabja már elővételben gazdára talált a nettó 112 595 dolláros ár ellenére. Ezeket az idei év végéig adják át a tulajdonosaiknak, akik megújuló energiával termelt áram használata esetén valóban a környezet iránti pacifista szellemben közlekedhetnek új pickupjukkal.