Kecsegtető alternatíva

Ezer kilométert elérő hatótávolsággal, negyedóráig sem tartó tankolási idővel, elektromos hajtással, csupán színtiszta vízgőz kibocsátásával és akár 65 tonnát is meghaladó megengedett legnagyobb szerelvényössztömeggel tűnik ki a Volvo FH üzemanyagcellás nyerges vontatója, amelynek már megkezdték a zártpályás tesztelését. A piaci bevezetés az évtized második felében várható, ám addig még több akadályt is le kell küzdenie nemcsak a svéd gyártónak, hanem az egész iparágnak.

Közzétéve:

Kétségkívül vonzón hangzanak az üzemanyagcellás Volvo FH paraméterei a külső forrásról töltött akkumulátorokkal működő elektromos tehergépkocsik jelenlegi képességeivel szemben. Így ez a jármű hosszú távú, illetve nehézsúlyú, nagy energiaigényű alkalmazásokra is jól bevethető majd. Ez lehet tehát a márka termékkínálatában az akkumulátoros elektromos és a megújuló üzemanyagokkal, például biogázzal hajtott modellek mellett a harmadik szén-dioxid-semleges alternatíva. A svéd gyártó már azt is elárulta, hogy a kimondottan nehézkategóriás járművekhez kifejlesztett üzemanyagcellákat a Volvo Group és a Daimler Truck AG vegyesvállalata, a cellcentric készíti majd. Két ilyen egység összesen háromszáz kilowatt teljesítménnyel közvetlenül a tehergépkocsi fedélzetén, menet közben állítja elő a hajtáshoz szükséges áramot.

Tervek és kihívások

Az üzemanyagcellás Volvo FH fejlesztésének fontos mérföldköveként idén júniusban sikeresen elindultak a zártpályás próbafutások, pár éven belül pedig megkezdődhetnek a közúti forgalomban végzett üzemeltetői tesztek. A gyártó számításai szerint az évtized második felében már a piaci bevezetés várható. Ennek persze az is feltétele, hogy elegendő mennyiségben álljon rendelkezésre zöld, vagyis megújuló energiával előállított hidrogén, valamint kiépüljön a kellő sűrűségű töltőinfrastruktúra.

Egyéb éghajlatbarát lépések

Habár az üzemanyagcellás hajtás még jócskán a tesztelési fázisnál tart, a Volvo Trucks az akkumulátoros elektromos FM, FMX és FH teherautóira idén május óta felvesz rendeléseket, és ősztől a sorozatgyártásuk is beindul a göteborgi szén-dioxid-semleges üzemben. Az elektromos FE és FL pedig már évek óta szépen teljesít a piacon, ahogyan Észak-Amerikában a VNR is. A gyártó azzal számol, hogy az évtized végére minden második Volvo teherautó tisztán elektromos hajtással talál majd gazdára. Erre alapozva a Volvo Trucks egy új akkumulátor-összeszerelő üzemet létesít Belgiumban, Ghent városában, ahol ősztől Samsung SDI cellákból, illetve modulokból készítenek majd akkumulátorcsomagokat. Emellett a Volvo Trucks a világ első teherautó-gyártója, amely fosszilis forrásoktól mentesen előállított acélt használ. Az SSAB svéd acélgyártó vállalattól érkező alapanyagot kezdetben az elektromos tehergépjárművek alvázának hossztartóihoz alkalmazzák, később pedig további alkatrészeket is ebből készítenek majd. A Volvo Trucks tehát igyekszik a lehető legtöbb területen elősegíteni a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény céljainak elérését.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Elismert erények

Megjelenése óta sorra nyűgözi le az üzemeltetőket, a járművezetőket és az utazóközönséget a tisztán elektromos hajtású MAN Lion’s City E városi autóbusz. Tavaly az International Bus of the Year díj nemzetközi szakújságírókból álló zsűrijét is…

Élre ugrott

Amikor megjelent a tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz eSprinter, nem éppen a teljesítményével vagy a hatótávolságával tűnt ki a vetélytársai közül. Most azonban a csillagos gyártó előállt a modell új nemzedékével, amely ránézésre nem változott, a…

Erősítés a gázhajtás terén

Általánosságban minden járműgyártó egyetért azzal, hogy az összes életképes alternatív hajtásmód alkalmazására szükség lesz a fenntartható közúti fuvarozás megteremtéséhez. A Volvo Trucks régóta határozottan elkötelezte magát a gázhajtás mellett is, és most átfogóan tovább fejlesztette…

Szuperhatékony cirkáló

Megszületett a Freightliner legújabb tanulmányjárműve, a SuperTruck II. Ez a csőrös nyerges vontatóból és félpótkocsiból álló szerelvény számos műszaki újítás segítségével mutatja meg, hogy mekkora lehetőségek rejlenek még a fuvarozás hatékonyságának növelésében. A Freightliner célja…

Válaszok a kihívásokra

Napjainkban, illetve a közeljövőben olyan jelentős kihívásokkal kell szembenézniük a fuvarozóvállalatoknak, mint a szállítások szén-dioxid-semlegesítése, a logisztikai folyamatok digitalizálása és az egyre égetőbb járművezető-hiány. Többek között ezekre is igyekezett választ adni, illetve mutatni újdonságaival az…

Hozzáértő kezekben

Idén februártól már Szlovákiában is a Delta-Truck látja el a Kögel pótkocsigyártó importőri képviseletét. A márkával hazánkban már közel két évtizedes tapasztalattal rendelkező cégcsoport kibővített szervizhálózattal, jól felkészült értékesítői csapattal és a lehető legmagasabb színvonalú…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra