Keményfiúk a belga seregben

Megkezdődött a belga hadsereg által rendelt közel 900 DAF CF katonai teherautó átadása. A teljes mennyiséget 2025-ig kell a holland gyártónak leszállítania. Az összkerékhajtású, két-, illetve négytengelyes modellek egyik különlegessége, hogy a Tatra legendás, központi csőből álló alvázára épülnek.

Közzétéve:

Egészen pontosan 879 katonai tehergépjárművet rendelt a belga hadsereg a neves holland gyártótól, amelyek első példányait Thierry Esser dandártábornok és Frédéric Goetynck altábornagy vette át Harald Seideltől, a DAF Trucks elnökétől a DAF westerlói fülke- és tengelygyárában. A teljes kontingensben 636 teherautó kéttengelyes, 4×4-es hajtásképletű általános szállítási küldetésekhez, míg 243 gépkocsi négytengelyes, 8×8-as modell billencses, illetve darus feladatokhoz és konténerszállításhoz. A járművek negyven százaléka már eleve magas szintű védelmet nyújtó páncélozott fülkével készül, azonban szükség esetén a többi gépjármű is megkaphatja utólag ugyanezt a páncélvédelmet.

Holland-cseh koprodukció

A DAF hosszú évek óta szorosan együttműködik a Tatra márkával a katonai teherautók fejlesztésében és gyártásában. Ennek eredményeként a belga hadseregnek készülő CF modellek is a cseh gyártó évtizedek óta egyedülálló és jól bevált koncepció szerint készülő alvázát, illetve futóműveit kapják. Ennek gerince egy masszív központi teherviselő cső, amelyben a kardántengelyek védetten helyezkednek el. Ehhez a nagy csavarószilárdságú csőhöz pedig független lengőtengelyek kapcsolódnak, hosszú rugóutakat biztosítva a kerekeknek. Mindezt központi abroncsnyomás-szabályzó rendszer egészíti ki a páratlan terepjáró képesség, ugyanakkor kivételes menetkényelem érdekében. A járművek teljes magassága azonban még húszlábas konténerek szállításkor sem haladja meg a négy métert.

Bizonyított részegységek

A 4×4-es modellek hajtásáról a 10,8 literes PACCAR MX-11 motor 410 lóerős változata gondoskodik, míg a 8×8-asokat a 12,9 literes PACCAR MX-13 erőforrás 460 lóerős kivitele mozgatja. A védelem nélküli fülkék az előző generációs DAF CF típustól származnak és a belgiumi Westerlo városában működő gyárban készülnek. A páncélozott fülkéket viszont a Tatra szállítja, ám ezek is a CF műszerfalát kapják, hogy a katonák mindegyik járműben ugyanazzal a kezelői felülettel találkozzanak. A DAF persze széles körű karbantartási szolgáltatásokat is biztosít a belga hadseregnek, amiben kulcsfontosságú szerepet játszik a belgiumi márkakereskedői hálózata. Ezenkívül a holland gyártó világszerte működő több mint 1100 márkaszervizpontja és ITS országúti segélyszolgálata is az üzemeltető rendelkezésére áll. A kimagasló színvonalú alkatrészellátást pedig természetesen a PACCAR Parts biztosítja. Mindezek tükrében minden téren jelentős előrelépés a belga hadsereg számára a közel 900 új DAF CF katonai jármű beszerzése, ugyanis harmincéves, nem páncélozott teherautókat váltanak le az állományban.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Hidrogénes mindenes

Nem minden hidrogénüzemű jármű üzemanyagcellás elektromos hajtású, ugyanis világszerte több személy- és teherautó-gyártó is foglalkozik hidrogéntüzelésű belső égésű motorok fejlesztésével. Többek között a Daimler Truck is, amely nemrég megkezdte egy hidrogénhajtású Mercedes-Benz Unimog U 430…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra