Keményfiúk a belga seregben

Megkezdődött a belga hadsereg által rendelt közel 900 DAF CF katonai teherautó átadása. A teljes mennyiséget 2025-ig kell a holland gyártónak leszállítania. Az összkerékhajtású, két-, illetve négytengelyes modellek egyik különlegessége, hogy a Tatra legendás, központi csőből álló alvázára épülnek.

Közzétéve:

Egészen pontosan 879 katonai tehergépjárművet rendelt a belga hadsereg a neves holland gyártótól, amelyek első példányait Thierry Esser dandártábornok és Frédéric Goetynck altábornagy vette át Harald Seideltől, a DAF Trucks elnökétől a DAF westerlói fülke- és tengelygyárában. A teljes kontingensben 636 teherautó kéttengelyes, 4×4-es hajtásképletű általános szállítási küldetésekhez, míg 243 gépkocsi négytengelyes, 8×8-as modell billencses, illetve darus feladatokhoz és konténerszállításhoz. A járművek negyven százaléka már eleve magas szintű védelmet nyújtó páncélozott fülkével készül, azonban szükség esetén a többi gépjármű is megkaphatja utólag ugyanezt a páncélvédelmet.

Holland-cseh koprodukció

A DAF hosszú évek óta szorosan együttműködik a Tatra márkával a katonai teherautók fejlesztésében és gyártásában. Ennek eredményeként a belga hadseregnek készülő CF modellek is a cseh gyártó évtizedek óta egyedülálló és jól bevált koncepció szerint készülő alvázát, illetve futóműveit kapják. Ennek gerince egy masszív központi teherviselő cső, amelyben a kardántengelyek védetten helyezkednek el. Ehhez a nagy csavarószilárdságú csőhöz pedig független lengőtengelyek kapcsolódnak, hosszú rugóutakat biztosítva a kerekeknek. Mindezt központi abroncsnyomás-szabályzó rendszer egészíti ki a páratlan terepjáró képesség, ugyanakkor kivételes menetkényelem érdekében. A járművek teljes magassága azonban még húszlábas konténerek szállításkor sem haladja meg a négy métert.

Bizonyított részegységek

A 4×4-es modellek hajtásáról a 10,8 literes PACCAR MX-11 motor 410 lóerős változata gondoskodik, míg a 8×8-asokat a 12,9 literes PACCAR MX-13 erőforrás 460 lóerős kivitele mozgatja. A védelem nélküli fülkék az előző generációs DAF CF típustól származnak és a belgiumi Westerlo városában működő gyárban készülnek. A páncélozott fülkéket viszont a Tatra szállítja, ám ezek is a CF műszerfalát kapják, hogy a katonák mindegyik járműben ugyanazzal a kezelői felülettel találkozzanak. A DAF persze széles körű karbantartási szolgáltatásokat is biztosít a belga hadseregnek, amiben kulcsfontosságú szerepet játszik a belgiumi márkakereskedői hálózata. Ezenkívül a holland gyártó világszerte működő több mint 1100 márkaszervizpontja és ITS országúti segélyszolgálata is az üzemeltető rendelkezésére áll. A kimagasló színvonalú alkatrészellátást pedig természetesen a PACCAR Parts biztosítja. Mindezek tükrében minden téren jelentős előrelépés a belga hadsereg számára a közel 900 új DAF CF katonai jármű beszerzése, ugyanis harmincéves, nem páncélozott teherautókat váltanak le az állományban.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra