Keményfiúk a belga seregben

Megkezdődött a belga hadsereg által rendelt közel 900 DAF CF katonai teherautó átadása. A teljes mennyiséget 2025-ig kell a holland gyártónak leszállítania. Az összkerékhajtású, két-, illetve négytengelyes modellek egyik különlegessége, hogy a Tatra legendás, központi csőből álló alvázára épülnek.

Közzétéve:

Egészen pontosan 879 katonai tehergépjárművet rendelt a belga hadsereg a neves holland gyártótól, amelyek első példányait Thierry Esser dandártábornok és Frédéric Goetynck altábornagy vette át Harald Seideltől, a DAF Trucks elnökétől a DAF westerlói fülke- és tengelygyárában. A teljes kontingensben 636 teherautó kéttengelyes, 4×4-es hajtásképletű általános szállítási küldetésekhez, míg 243 gépkocsi négytengelyes, 8×8-as modell billencses, illetve darus feladatokhoz és konténerszállításhoz. A járművek negyven százaléka már eleve magas szintű védelmet nyújtó páncélozott fülkével készül, azonban szükség esetén a többi gépjármű is megkaphatja utólag ugyanezt a páncélvédelmet.

Holland-cseh koprodukció

A DAF hosszú évek óta szorosan együttműködik a Tatra márkával a katonai teherautók fejlesztésében és gyártásában. Ennek eredményeként a belga hadseregnek készülő CF modellek is a cseh gyártó évtizedek óta egyedülálló és jól bevált koncepció szerint készülő alvázát, illetve futóműveit kapják. Ennek gerince egy masszív központi teherviselő cső, amelyben a kardántengelyek védetten helyezkednek el. Ehhez a nagy csavarószilárdságú csőhöz pedig független lengőtengelyek kapcsolódnak, hosszú rugóutakat biztosítva a kerekeknek. Mindezt központi abroncsnyomás-szabályzó rendszer egészíti ki a páratlan terepjáró képesség, ugyanakkor kivételes menetkényelem érdekében. A járművek teljes magassága azonban még húszlábas konténerek szállításkor sem haladja meg a négy métert.

Bizonyított részegységek

A 4×4-es modellek hajtásáról a 10,8 literes PACCAR MX-11 motor 410 lóerős változata gondoskodik, míg a 8×8-asokat a 12,9 literes PACCAR MX-13 erőforrás 460 lóerős kivitele mozgatja. A védelem nélküli fülkék az előző generációs DAF CF típustól származnak és a belgiumi Westerlo városában működő gyárban készülnek. A páncélozott fülkéket viszont a Tatra szállítja, ám ezek is a CF műszerfalát kapják, hogy a katonák mindegyik járműben ugyanazzal a kezelői felülettel találkozzanak. A DAF persze széles körű karbantartási szolgáltatásokat is biztosít a belga hadseregnek, amiben kulcsfontosságú szerepet játszik a belgiumi márkakereskedői hálózata. Ezenkívül a holland gyártó világszerte működő több mint 1100 márkaszervizpontja és ITS országúti segélyszolgálata is az üzemeltető rendelkezésére áll. A kimagasló színvonalú alkatrészellátást pedig természetesen a PACCAR Parts biztosítja. Mindezek tükrében minden téren jelentős előrelépés a belga hadsereg számára a közel 900 új DAF CF katonai jármű beszerzése, ugyanis harmincéves, nem páncélozott teherautókat váltanak le az állományban.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…