Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú, nagy teljesítményű gyorstöltés mellett számos korszerű extrát, illetve professzionális szolgáltatást is kínál.

Közzétéve:

Sorra mutatta be villamosított kishaszonjárműveit a Ford Pro az elmúlt években. Az E-Transit modellt követte az E-Transit Custom és az E-Transit Courier, most pedig megjelent a Transit Connect PHEV. Ennek külső forrásról tölthető hibrid hajtáslánca egy 1,5 literes, turbófeltöltős benzinmotort, egy nagyfeszültségű akkumulátort és egy villanymotort fog össze. Ezek együttes legnagyobb teljesítménye 150 lóerő, maximális nyomatéka pedig 350 newtonméter, ami egy hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltón keresztül jut el az első kerekekhez.

Tisztán elektromos hajtással a jármű hatótávolsága elérheti a 110 kilométert, ami legtöbbször elegendő a városi feladatok teljesítéséhez, és még ilyenkor is 330 newtonméter legnagyobb nyomaték áll rendelkezésre. Az akkumulátorcsomag váltakozó árammal 11, míg egyenárammal 50 kilowatt teljesítménnyel is tölthető. A gépkocsivezető háromféle üzemmód közül választhat. Az EV Now csak a villanymotort használja, az EV Auto az elektromos és a benzines hajtás optimális egyensúlyára törekszik a menetkörülményeknek megfelelően, míg az EV Later későbbre tartogatja az akkumulátorban tárolt elektromos energiát.

Jól terhelhető munkatárs

A Transit Connect PHEV modell hasznos terhelhetősége 770 kilogramm és akár 1400 kilogramm össztömegű utánfutót is vontathat. Ezek az értékek csak minimálisan maradnak el a csupán belső égésű motorral hajtott változatok teherbírási képességeitől. A raktér térfogata változatlan, rövid tengelytáv esetén 3,1, míg a hosszú kiviteleknél 3,7 köbméter. Az ötszemélyes Kombi modellek praktikus újdonsága a pillanatok alatt előredönthető hátsó üléssor, amely ilyenkor teljes magasságú válaszfalat alkot és tengelytávtól függően 2,5, illetve 3,1 köbméteres rakteret eredményez.

Okos újdonságok

A kék ovális emblémát viselő kompakt kishaszonjármű alapfelszerelése a tízcolos digitális műszerpanel, amelyet a középkonzolon egy szintén tízcolos, színes érintőképernyő egészít ki. Az utóbbiról kezelhető egység navigációt és Apple Carplay, illetve Android Auto vezeték nélküli telefontükrözést is kínál. Továbbá indukciós telefontöltés és akár 45 watt teljesítményű USB-C töltőcsatlakozó is rendelkezésre áll a műszerfalon. A személyzet kényelmét többek között kormánykerékfűtés, ülésfűtés, motorosan állítható deréktámasz és meghosszabbítható ülőlap fokozhatja.

A biztonságról szériában automatikus vészfékezés, ráfutásos ütközésre figyelmeztetés, vészhelyzeti kikerülést segítő kormánymű és útkereszteződésben bekanyarodáskor ütközést megelőző rendszer gondoskodik. A magasabb felszereltségi szintekhez tolatássegítő kamera, tolatáskor a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetés és ajtónyitáskor a hátulról érkező közlekedőkre figyelmeztetés is tartozik. Ezenkívül vontatmánnyal tolatást segítő rendszer is elérhető. A jármű hatékony üzemeltetését pedig korszerű szolgáltatások támogatják. A személyre szabott karbantartási lehetőségek mellett a dugaszoló aljzaton keresztül csatlakoztatható fedélzeti egységgel igénybe vehetők a Ford Pro telematikai megoldásai. A Ford Transit Connect PHEV az év második felében kerül be a gyártási programba.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Gáz van?

Napjaink millió dolláros kérdése: dízel vagy elektromos? Előnyök és hátrányok kusza szövedéke itt is, ott is. Vágjuk hát át a gordiuszi csomót! A válaszunk: egyik sem! A VIARENT népszerű márkája, a Volvo Trucks sem hisz…

Mindent tud, amit a nagyok

Egyszerre menthet életeket, növelheti a járműkihasználást, fokozhatja a szállítmányozás gazdaságosságát és kímélheti a környezetet. Mi az? Napjaink fuvarozásának egyik legizgalmasabb találós kérdésére egyértelműen az önvezető kamion a válasz. A mesterséges intelligencia alkalmazásának óriási kihívása minden…

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…