Kis csőrös nagy lehetőségekkel

Újabb típussal bővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát a Daimler Truck North America cégcsoporthoz tartozó Freightliner. A középkategóriás eM2 elsősorban városi áruelosztásra kínál helyileg nulla károsanyag-kibocsátású megoldást, ám igény szerint igen sokoldalúan felépítményezhető különlegesebb alkalmazásokhoz is.

Közzétéve:

Észak-Amerika piacvezető teherautó-gyártója, a Daimler Truck North America (DTNA) tovább színesítette akkumulátoros elektromos hajtású haszonjárműveinek palettáját. Ugyanis a Freightliner eCascadia nyerges vontató, a Thomas Built Buses ikonikus iskolabuszának elektromos változata és az FCCC MT50e furgon után bemutatta az eM2 középkategóriás fülke-alvázat.

Egységbe foglalt hajtáslánc

A sikeres Freightliner M2 106 Plus típuson alapuló eM2 a szabadalmaztatott Detroit ePowertrain hajtáslánccal készül, amely a Detroit eAxle tengelyt és az akkumulátorokat is magában foglalja. A Detroit eAxle nagy előnye, hogy a villanymotorokat és a kétfokozatú erőátvitelt közvetlenül a hajtott tengelyre építik, ezáltal könnyebb, egyszerűbb és energiahatékonyabb az egész hajtáslánc. Továbbá az eM2 többféle akkumulátorcsomaggal rendelhető, hogy minden ügyfél megtalálhassa saját igényei szerint a hatótáv, a hasznos teherbírás és a beszerzési ár optimális egyensúlyát. A 194 kilowattóra kapacitású csomaggal 290 kilométer, míg a 291 kilowattórással akár 400 kilométer is lehet a jármű hatótávolsága. Kétféle villanymotor is szerepel a kínálatban, az egyik 190, a másik pedig 255 lóerő folyamatos teljesítmény leadására képes.

Alapos üzemeltetői tesztelés

A Freightliner szakemberei persze nemcsak arra fektettek különös hangsúlyt, hogy korszerű, jól átgondolt és hatékony hajtásláncú elektromos teherautókat alkossanak meg, hanem ezek megbízhatóságára és tartósságára is nagy gondot fordítottak. Így az eM2 a Cascadia nyerges vontatóval együtt több mint 1,5 millió tesztkilométert futott valós üzemeltetői körülmények között New Jersey-től Kanadáig közel ötven flottában. Ez számos értékes tapasztalatot szült a szériagyártás előtti tökéletesítéshez, másrészt az üzemeltetők is kipróbálhatták, hogy hogyan tudnák a flottájukba illeszteni ezeket az elektromos modelleket. A Freightliner eM2 Észak-Amerikában már rendelhető, a sorozatgyártás pedig idén ősszel kezdődik a DTNA portlandi teherautó-gyárában.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Könnyebben, gyorsabban, hatékonyabban

Zsúfolt, zajos és rossz levegőjű belvárosainkat autók, motorosok, kerékpárosok és gyalogosok nyüzsgő tömege, krónikus parkolóhelyhiány, sokszor még kellemetlen időjárási és útviszonyok is jellemzik. Ilyen áldatlan állapotok közepette kell dolgozniuk a kézbesítőknek és futárszolgáltatóknak minden nap.…

Itt a megoldás?

Újabb „varázsszó” – pontosabban rövidítés – tűnt fel az elmúlt bő másfél évtized során a fuvarozás horizontján napjaink égető problémáinak megoldására. A HVO üzemanyagok, azaz a hidrogénezett növényi olajok máris sokat ígérnek, ám egyelőre keveset…

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív…

Ahol a csillagok születnek

Jelentős évfordulót ünnepelhettek a Rajna mentén: hatvan éve, 1965 júliusában gördült ki az első teherautó a VIARENT bérautókínálatának is méltán népszerű márkája, a Mercedes-Benz wörthi gyárából. A gigantikus üzem napjainkra már számos modellsorozat szülőhelyeként írta…

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében…