Klasszikusan korszerű

Végére hagyták a legfinomabb falatot a Western Star fejlesztői, ugyanis a patinás amerikai márka X-szériás termékcsaládjában utolsóként újították meg a zászlóshajót. Az építőipari, illetve kommunális 47X és 49X után bemutatkozott az igazi nagyágyú, az 57X távolsági nyerges vontató csőrös felépítéssel, sok krómmal, hatalmas hálófülkével, ahogyan kell.

Közzétéve:

Habár elsődlegesen kis flották és egyszemélyes vállalkozások számára távolsági közúti fuvarozásra termett a Western Star 57X, sokféle fülkemérettel készül. A rövid és a hálóhelyes fülke is 152 és 183 centiméter között többféle belmagassággal áll rendelkezésre, így szinte minden alkalmazásra kiválasztható az optimális méret. A minden eddiginél nagyobb kényelmet pedig többek között hatékonyabb szigetelés és könnyebben kezelhető klímavezérlő panel szolgálja. Míg a jobb kilátásról, illetve megvilágításról megnövelt szélvédő és LED-es fényszórók gondoskodnak.

 

Korszerű funkciók

A Daimler Truck észak-amerikai ágazatának szakemberei természetesen a konszern élenjáró műszaki megoldásainak színe-javát belepakolták a Western Star új cirkálójába. Így az 57X kínálatában kamerát és radart együttesen alkalmazó Active Brake Assist 5 automatikus vészfékrendszer, adaptív sebességtartó automatika, aktív sávtartó és radaros, fékezéssel beavatkozó oldalsó holttérfigyelő is szerepel. Ezenkívül most először kapott Western Star tehergépkocsi teljesen digitális, személyre szabható műszerpanelt. A középkonzol nagy méretű kijelzőjén pedig minden ma elvárható információs és szórakoztató funkció elérhető.

 

Fokozott hatékonyság

Persze a kényelem és a biztonság mellett a hatékonyság javítására is nagy hangsúlyt fektettek a fejlesztők. Így az 57X átlagosan hat százalékkal hatékonyabb elődjénél, az 500XE típusnál. Az ügyfelek természetesen továbbra is többféle motor közül választhatnak. A szintén a Daimler Truck konszernhez tartozó Detroit Diesel márka DD13 Gen 5, DD15 Gen 5 és DD16 erőforrásai egyaránt nagyobb teljesítményszinteket nyújtanak gazdaságosabb üzemelés mellett. A motorokhoz pedig Detroit DT12 Direct vagy High-Speed AMT automatizált váltó társulhat, míg az intelligens hajtásláncvezérlés előrelátón igazodik a domborzathoz. Mindemellett az 57X légellenállásának csökkentése is hozzájárul a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztáshoz, amelyet többek között az áramvonalasabb motortérfedéllel és levegőbeömlőkkel, valamint az oldalsó szoknyák alsó és az oldalsó légterelők hátsó éleire erősített rugalmas hosszabbító elemekkel értek el. A mindezek alapján jelentős előrelépést képviselő Western Star 57X sorozatgyártása a tervek szerint 2023 első negyedévében kezdődik majd az Egyesült Államokban a Daimler Truck North America clevelandi üzemében.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra