Kis csőrös nagy lehetőségekkel

Újabb típussal bővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát a Daimler Truck North America cégcsoporthoz tartozó Freightliner. A középkategóriás eM2 elsősorban városi áruelosztásra kínál helyileg nulla károsanyag-kibocsátású megoldást, ám igény szerint igen sokoldalúan felépítményezhető különlegesebb alkalmazásokhoz is.

Közzétéve:

Észak-Amerika piacvezető teherautó-gyártója, a Daimler Truck North America (DTNA) tovább színesítette akkumulátoros elektromos hajtású haszonjárműveinek palettáját. Ugyanis a Freightliner eCascadia nyerges vontató, a Thomas Built Buses ikonikus iskolabuszának elektromos változata és az FCCC MT50e furgon után bemutatta az eM2 középkategóriás fülke-alvázat.

Egységbe foglalt hajtáslánc

A sikeres Freightliner M2 106 Plus típuson alapuló eM2 a szabadalmaztatott Detroit ePowertrain hajtáslánccal készül, amely a Detroit eAxle tengelyt és az akkumulátorokat is magában foglalja. A Detroit eAxle nagy előnye, hogy a villanymotorokat és a kétfokozatú erőátvitelt közvetlenül a hajtott tengelyre építik, ezáltal könnyebb, egyszerűbb és energiahatékonyabb az egész hajtáslánc. Továbbá az eM2 többféle akkumulátorcsomaggal rendelhető, hogy minden ügyfél megtalálhassa saját igényei szerint a hatótáv, a hasznos teherbírás és a beszerzési ár optimális egyensúlyát. A 194 kilowattóra kapacitású csomaggal 290 kilométer, míg a 291 kilowattórással akár 400 kilométer is lehet a jármű hatótávolsága. Kétféle villanymotor is szerepel a kínálatban, az egyik 190, a másik pedig 255 lóerő folyamatos teljesítmény leadására képes.

Alapos üzemeltetői tesztelés

A Freightliner szakemberei persze nemcsak arra fektettek különös hangsúlyt, hogy korszerű, jól átgondolt és hatékony hajtásláncú elektromos teherautókat alkossanak meg, hanem ezek megbízhatóságára és tartósságára is nagy gondot fordítottak. Így az eM2 a Cascadia nyerges vontatóval együtt több mint 1,5 millió tesztkilométert futott valós üzemeltetői körülmények között New Jersey-től Kanadáig közel ötven flottában. Ez számos értékes tapasztalatot szült a szériagyártás előtti tökéletesítéshez, másrészt az üzemeltetők is kipróbálhatták, hogy hogyan tudnák a flottájukba illeszteni ezeket az elektromos modelleket. A Freightliner eM2 Észak-Amerikában már rendelhető, a sorozatgyártás pedig idén ősszel kezdődik a DTNA portlandi teherautó-gyárában.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra