Kis csőrös nagy lehetőségekkel

Újabb típussal bővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát a Daimler Truck North America cégcsoporthoz tartozó Freightliner. A középkategóriás eM2 elsősorban városi áruelosztásra kínál helyileg nulla károsanyag-kibocsátású megoldást, ám igény szerint igen sokoldalúan felépítményezhető különlegesebb alkalmazásokhoz is.

Közzétéve:

Észak-Amerika piacvezető teherautó-gyártója, a Daimler Truck North America (DTNA) tovább színesítette akkumulátoros elektromos hajtású haszonjárműveinek palettáját. Ugyanis a Freightliner eCascadia nyerges vontató, a Thomas Built Buses ikonikus iskolabuszának elektromos változata és az FCCC MT50e furgon után bemutatta az eM2 középkategóriás fülke-alvázat.

Egységbe foglalt hajtáslánc

A sikeres Freightliner M2 106 Plus típuson alapuló eM2 a szabadalmaztatott Detroit ePowertrain hajtáslánccal készül, amely a Detroit eAxle tengelyt és az akkumulátorokat is magában foglalja. A Detroit eAxle nagy előnye, hogy a villanymotorokat és a kétfokozatú erőátvitelt közvetlenül a hajtott tengelyre építik, ezáltal könnyebb, egyszerűbb és energiahatékonyabb az egész hajtáslánc. Továbbá az eM2 többféle akkumulátorcsomaggal rendelhető, hogy minden ügyfél megtalálhassa saját igényei szerint a hatótáv, a hasznos teherbírás és a beszerzési ár optimális egyensúlyát. A 194 kilowattóra kapacitású csomaggal 290 kilométer, míg a 291 kilowattórással akár 400 kilométer is lehet a jármű hatótávolsága. Kétféle villanymotor is szerepel a kínálatban, az egyik 190, a másik pedig 255 lóerő folyamatos teljesítmény leadására képes.

Alapos üzemeltetői tesztelés

A Freightliner szakemberei persze nemcsak arra fektettek különös hangsúlyt, hogy korszerű, jól átgondolt és hatékony hajtásláncú elektromos teherautókat alkossanak meg, hanem ezek megbízhatóságára és tartósságára is nagy gondot fordítottak. Így az eM2 a Cascadia nyerges vontatóval együtt több mint 1,5 millió tesztkilométert futott valós üzemeltetői körülmények között New Jersey-től Kanadáig közel ötven flottában. Ez számos értékes tapasztalatot szült a szériagyártás előtti tökéletesítéshez, másrészt az üzemeltetők is kipróbálhatták, hogy hogyan tudnák a flottájukba illeszteni ezeket az elektromos modelleket. A Freightliner eM2 Észak-Amerikában már rendelhető, a sorozatgyártás pedig idén ősszel kezdődik a DTNA portlandi teherautó-gyárában.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Szívből jövő segítség

Mindig is kiemelt figyelmet fordított a Viarent Kft. a társadalmi felelősségvállalásra, elég csak a rendszeres, nagyszabású karácsonyi adománygyűjtéseket említeni. Ezért amikor a hátrányos helyzetű gyermekek sorsának javításával foglalkozó Csillagfény Alapítvány megkereste a haszonjárművek bérbeadása terén…

Vigyázz! Pihenj!

Jelenleg csak a 3,5 tonna feletti össztömegű gépjárművekben kötelező a menetíró, azaz a tachográf használata, azonban 2026. július 1-jétől a nemzetközi fuvarozásban részt vevő, 2,5 tonnánál nagyobb össztömegű kishaszonjárművekre is vonatkozik majd ez a kötelezettség.…

Biztosan biztonságban vezet?

Sajnos a közúti ellenőrzési statisztikák azt mutatják, hogy a tehergépkocsi-vezetők körében még mindig jelentős arányt képviselnek azok, akik nem használják szabályosan a biztonsági övet vezetés közben. Holott a biztonsági öv ezekben a járművekben is az…

Csúszós úton is biztonságban

Hétvégén beköszönt az ősz, ami azt jelenti, hogy az elkövetkező hetekben egyre többször kell majd esőben, vizes utakon közlekednünk. Novemberben már a hajnali fagyok miatt jeges útszakaszokkal is találkozhatunk, majd leeshet az első hó. Az…

Ne hajtsunk a trófeákra!

Sajnos hazánkban is bárkivel könnyen előfordulhat, hogy furgonjával vagy teherautójával elgázol egy úttestre tévedt nagyobb vadállatot, jellemzően őzet, szarvast vagy vaddisznót. Az ilyen balesetek általában az állat számára végzetesek, a gépjárműben jelentős anyagi kár keletkezik…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra