Kis csőrös nagy lehetőségekkel

Újabb típussal bővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát a Daimler Truck North America cégcsoporthoz tartozó Freightliner. A középkategóriás eM2 elsősorban városi áruelosztásra kínál helyileg nulla károsanyag-kibocsátású megoldást, ám igény szerint igen sokoldalúan felépítményezhető különlegesebb alkalmazásokhoz is.

Közzétéve:

Észak-Amerika piacvezető teherautó-gyártója, a Daimler Truck North America (DTNA) tovább színesítette akkumulátoros elektromos hajtású haszonjárműveinek palettáját. Ugyanis a Freightliner eCascadia nyerges vontató, a Thomas Built Buses ikonikus iskolabuszának elektromos változata és az FCCC MT50e furgon után bemutatta az eM2 középkategóriás fülke-alvázat.

Egységbe foglalt hajtáslánc

A sikeres Freightliner M2 106 Plus típuson alapuló eM2 a szabadalmaztatott Detroit ePowertrain hajtáslánccal készül, amely a Detroit eAxle tengelyt és az akkumulátorokat is magában foglalja. A Detroit eAxle nagy előnye, hogy a villanymotorokat és a kétfokozatú erőátvitelt közvetlenül a hajtott tengelyre építik, ezáltal könnyebb, egyszerűbb és energiahatékonyabb az egész hajtáslánc. Továbbá az eM2 többféle akkumulátorcsomaggal rendelhető, hogy minden ügyfél megtalálhassa saját igényei szerint a hatótáv, a hasznos teherbírás és a beszerzési ár optimális egyensúlyát. A 194 kilowattóra kapacitású csomaggal 290 kilométer, míg a 291 kilowattórással akár 400 kilométer is lehet a jármű hatótávolsága. Kétféle villanymotor is szerepel a kínálatban, az egyik 190, a másik pedig 255 lóerő folyamatos teljesítmény leadására képes.

Alapos üzemeltetői tesztelés

A Freightliner szakemberei persze nemcsak arra fektettek különös hangsúlyt, hogy korszerű, jól átgondolt és hatékony hajtásláncú elektromos teherautókat alkossanak meg, hanem ezek megbízhatóságára és tartósságára is nagy gondot fordítottak. Így az eM2 a Cascadia nyerges vontatóval együtt több mint 1,5 millió tesztkilométert futott valós üzemeltetői körülmények között New Jersey-től Kanadáig közel ötven flottában. Ez számos értékes tapasztalatot szült a szériagyártás előtti tökéletesítéshez, másrészt az üzemeltetők is kipróbálhatták, hogy hogyan tudnák a flottájukba illeszteni ezeket az elektromos modelleket. A Freightliner eM2 Észak-Amerikában már rendelhető, a sorozatgyártás pedig idén ősszel kezdődik a DTNA portlandi teherautó-gyárában.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Teljesen elektromos kiszolgálás

Több szempontból is különleges üzemanyag-szállító szerelvény állt üzembe a stuttgarti repülőtéren. Egyrészt a Mercedes-Benz eEconic nyerges vontató az alacsonyra süllyesztett fülkéjével jól elfér a repülőgépek szárnya alatt, tisztán elektromos hajtásával pedig helyileg nulla károsanyag-kibocsátással működhet.…

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra