Kishaszonjármű-újdonságok a Fordtól

Számos újdonságot felvonultatott a Ford a hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon, amelyek között az aktuális trendeket követve villanymotorral kiegészített és sportosított modellek is szerepeltek.

Közzétéve:

Teljes körű korszerűsítésen esett át a Ford Transit. Külső módosításai az egy számmal kisebb Transit Custom megújulását követik, például az új vonalvezetésű LED-es nappali menetvilágításról könnyen beazonosítható a 2019-es kiadás. A fülkében több tárolóhellyel ellátott, frissített műszerfal fogadja a személyzetet, az új Limited csúcsmodell pedig minden eddiginél gazdagabb felszereltséget takar. A Transit extrái között újnak számít az automatikusan beparkoló rendszer, az aktív sávtartó és a vontatmány méretével is számoló oldalsó holttérfigyelő. Az adaptív sebességtartó automatikája a sebességkorlátozó közlekedési táblákat is felismeri. Ezenkívül mostantól a gyalogosokat sötétben is észlelő rendszer is fokozza a Transit biztonságát. Manapság egyre nagyobb szerepet kap a hálózatba kapcsolhatóság, ezért a márka legnagyobb kishaszonjárműve is megkapta a FordPass Connect fedélzeti modemes technológiát, amely a Ford Telematics és a Ford Data Services szolgáltatásokkal támogatja az üzemeltetők munkáját. Továbbá a hangvezérléssel is használható Sync 3 kommunikációs rendszer szintén rendelkezésre áll.

Hatékonyabb, mint valaha

A rakodást könnyíti a magasan elhelyezett világítás a raktérajtó felett, valamint a motoros mozgatású oldalajtó. Többek között alumínium motorházfedél, kettő helyett egy hangtompítóval ellátott kipufogórendszer és acél helyett kompozit anyagból készülő válaszfal csökkenti a Transit saját tömegét. Legalább ennyire fontos, hogy a kétliteres EcoBlue dízelmotor esetében átlagosan hét százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztást ígér a gyártó, valamint egy 185 lóerős csúcsváltozat is megjelent a kínálatban. Újdonság még a 48 voltos lítiumion-akkumulátort használó mHEV részlegesen hibrid hajtás, amely átlagosan három, városban pedig nyolc százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

Mindemellett a Transit immár alacsonypadlós fülke-alvázként is készül, elsősorban csomagkiszállító alkalmazásokhoz. Az elsőkerék-hajtású Transit fülke-alváznál száz milliméterrel alacsonyabb alvázú kivitel még kétszáz kilogrammal könnyebb is a nagyobb terhelhetőség érdekében. Rendeltetésének megfelelően ezt a változatot nyitott hátfalú fülkével gyártják, hogy a vezetőnek ne kelljen kiszállnia a raktér megközelítéséhez.

Világújdonság a kategóriában

A Hannoverben debütált, konnektorról tölthető hibrid Transit Custom PHEV a Transit mHEV-nél is magasabb szintre emeli a villamosítást. Ez 14 kilowattórás lítiumion-akkumulátort kapott a raktere alá, villanymotorját pedig egyliteres EcoBoost benzinmotor egészíti ki hatótávnövelőként. Így akár ötszáz kilométert is megtehet egy tankolással vagy ötven kilométert tisztán elektromosan a több mint egy tonna hasznos teherbírású kishaszonjármű. Ezenkívül a Transit Custom is rendelhető mostantól a 185 lóerős, kétliteres dízelmotorral.

Terepen száguldáshoz

A Ranger pickup esetében viszont a villamosítás helyett a sportosítás került a középpontba. Jóval többről van itt szó, mint csupán látványos külső-belső dizájnelemekről, ugyanis a műszaki tartalomhoz is alaposan hozzányúltak a fejlesztők. A hátsó futómű például csavarrugókat kapott, elöl-hátul Fox Racing lengéscsillapítók dolgoznak, a hosszú rugóutak érdekében pedig áttervezték és megerősítették az alvázat. A fékrendszert is a nagy igénybevételhez igazították, méghozzá négy 332 milliméter átmérőjű tárcsafék alkalmazásával. A 285/70 R 17 méretű BFGoodrich All Terrain gumiabroncsok és a szélesebb nyomtáv révén a Raptor magasabb és szélesebb a többi változatnál, szabad hasmagassága pedig 229 helyett 283 milliméter. Persze a terepszögei is nagyobbak, míg a gázlómélysége kategóriavezető, 850 milliméter. A jármű alját 2,3 milliméter vastag acéllemezek védik. Sokat elárul a Raptor robusztusságáról az is, hogy a két hátsó vonószem 3,9, míg a két első 4,6 tonnával terhelhető. Mindezek alapján azt gondolhatnánk, hogy bivalyerős motort is kapott a Raptor. Nos, nem annyira, az ügyfeleknek be kell érniük a Transitban is szolgáló kétliteres, négyhengeres EcoBlue dízelmotor két turbófeltöltő segítségével 213 lóerősre felhúzott változatával, amely 500 newtonméter csúcsnyomatékot fejt ki 1750-es percenkénti fordulatszámtól. Ráadásul ehhez bő kétszáz kilogrammal nagyobb saját tömeg társul, mint a „mezei” Ranger esetében, tehát a menetdinamikája nem éppen kiugró. Ahogyan a 758 kilogramm hasznos teherbírás is igen csekélynek számít a pickupok körében.

Sportos belső

Természetesen a belsőtér sem maradt változatlan. A Raptor logóval díszített kormánykerék mögött magnézium váltófülek kínálkoznak, a sportos terepezéshez megfelelően módosították az első üléseket, amelyek így jobb tartást nyújtanak, valamint a navigációs rendszert is terepezéshez optimalizálták. A Terrain Management System (TMS) hat üzemmódja a kipörgésgátló és a motorvezérlés működését befolyásolja, a vezető szilárd útburkolathoz normál és sport, terepre fű/murva/hó, sár/homok, szikla és Baja-mód közül választhat. Hasonlóan intelligens megoldás a Load Adaptive Control (LAC), amely a jármű terheléséhez igazítja az elektronikus menetstabilizálót.

Végül, de nem utolsósorban a Ford Transit Connect is kirukkolt egy sportosított modellel, ám ez csak optikai elemeket jelent. A Ford kishaszonjárművek újdonságai idén az európai márkakereskedésekben is megjelennek.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Sok újat mutat

Napjainkban egy új kishaszonjármű bevezetésével együtt vagy legalábbis rövid időn belül annak tisztán elektromos változata is megjelenik a piacon. Így idén májusban bemutatkozott az új generációs Ford E-Transit Custom, amely igen tiszteletreméltó paraméterekkel hívja fel…

Egy legenda születése

Hetvenöt évvel ezelőtt adták át az első sorozatgyártású Unimog járművet. Azóta 375 ezer példány készült el a kiváló terepjáró képesség és rendkívül sokoldalú alkalmazhatóság szinonimájává vált tehergépkocsikból, amelyeket a haszonjárművek svájci bicskájának is hívnak. Érdemes…

Magasabb szintű kapcsolat

Új hálózatba kapcsolhatósági rendszert vezetett be a DAF. Az XB, XD, XF, XG és XG+ tehergépjárművekhez mostantól szériában kínált PACCAR Connect online flottamenedzsment-rendszer még könnyebben és sokoldalúbban használható, mint az eddig alkalmazott DAF Connect, valamint…

Hidrogént tüzelő oroszlán

Már fel sem kapjuk a fejünket, ha valamelyik gyártó bemutat egy hidrogénüzemű nehéz-tehergépkocsit, legyen szó nagymúltú vállalatról vagy frissen induló vállalkozásról, illetve együttműködésről. Az MAN is bejelentette, hogy megkezdi a hidrogénnel hajtott hTGX üzemeltetői tesztelését,…

Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra