Kiváló alap különleges felépítményekhez

Akár a felépítményezők kedvencének is hívhatnánk a Mercedes-Benz Sprintert, annyira jól megfelel a legkülönfélébb felhasználási célokra. Jól mutatja ezt, hogy az évente értékesített kétszázezer példány negyede fülke-alvázas kivitel. A csillagos gyártó nemrég kilenc ágazatból összesen 34 különféle felépítménnyel felszerelt jármű segítségével hangsúlyozta ki az immár 25 éves Sprinter sokoldalúságát.

Közzétéve:

Jóformán csak a fantázia szabhat határt annak, hogy mi mindenre alkalmazható egy Mercedes-Benz Sprinter fülke-alváz. Ezek közül most néhány különleges, illetve a közeljövő trendjeit előrevetítő megoldást ismertetünk.

Futárbarát furgonok

Rohamosan bővül az online vásárlások piaca, és ezzel párhuzamosan egyre nagyobb az igény a hatékony csomagkézbesítő kishaszonjárművek iránt. A csillagos gyártó ezért a Spier céggel közösen kifejlesztett egy futárfurgont, amely elektronikus kártyával nyitható, és széles tolóajtó, a fülke belmagasságát növelő tetőlégterelő, a válaszfalban átjáró, jobb kilátást nyújtó oldalsó ablakok és polcozott, nagy térfogatú raktér könnyíti meg a kézbesítők életét.

Hasonlóképpen az e-élelmiszerboltok piaca is lendületesen fejlődik, így egyre többször hűtést igénylő árukat is házhoz kell szállítani a városokban. Erre nyújt ideális megoldást az a hűtődobozos Sprinter, amelynél a felépítmény tetejére szerelt napelemek akár a teljes hűtési energiaigény felét is fedezhetik. Ráadásul az elektromos hajtású Carrier Pulsor 350 aggregát akkor is üzemelhet, ha a jármű motorja áll.

Hálózatba kapcsolhatósági megoldások

Gyakran előfordul, hogy egy kishaszonjárművet éjszaka rakodnak meg, de csak napközben indul útra a vezetőjével, vagy minden nap más vezeti. Ilyenkor jelent nagy segítséget a hálózatba kapcsolhatóságon alapuló Mercedes-Benz Smart-Return Box nevű rendszer. Ennek lényege, hogy például a raktáros és a gépkocsivezető is egy okostelefonos alkalmazáson keresztül kap egy beprogramozott idősávban működő hozzáférési kódot, azaz elektronikus kulcsot a járműhöz, vagyis nem kell a tényleges kulcsokkal külön logisztikázni.

A hálózatba kapcsolhatósági megoldások a közösségi közlekedés személyre szabásához is jelentősen hozzájárulhatnak, hiszen például az utasok alkalmazáson keresztül rendelhetnek járművet. Míg a buszok az ülésérzékelők segítségével naplózhatják az utasszámot, hogy ez alapján a rendszer összehangolhassa a járműkapacitást a tényleges igényekkel. Ezáltal optimalizálhatók a járatok. Az iskolabuszokban pedig azt is elősegíthetik az ülésérzékelők, hogy ne maradjanak fenn véletlenül a gyermekek a buszon.

Specialisták

A sürgősségi személyszállítás, vagyis a mentőautók piacán is előkelő helyet foglal el a Sprinter. Itt nagy kihívást jelent, hogy a mentőknek sok felszerelést kell magukkal vinniük, nagy belsőtérre van szükségük, ám a saját tömeg nem gyarapodhat korlátlanul. A Mercedes-Benz által most bemutatott Sprinter mentőautó ezért alumínium vázszerkezetű dobozos felépítményt kapott, amelynek falai szendvicspanelből készülnek, így 1060 kilogramm saját tömeg mellett kétméter belmagasságot biztosít.

Ezenkívül olyan érdekességekkel is előállt a gyártó, mint például a Sprinter nyerges vontató, amely akár 8,5 tonna szerelvényössztömeggel is közlekedhet, a B-től a D oszlopig felhajtható oldalfalú büfékocsi, valamint az akár 26 méter munkamagasságot is elérő emelőkosaras felépítménnyel ellátott modell.

Intelligens lakóautók

Végül egy igazi csemege: lakóautó-gyártóknak újdonságként már vontatófejként (tractor head) is kínálja a Sprintert a gyártó. Ez azt takarja, hogy a hajtásláncot, az üzemanyag-tartályt, a kipufogódobot és minden egyéb részegységet a B oszlop előtt helyeznek el, ami minden eddiginél nagyobb szabadságot és rugalmasságot biztosít a lakófelépítmény kialakításához. Továbbá a Mercedes me connect használatával távolról is ellenőrizhető például az abroncsok nyomása vagy az üzemanyagszint, sőt, távdiagnosztikát is lehetővé tesz. A Mercedes-Benz Advanced Control pedig összekapcsolja a lakótér funkcióit a járművel, így ezek az MBUX rendszerből vagy okostelefonos alkalmazásról is kezelhetők.

A Sprinter fülke-alvázak sokoldalúsága a csillagos márka innovációs erejével és a legkülönfélébb európai felépítményezőkkel kialakított szoros partneri viszonyával tehát valóban már a jövő megoldásait is előrevetíti a speciális felhasználási területeken.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra