Korszakváltó megújulás

Bemutatkozott az Opel Movano új generációja, amelynek az a legjelentősebb újdonsága, hogy immár nem a Renault Master, hanem a Citroën Jumper és a Peugeot Boxer ikertestvére. Emellett pedig már tisztán elektromos hajtással is készül Movano-e néven. Így már az Opel teljes haszonjármű-kínálata PSA-termékeken alapul.

Közzétéve:

Miután az Opel 2017-ben a PSA-csoport érájába került, megkezdődött az egyes típusok átállítása a franciák platformjaira. Nem úszhatták meg ezt a kishaszonjárművek sem, így a Combo és a Vivaro után most a Movano is sorra került. Akárcsak a kisebb testvéreit, úgy a Movanót is némiképpen az Opel formai arculatához igazították, így szemből nézve azért egyértelműen megkülönböztethető a francia márkájú rokonaitól.

Egy motor, több teljesítménylépcső

Az új Movano hajtásáról 2,2 literes, Euro 6d környezetvédelmi besorolású dízelmotor gondoskodik, amely 120 és 165 lóerő közötti teljesítményszinteket kínál, rendre 300 és 375 newtonméter közötti legnagyobb forgatónyomatékkal. Az erőforrás ezeket a nyomatékértékeket 1500-as, illetve 1750-es percenkénti fordulatszámtól fejti ki, ami kedvező vezethetőséget ígér. Mindegyik teljesítménylépcső esetén szériában hatfokozatú a kézi kapcsolású sebességváltó.

Magasabb szintű vezetéstámogatás és hálózatba kapcsolhatóság

A biztonság terén is jelentősen előrelépett a villámos márka legnagyobb típusa, ugyanis alap- vagy extrafelszerelésként automatikus vészfékrendszert, holttérfigyelőt, lejtmenetvezérlőt és sávelhagyásra figyelmeztetőt is kínál. Legalább ennyire lényeges ma már a hálózatba kapcsolhatóság is. Ennek megfelelően az Opel Connect telematikai rendszer funkciói között a földrajzi nyomon követés, az útvonal optimalizálása, valamint a karbantartások és az üzemanyag-fogyasztás felügyelete is szerepel, ezenkívül hasznos tanácsokat ad a járművezetőnek a gazdaságos vezetés elősegítése érdekében.

Villanyos villámos

Ma már szinte magától értetődő a kishaszonjárművek piacán, hogy az új típusok tisztán elektromos hajtású változatban is bemutatkoznak. Nem kivétel ez alól az Opel új üdvöskéje sem. A Movano-e egy 90 kilowatt legnagyobb teljesítményű és 260 newtonméter csúcsnyomatékú villanymotort kapott. Legnagyobb sebességét 110 kilométer/órára korlátozták, hogy a nehéz bakancsban vezetők se kerüljenek kellemetlen helyzetbe a hatótávot illetően. A Movano-e a WLTP-ciklus alapján a 37 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomaggal 117, míg a 70 kilowattórás pakkal akár 224 kilométert is elmehet egy teljes feltöltés után. Ráadásul az igencsak helyigényes energiatárolókat úgy építik be a raktér padlója alá, hogy nem csökkentik annak méretét. A felhasználók a Free2Move Services alkalmazás Charge My Car funkciójával egész Európában hozzáférhetnek a töltőpontokhoz, valamint elektronikusan fizethetnek. Az új Movano bemutatásával tehát több szempontból is új korszak nyílt az Opel kishaszonjárművek történelmében. Egyrészt már az összes típus PSA-terméknek számít, másrészt ezek mindegyike elérhető tisztán elektromos hajtással is.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Felfelé terjeszkedő villamosítás

Miután a Mercedes-Benz megkezdte a városi, illetve város környéki fuvarfeladatokra optimalizált eActros és eEconic sorozatgyártását, most már a távolsági és építőipari alkalmazásokra megfelelő elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésére összpontosít. A hannoveri IAA kiállításon bemutatta az eActros LongHaul…

Újszerű megközelítéssel

Tanulmányjárműként bármelyik gyártó jóformán bármit bemutathat, sokszor még működő kezelőelemekkel vagy hajtással sem rendelkeznek ezek a látványos koncepciók. A Volta Zero azonban hamarosan sorozatgyártásba kerül az MAN által nemrég értékesített steyri üzemben. Érdemes tehát odafigyelni…

Közúti óriásdrón

Több szempontból is különleges és jövőbe mutató tanulmányjármű a Hyundai Trailer Drone, ugyanis önvezető és üzemanyagcellás hajtású egyszerre. Ráadásul a vasúti kocsiktól ellesett felépítésének köszönhetően rendkívül jól manőverezhető is. Nem csoda, hogy elnyerte az igen…

Már apraja-nagyja elektromos

Elektromos hajtású teherautók áradatával vett részt a Daimler Truck idén szeptemberben a 2022-es hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon, kifejezve azt a célját, hogy hamarosan már csak helyileg nulla károsanyag-kibocsátású járművek szerepeljenek a kínálatában. A különféle alkalmazású és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra