Különutas utazójármű

Bemutatkozott a Volkswagen Multivan vadonatúj generációja, ám az elmúlt évtizedek hagyományával ellentétben ez nem azt jelenti, hogy most a T7-sorozat előfutárát ismerhetjük meg, amelyet majd követ a Transporter, a Caravelle és a többi különféle felhasználású modell. Ezzel a moduláris koncepcióval ugyanis felhagyott a Volkswagen, így ezek a modellek mostantól eltérő utakat járnak.

Közzétéve:

Eddig többek között annak köszönhette sikerét a Volkswagen T-sorozat már a kezdetektől fogva, hogy rendkívül sokoldalúan lehetett kialakítani. Legyen szó zárt vagy platós kisáruszállítóról, duplafülkés kisteherautóról, különleges felépítményhez való alapjárműről vagy mikrobuszról, a legtöbbször csak Transporter néven emlegetett járműcsalád szinte mindenre megfelelt. Még nagycsaládok közlekedési eszközének, kempingautónak vagy hippik életstílus-autójának is! Ma azonban olyan gyökeres változáson megy keresztül az egész járműipar, hogy ez a koncepció már nem fenntartható a Volkswagen szakemberei szerint. A merőben eltérő felhasználói igények és hajtási módok alapjaiban más járműveket követelnek meg. Gondoljunk csak egy tisztán elektromos hajtású és egy belső égésű motort használó gépkocsi padlólemezére! Ezért hagyományos hajtásláncú kisáruszállítónak megmarad a jelenleg futó, közel húszéves alapokon nyugvó T6.1, amely a California kempingautó kiindulási pontjaként is szolgál a későbbiekben is. Emellett jövő évtől megjelenik a tisztán elektromos hajtású, műszakilag futurisztikus, de stílusában retró ID.BUZZ személyszállító és ID.BUZZ Cargo kisáruszállító. Az új generációs Multivan pedig nem más, mint a két véglet közötti arany középutat képviselő, sokoldalú, jól variálható, legfeljebb hétüléses személyszállító jármű.

Akár Audi is lehetne

Ennek megfelelően az új Multivan típussal elsősorban a nagyobb családokat és a sportos, aktív életet élő ügyfeleket veszi célba a gyártó. Persze igényes, gazdagon felszerelt és kényelmes utasterével akár VIP-transzferbuszként vagy üzleti célú mikrobuszként is kiválóan megállja a helyét. A korábbi egyrészes hátsó üléspadot ezért könnyen állítható és kivehető, különálló ülésekkel váltották fel, megnövelték a panorámatetőt, a csomagtér befogadóképessége pedig már 4053 liter is lehet. Sőt, alapfelszerelése a Digital Cockpit fantázianevű, teljesen digitális műszerpanel és a Ready 2 Discover információs és szórakoztatórendszer, amelyhez az online szolgáltatások és funkciók meglehetősen széles választéka áll rendelkezésre.

Akár hibridként is

Az új Multivan hajtása is félúton jár a T6.1 belső égésű motorja és az ID.BUZZ villanymotorja között, hiszen hálózatról tölthető hibrid hajtásláncot is kínál. Nem is akármilyent, az eHybrid utónévvel illetett modellek legnagyobb rendszerteljesítménye 218 lóerő. Emellett az elsőkerék-hajtású kivitelek 136 és 204 lóerős, turbófeltöltős benzinmotorral is választhatók, amelyek mellé jövőre érkezik egy 150 lóerős dízelmotor. Mindegyik erőforráshoz szériafelszerelés a DSG kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltó.

Támogatott vezetés

A Multivan a vezetéstámogató rendszerek terén is nagyot lépett előre. Szériafelszerelése az automatikus vészfékrendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető, a táblafelismerő, a gépkocsik közötti közvetlen kommunikációt biztosító Car2X, a LED-es fényszórók és a holttérfigyelő. Az IQ.DRIVE Travel Assist pedig már részleges önvezetést biztosít 0 és 210 kilométer/óra sebesség között, extraként pedig mátrix-LED fényszóró is elérhető. Mindezek ismeretében bizonyára sokan sajnálják majd, hogy a Multivan új generációja Transporter néven, belemezelt kisáruszállítóként nem lesz elérhető.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Sok újat mutat

Napjainkban egy új kishaszonjármű bevezetésével együtt vagy legalábbis rövid időn belül annak tisztán elektromos változata is megjelenik a piacon. Így idén májusban bemutatkozott az új generációs Ford E-Transit Custom, amely igen tiszteletreméltó paraméterekkel hívja fel…

Egy legenda születése

Hetvenöt évvel ezelőtt adták át az első sorozatgyártású Unimog járművet. Azóta 375 ezer példány készült el a kiváló terepjáró képesség és rendkívül sokoldalú alkalmazhatóság szinonimájává vált tehergépkocsikból, amelyeket a haszonjárművek svájci bicskájának is hívnak. Érdemes…

Magasabb szintű kapcsolat

Új hálózatba kapcsolhatósági rendszert vezetett be a DAF. Az XB, XD, XF, XG és XG+ tehergépjárművekhez mostantól szériában kínált PACCAR Connect online flottamenedzsment-rendszer még könnyebben és sokoldalúbban használható, mint az eddig alkalmazott DAF Connect, valamint…

Hidrogént tüzelő oroszlán

Már fel sem kapjuk a fejünket, ha valamelyik gyártó bemutat egy hidrogénüzemű nehéz-tehergépkocsit, legyen szó nagymúltú vállalatról vagy frissen induló vállalkozásról, illetve együttműködésről. Az MAN is bejelentette, hogy megkezdi a hidrogénnel hajtott hTGX üzemeltetői tesztelését,…

Három évtizednyi siker

Idén ünnepli harmincéves jubileumát a haszonjárműbérlési piac élenjáró szereplője, a VIARENT Kft. A cég úttörőként teremtette meg ezt a szolgáltatást hazánkban, és folyamatos innovációival azóta is meghatározó ezen a területen, immár nemzetközi szinten is. Ebből…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra