Különutas utazójármű

Bemutatkozott a Volkswagen Multivan vadonatúj generációja, ám az elmúlt évtizedek hagyományával ellentétben ez nem azt jelenti, hogy most a T7-sorozat előfutárát ismerhetjük meg, amelyet majd követ a Transporter, a Caravelle és a többi különféle felhasználású modell. Ezzel a moduláris koncepcióval ugyanis felhagyott a Volkswagen, így ezek a modellek mostantól eltérő utakat járnak.

Közzétéve:

Eddig többek között annak köszönhette sikerét a Volkswagen T-sorozat már a kezdetektől fogva, hogy rendkívül sokoldalúan lehetett kialakítani. Legyen szó zárt vagy platós kisáruszállítóról, duplafülkés kisteherautóról, különleges felépítményhez való alapjárműről vagy mikrobuszról, a legtöbbször csak Transporter néven emlegetett járműcsalád szinte mindenre megfelelt. Még nagycsaládok közlekedési eszközének, kempingautónak vagy hippik életstílus-autójának is! Ma azonban olyan gyökeres változáson megy keresztül az egész járműipar, hogy ez a koncepció már nem fenntartható a Volkswagen szakemberei szerint. A merőben eltérő felhasználói igények és hajtási módok alapjaiban más járműveket követelnek meg. Gondoljunk csak egy tisztán elektromos hajtású és egy belső égésű motort használó gépkocsi padlólemezére! Ezért hagyományos hajtásláncú kisáruszállítónak megmarad a jelenleg futó, közel húszéves alapokon nyugvó T6.1, amely a California kempingautó kiindulási pontjaként is szolgál a későbbiekben is. Emellett jövő évtől megjelenik a tisztán elektromos hajtású, műszakilag futurisztikus, de stílusában retró ID.BUZZ személyszállító és ID.BUZZ Cargo kisáruszállító. Az új generációs Multivan pedig nem más, mint a két véglet közötti arany középutat képviselő, sokoldalú, jól variálható, legfeljebb hétüléses személyszállító jármű.

Akár Audi is lehetne

Ennek megfelelően az új Multivan típussal elsősorban a nagyobb családokat és a sportos, aktív életet élő ügyfeleket veszi célba a gyártó. Persze igényes, gazdagon felszerelt és kényelmes utasterével akár VIP-transzferbuszként vagy üzleti célú mikrobuszként is kiválóan megállja a helyét. A korábbi egyrészes hátsó üléspadot ezért könnyen állítható és kivehető, különálló ülésekkel váltották fel, megnövelték a panorámatetőt, a csomagtér befogadóképessége pedig már 4053 liter is lehet. Sőt, alapfelszerelése a Digital Cockpit fantázianevű, teljesen digitális műszerpanel és a Ready 2 Discover információs és szórakoztatórendszer, amelyhez az online szolgáltatások és funkciók meglehetősen széles választéka áll rendelkezésre.

Akár hibridként is

Az új Multivan hajtása is félúton jár a T6.1 belső égésű motorja és az ID.BUZZ villanymotorja között, hiszen hálózatról tölthető hibrid hajtásláncot is kínál. Nem is akármilyent, az eHybrid utónévvel illetett modellek legnagyobb rendszerteljesítménye 218 lóerő. Emellett az elsőkerék-hajtású kivitelek 136 és 204 lóerős, turbófeltöltős benzinmotorral is választhatók, amelyek mellé jövőre érkezik egy 150 lóerős dízelmotor. Mindegyik erőforráshoz szériafelszerelés a DSG kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltó.

Támogatott vezetés

A Multivan a vezetéstámogató rendszerek terén is nagyot lépett előre. Szériafelszerelése az automatikus vészfékrendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető, a táblafelismerő, a gépkocsik közötti közvetlen kommunikációt biztosító Car2X, a LED-es fényszórók és a holttérfigyelő. Az IQ.DRIVE Travel Assist pedig már részleges önvezetést biztosít 0 és 210 kilométer/óra sebesség között, extraként pedig mátrix-LED fényszóró is elérhető. Mindezek ismeretében bizonyára sokan sajnálják majd, hogy a Multivan új generációja Transporter néven, belemezelt kisáruszállítóként nem lesz elérhető.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra