Magyar vonatkozású rendezvényre kaptunk meghívót a Szlovákiaringre

BYD elektromos teherautókat vezethettünk a versenypálya asztfaltcsíkján a Delta-Truck jóvoltából. Hogy is van ez?

Közzétéve:

Az az érdekes helyzet állt elő, hogy az elsöprően dinamikusan fejlődő BYD szlovákiai partnerének az ottani haszonjárműpiacon a magyar alapítású Delta Truck Kft. helyi leányvállalatát a Delta-Truck s.r.o.-t választotta. A szerződés ünnepélyes aláírására november 10-én került sor, s ebből az alkalomból ki is próbálhattuk a gyártó két kisebb modelljét, az ETM6 és az ETP3 típusokat.

A tesztkörök előtt azonban Isbrand Ho úr, a BYD Europe haszongépjárművekért felelős ügyvezető igazgatója bemutatta a kínai vállalatot, amelynek napjainkban már a világ minden jelentős piacán van gyára, többek között Magyarországon is. A BYD 1995-ben alapult, akkumulátorok gyártására. Mára világszerte több, mint 600.000 alkalmazottja van, közülük 90 ezer mérnök. A kezdeti termékkör is jócskán kibővült, ma már az elektromos járműipar legfőbb szereplője, emellett vasúttal, telekommunikációval, alternatív energiával is foglalkoznak. Jól mutatja a cég kutatás-fejlesztésben rejlő potenciálját, hogy átlagosan heti 75 találmányukat, újításukat fogadják el a szabadalmi hivatalban.

Az autóipari előretörésük is figyelemreméltó, 2022-ben 1,86 millió elektromos autót (személy+haszon) adtak el, háromszor (!) többet, mint az előző évben. Az idei év is hasonló ütemben telik, október végéig már több, mint 2,37 millió elektromos jármű hagyta el a gyárak kapuit. Az eddig összesen 5,7 millió legyártott darabbal a BYD a világ első számú gyártójává lépett elő. Haszonjárműveket már több, mint tíz éve gyártanak, mára a paletta a transzporter-kategóriától a nehézteherautókig, luxusbuszokig terjed, s már 103000-nél több járművet szállítottak ki a megrendelőknek.

A Delta Truck s.r.o. Szlovákiában három termék forgalmazásával kezd most novemberben, ezek közül a legkisebb, ezért várhatóan a legnépszerűbb az ETP3 furgon. Egyelőre egy méretben, egy kivitelben rendelhető, 780 kilogramm teherbírással, 3,5 köbméteres raktérrel és 233 kilométeres elméleti vegyes hatótávval. Az ETP3 ugyanazokat a saját fejlesztésű, rendkívül kompakt, ugyanakkor nagy energiasűrűségű akkumulátorokat kapja, mint a vállalat személyautói.

Eggyel nagyobb kategóriában a futurisztikus megjelenésű ETM6-ot vetik be, két tengelytávval és rugalmas felépítményezhetőséggel, 3,64-3,81 tonna terhelhetőséggel. Egyféle akkucsomaggal készül, 200 kilométeres hatótávja a városi kiszállításokhoz elegendő. Az ETH8 a választék legnagyobb tagja, szintén két tengelytávval, 10 tonna terhelhetőséggel és 250 kilométeres hatótávval a kommunális és építőipari felhasználás gazdaságos fenntartású alapja lehet.

A mára öt országban jelenlévő Delta csoport természetesen kihasználja az együttműködésben rejlő szinergiákat. A szlovákiai forgalmazás kezdetével egyidőben a magyar, szlovák és cseh piacon a csoporthoz tartozó Viarent a BYD modellek bérbeadását is megkezdte, amihez természetesen kiépítik a szervizhátteret és az országos segélyszolgálatot is. Kíváncsian várjuk az első üzemeltetői és felhasználói tapasztalatokat.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.

Nagyratörő célokhoz

Talán mára senkinek nem kérdéses, hogy az Európai Unió által kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez a közlekedés villamosítása szükséges. Nem kis feladat ez, ám ezen az úton nemcsak az akkumulátor visz majd előre minket. Egy aprócska…

Életek védelmében

Idén júliusban életbe lépett az általános járműbiztonsági rendelet legfrissebb módosítása, amely szigorúbb biztonsági előírásokat vezetett be a haszonjárművek számára. A rendelet célja a közúti közlekedés biztonságának jelentős növelése az Európai Unióban.

A jövő kapujában

Több tízmillió dolláros szerződést hoz tető alá az Isuzu japán járműgyártó a Gatik önvezető technológiák fejlesztésével foglalkozó amerikai vállalattal. A befektetés célja önvezető közép- és nehézkategóriás teherautók kifejlesztése a már most is létező automatizált szállítási…

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…