Magyar vonatkozású rendezvényre kaptunk meghívót a Szlovákiaringre

BYD elektromos teherautókat vezethettünk a versenypálya asztfaltcsíkján a Delta-Truck jóvoltából. Hogy is van ez?

Közzétéve:

Az az érdekes helyzet állt elő, hogy az elsöprően dinamikusan fejlődő BYD szlovákiai partnerének az ottani haszonjárműpiacon a magyar alapítású Delta Truck Kft. helyi leányvállalatát a Delta-Truck s.r.o.-t választotta. A szerződés ünnepélyes aláírására november 10-én került sor, s ebből az alkalomból ki is próbálhattuk a gyártó két kisebb modelljét, az ETM6 és az ETP3 típusokat.

A tesztkörök előtt azonban Isbrand Ho úr, a BYD Europe haszongépjárművekért felelős ügyvezető igazgatója bemutatta a kínai vállalatot, amelynek napjainkban már a világ minden jelentős piacán van gyára, többek között Magyarországon is. A BYD 1995-ben alapult, akkumulátorok gyártására. Mára világszerte több, mint 600.000 alkalmazottja van, közülük 90 ezer mérnök. A kezdeti termékkör is jócskán kibővült, ma már az elektromos járműipar legfőbb szereplője, emellett vasúttal, telekommunikációval, alternatív energiával is foglalkoznak. Jól mutatja a cég kutatás-fejlesztésben rejlő potenciálját, hogy átlagosan heti 75 találmányukat, újításukat fogadják el a szabadalmi hivatalban.

Az autóipari előretörésük is figyelemreméltó, 2022-ben 1,86 millió elektromos autót (személy+haszon) adtak el, háromszor (!) többet, mint az előző évben. Az idei év is hasonló ütemben telik, október végéig már több, mint 2,37 millió elektromos jármű hagyta el a gyárak kapuit. Az eddig összesen 5,7 millió legyártott darabbal a BYD a világ első számú gyártójává lépett elő. Haszonjárműveket már több, mint tíz éve gyártanak, mára a paletta a transzporter-kategóriától a nehézteherautókig, luxusbuszokig terjed, s már 103000-nél több járművet szállítottak ki a megrendelőknek.

A Delta Truck s.r.o. Szlovákiában három termék forgalmazásával kezd most novemberben, ezek közül a legkisebb, ezért várhatóan a legnépszerűbb az ETP3 furgon. Egyelőre egy méretben, egy kivitelben rendelhető, 780 kilogramm teherbírással, 3,5 köbméteres raktérrel és 233 kilométeres elméleti vegyes hatótávval. Az ETP3 ugyanazokat a saját fejlesztésű, rendkívül kompakt, ugyanakkor nagy energiasűrűségű akkumulátorokat kapja, mint a vállalat személyautói.

Eggyel nagyobb kategóriában a futurisztikus megjelenésű ETM6-ot vetik be, két tengelytávval és rugalmas felépítményezhetőséggel, 3,64-3,81 tonna terhelhetőséggel. Egyféle akkucsomaggal készül, 200 kilométeres hatótávja a városi kiszállításokhoz elegendő. Az ETH8 a választék legnagyobb tagja, szintén két tengelytávval, 10 tonna terhelhetőséggel és 250 kilométeres hatótávval a kommunális és építőipari felhasználás gazdaságos fenntartású alapja lehet.

A mára öt országban jelenlévő Delta csoport természetesen kihasználja az együttműködésben rejlő szinergiákat. A szlovákiai forgalmazás kezdetével egyidőben a magyar, szlovák és cseh piacon a csoporthoz tartozó Viarent a BYD modellek bérbeadását is megkezdte, amihez természetesen kiépítik a szervizhátteret és az országos segélyszolgálatot is. Kíváncsian várjuk az első üzemeltetői és felhasználói tapasztalatokat.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Mindent tud, amit a nagyok

Egyszerre menthet életeket, növelheti a járműkihasználást, fokozhatja a szállítmányozás gazdaságosságát és kímélheti a környezetet. Mi az? Napjaink fuvarozásának egyik legizgalmasabb találós kérdésére egyértelműen az önvezető kamion a válasz. A mesterséges intelligencia alkalmazásának óriási kihívása minden…

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…