Már közúton tesztelik a jövő mikrobuszát

Fekete-fehér álcaruhában és egy méretes szerkezettel a tetején gördült be a Volkswagen Haszonjárművek kísérleti gépkocsija idén szeptemberben a Müncheni Autószalon előestjén tartott Új Autók Éjszakája rendezvényre. Ez pedig nem más volt, mint az ID. BUZZ AD, vagyis a Volkswagen jövőre érkező elektromos kishaszonjárművéből készített első öt önvezető prototípus egyike.

Közzétéve:

Münchenben nemcsak az autókiállításon jelent meg a Volkswagen ID. BUZZ AD kísérleti gépkocsi, hanem az utcákon is, ugyanis a Volkswagen Haszonjárművek fejlesztőpartnere, az önvezető rendszerekkel foglalkozó Argo AI vállalat már közúton teszteli ezeket a magukat vezető mikrobuszokat. Ez többek között annak az eredménye, hogy az Argo AI az Amerikai Egyesült Államok nagyvárosaiban már jelentős tapasztalatokat szerzett az önvezető technikával, valamint öt éve együttműködik a Volkswagen Haszonjárművekkel a fejlesztés terén.

Mindent lát

Az ID. BUZZ AD intelligens vezérlőszoftvere számára tizennégy kamera, hat lidar és tizenegy radar szolgáltat pontos adatokat a jármű körkörös környezetéről. A radarokkal ellentétben fényhullámokat használó lidarok, azaz lézerszkennerek segítségével akár négyszáz méter távolságból is beazonosíthatja a tárgyakat. Ráadásul a szabadalmaztatott rendszer már egyetlen fotont is érzékel, így a különösen gyenge fényvisszaverő tulajdonságú objektumokat is felismeri. Sőt, előre ki tudja számítani a gyalogosok, a kerékpárosok és a gépjárművek mozgását a belvárosok zsúfolt környezetében. Természetesen mindezek alapján a motort, a féket és a kormányzást is önállóan vezérli. Valójában jóval többet tud az érzékelés terén, mint amire egy ember egyáltalán képes lehet a vezetőülésben.

Telekocsizásra is alkalmas

Az ID. BUZZ AD közúti tesztelésében pedig a MOIA közlekedési vállalat is részt vesz, amely jelentős tapasztalatokkal rendelkezik a mobilitási szolgáltatások és a flottamenedzselés tekintetében. Ez a cég a lehető legrövidebb időn belül Európa legnagyobb tisztán elektromos telekocsi-szolgáltatását hozta létre, amellyel évente milliók utaznak a városokon belül. Az együttműködés keretében a sorozatgyártású ID. BUZZ AD önvezető mikrobuszok várhatóan 2025-től állnak majd üzembe elsőként a MOIA vállalatnál először Hamburgban, majd más német nagyvárosokban is. A MOIA meggyőződése szerint az elektromos önvezető járművekkel végzett telekocsizás egyértelműen javítja a városi közlekedés színvonalát és a közúti közlekedésbiztonságot, így élhetőbbé teszi a településeinket.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra