Második fázis

Alapos üzemeltetői teszteket követően idén nyáron megkezdődött a Mercedes-Benz eEconic elektromos kommunális tehergépjárművek sorozatgyártása a wörthi üzemben. Egyébként itt már tavaly ősz óta folyik az eActros villanyhajtású elosztó-teherautók szériatermelése. A csillagos márka tehát ismét nagyot ugrott előre a villamosítás útján.

Közzétéve:

Igen logikus lépés a Mercedes-Benz márka részéről az Econic típussal folytatni a termékpaletta villamosítását, ugyanis az akkumulátorról működő elektromos hajtás előnyei olyan alkalmazások terén érvényesülhetnek leginkább, mint például a városi hulladékgyűjtés. Hiszen ezeknél a járműveknél különösen fontos, hogy csendesen és helyi károsanyag-kibocsátás nélkül, tisztán üzemeljenek. Miközben az elektromos teherautókkal ma optimálisan elérhető hatótávolság is megfelel a jellemzően nem túl nagy napi futásteljesítményekhez, továbbá a rekuperációra is alkalmas elektromos hajtás ideális a sok megállással és elindulással járó kommunális feladatokhoz.

Kecsegtető paraméterek

A 27 tonna legnagyobb megengedett össztömegű eEconic hajtásláncának lelke éppúgy egy két beépített villanymotorral és kétfokozatú áttétellel ellátott tengely, mint az eActros esetében. A két folyadékhűtésű motor 330 kilowatt folyamatos, illetve 400 kilowatt csúcsteljesítményt szolgáltat. Ezeket három akkumulátorcsomag táplálja, amelyek hasznos kapacitása egyenként 97 kilowattóra. Az akár 160 kilowatt töltési teljesítmény pedig biztosítja, hogy a jármű még egy viszonylag rövid éjszakai leállás után is teljesen feltöltve kezdhesse a munkát másnap hajnalban.

Nem csak a hajtása korszerű

Mindemellett az eEconic természetesen megtartotta a süllyesztett fülkéjű típus különleges erényeit, azaz a kényelmes és biztonságos ki- és beszállást, a könnyű átjárhatóságot, illetve a remek kilátást nyújtó panorámaszélvédőt. Ráadásul a Thermocontrol szélvédő nehezebben párásodik a hagyományosnál és mérsékli a belsőtér felmelegedését a napsugárzás hatására. Ezenkívül az eEconic modellt korszerű és logikusan kezelhető, teljesen digitális műszerpanellel látják el, valamint alapfelszerelése az oldalsó holttérfigyelő és az aktív vészfékrendszer.

Integrált gyártási folyamat

A Mercedes-Benz wörthi gyárának rugalmas termelési rendszere révén az eEconic azonos gyártósoron, párhuzamosan készül a belső égésű motorral hajtott Econic járművekkel. Majd innen átkerül a Future Truck Center üzemrészbe, ahol beépítik az elektromos hajtás részegységeit, akárcsak az eActros esetében. Itt szerelik be például a nagyfeszültségű akkumulátorokat és a fedélzeti töltőt. Ehhez persze megfelelően képzett szakemberek is szükségesek. Ezért a wörthi gyárban 2018 óta folyamatosan készítik fel a munkaerőt az elektromos járművek összeszerelésére, így már több mint 2700 dolgozó kapott erősáramú továbbképzést. Az első sorozatgyártású eEconic teherautót az Urbaser A/S dán hulladékgyűjtő cég állította munkába.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Könnyebben, gyorsabban, hatékonyabban

Zsúfolt, zajos és rossz levegőjű belvárosainkat autók, motorosok, kerékpárosok és gyalogosok nyüzsgő tömege, krónikus parkolóhelyhiány, sokszor még kellemetlen időjárási és útviszonyok is jellemzik. Ilyen áldatlan állapotok közepette kell dolgozniuk a kézbesítőknek és futárszolgáltatóknak minden nap.…

Itt a megoldás?

Újabb „varázsszó” – pontosabban rövidítés – tűnt fel az elmúlt bő másfél évtized során a fuvarozás horizontján napjaink égető problémáinak megoldására. A HVO üzemanyagok, azaz a hidrogénezett növényi olajok máris sokat ígérnek, ám egyelőre keveset…

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív…

Ahol a csillagok születnek

Jelentős évfordulót ünnepelhettek a Rajna mentén: hatvan éve, 1965 júliusában gördült ki az első teherautó a VIARENT bérautókínálatának is méltán népszerű márkája, a Mercedes-Benz wörthi gyárából. A gigantikus üzem napjainkra már számos modellsorozat szülőhelyeként írta…

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében…