Második fázis

Alapos üzemeltetői teszteket követően idén nyáron megkezdődött a Mercedes-Benz eEconic elektromos kommunális tehergépjárművek sorozatgyártása a wörthi üzemben. Egyébként itt már tavaly ősz óta folyik az eActros villanyhajtású elosztó-teherautók szériatermelése. A csillagos márka tehát ismét nagyot ugrott előre a villamosítás útján.

Közzétéve:

Igen logikus lépés a Mercedes-Benz márka részéről az Econic típussal folytatni a termékpaletta villamosítását, ugyanis az akkumulátorról működő elektromos hajtás előnyei olyan alkalmazások terén érvényesülhetnek leginkább, mint például a városi hulladékgyűjtés. Hiszen ezeknél a járműveknél különösen fontos, hogy csendesen és helyi károsanyag-kibocsátás nélkül, tisztán üzemeljenek. Miközben az elektromos teherautókkal ma optimálisan elérhető hatótávolság is megfelel a jellemzően nem túl nagy napi futásteljesítményekhez, továbbá a rekuperációra is alkalmas elektromos hajtás ideális a sok megállással és elindulással járó kommunális feladatokhoz.

Kecsegtető paraméterek

A 27 tonna legnagyobb megengedett össztömegű eEconic hajtásláncának lelke éppúgy egy két beépített villanymotorral és kétfokozatú áttétellel ellátott tengely, mint az eActros esetében. A két folyadékhűtésű motor 330 kilowatt folyamatos, illetve 400 kilowatt csúcsteljesítményt szolgáltat. Ezeket három akkumulátorcsomag táplálja, amelyek hasznos kapacitása egyenként 97 kilowattóra. Az akár 160 kilowatt töltési teljesítmény pedig biztosítja, hogy a jármű még egy viszonylag rövid éjszakai leállás után is teljesen feltöltve kezdhesse a munkát másnap hajnalban.

Nem csak a hajtása korszerű

Mindemellett az eEconic természetesen megtartotta a süllyesztett fülkéjű típus különleges erényeit, azaz a kényelmes és biztonságos ki- és beszállást, a könnyű átjárhatóságot, illetve a remek kilátást nyújtó panorámaszélvédőt. Ráadásul a Thermocontrol szélvédő nehezebben párásodik a hagyományosnál és mérsékli a belsőtér felmelegedését a napsugárzás hatására. Ezenkívül az eEconic modellt korszerű és logikusan kezelhető, teljesen digitális műszerpanellel látják el, valamint alapfelszerelése az oldalsó holttérfigyelő és az aktív vészfékrendszer.

Integrált gyártási folyamat

A Mercedes-Benz wörthi gyárának rugalmas termelési rendszere révén az eEconic azonos gyártósoron, párhuzamosan készül a belső égésű motorral hajtott Econic járművekkel. Majd innen átkerül a Future Truck Center üzemrészbe, ahol beépítik az elektromos hajtás részegységeit, akárcsak az eActros esetében. Itt szerelik be például a nagyfeszültségű akkumulátorokat és a fedélzeti töltőt. Ehhez persze megfelelően képzett szakemberek is szükségesek. Ezért a wörthi gyárban 2018 óta folyamatosan készítik fel a munkaerőt az elektromos járművek összeszerelésére, így már több mint 2700 dolgozó kapott erősáramú továbbképzést. Az első sorozatgyártású eEconic teherautót az Urbaser A/S dán hulladékgyűjtő cég állította munkába.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra