Megosztott tartalom

Megjelent a Citroën Berlingo és a Peugeot Partner vadonatúj generációja. Azt már az eddigi nemzedékek alatt megszoktuk, hogy ez a két kishaszongépjármű csak néhány apró formai elemben tér el egymástól, műszaki tartalmuk ugyanaz. Most viszont már az Opel Combo is osztozik velük ezen a tartalmon, mivel a német gyártót nemrég felvásárolta a francia konszern.

Közzétéve:

Felülről feszegeti a kategória határait az EMP2 platformra épülő trió. Az alapváltozatok hossza ugyanis 4,40 méter, 3,3 köbméteres rakterük hosszúsága pedig 1,81 méter. A kerékdobok között keresztben is elfér az Euro-raklap, így már az alapmodellek is két raklapot szállíthatnak. Opcióként a válaszfal egy része nyitható, az utasülés támlája pedig előredönthető, így háromméteres létrák, csövek vagy egyéb rakományok is bepakolhatók az így már 3,8 köbméteres bendőbe. A nyújtott tengelytávú változatok 4,75 méter hosszúak, rakterük pedig 3,9, míg a válaszfalas bővítéssel 4,4 köbméteres. A francia elődöktől megmaradt a felnyitható hátsó részű zsiráftető. A rakomány rögzítését hat gyűrű segíti, míg extraként további négy rendelhető az oldalfalakra. A LED-es belső világítás mellett 12 voltos csatlakozó is rendelkezésre áll a praktikus raktérben, amelynek hasznos teherbírása alapesetben 650 kilogramm, de rendelhetők egy tonna terhelhetőségű modellek is.

Korszerű hajtásláncok

A Berlingo, a Combo és a Partner hajtásáról részecskeszűrővel és SCR-rendszerrel ellátott BlueHDi dízelmotor gondoskodik 75, 100 és 130 lóerő teljesítményszinttel. Az első kettőhöz öt-, a harmadikhoz hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó társul. Emellett egy 1,2 literes Pure Tech benzinmotor is szerepel a kínálatban, szintén részecskeszűrővel kiegészítve, amely 110 vagy 130 lóerő legnagyobb teljesítménnyel kérhető. Az előbbihez hatfokozatú kézi sebességváltó csatlakozik, míg az utóbbihoz nyolcfokozatú automatikus váltó.

Praktikus és igényes környezet

Új generáció lévén a fülkében is teljesen új környezet fogadja a vezetőt és legfeljebb két utasát. A Peugeot Partner esetében a márka személyautóiban már évek óta alkalmazott i-Cockpit tervezési koncepciót alkalmazva a műszerpanel a kormánykerék felett helyezkedik el. A trióhoz olyan extrák is rendelhetők, mint a szélvédőhöz vetített kijelző, a kormány- és ülésfűtés, valamint a kétzónás légkondicionáló. A középső ülés alatt zárható tárolórekesz található, míg a támla lehajtva írófelületként szolgál. A rakodóhelyek térfogata összesen 113 liter, a hűthető második kesztyűtartóban pedig egy 15 colos laptop is elhelyezhető. Ez a kesztyűtartó egyébként a hagyományos utasoldali légzsák helyére került, amelyet tetőlégzsák helyettesít. Az elektronikus vezérlésű rögzítőféknek köszönhetően nem rabol helyet a fülkéből hagyományos rögzítőfékkar.

Biztonságos kishaszongépjárművek

A Berlingo-Combo-Partner hármas ezenkívül több új biztonsági megoldással is gazdagodott. A jobb oldali visszapillantó tükör házába épített kamera a jármű melletti holtteret figyeli, így nagy segítséget nyújt parkoláskor. A hátfalajtó felett ülő kamera pedig digitális visszapillantó tükörként a műszerfal közepén álló képernyőn jeleníti meg a gépkocsi mögötti területet. Sőt, már adaptív sebességtartó automatika, jelzőtábla-felismerés, sávtartó és holttérfigyelő rendszer, éberségfigyelő, vontatmánystabilizáló, valamint automatikusan kapcsolódó tompított fényszóró is rendelkezésre áll. Szintén hasznos újdonság a túlterhelésjelző, amely a motor beindításától automatikusan méri a jármű tömegét, illetve gombnyomásra közli a tengelyterheléseket. Ennek köszönhetően súlyos bírságokat is elkerülhetnek az üzemeltetők.

Hálózatba kapcsolt kishaszongépjárművek

Jól mutatja a trió korszerűségét, hogy többféle szintű információs és szórakoztató rendszert, illetve hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatást kínál. A csúcsmodell egy nagy, színes érintőképernyős rendszer, amely állandó hálózatba kapcsolhatóságot és beépített navigációt nyújt. Továbbá segélykérésre is alkalmas, valamint az irodában is mindig látható, hogy éppen merre jár a jármű vagy mikor lép be egy kijelölt zónába. Mindezek azt mutatják, hogy a Citroën Berlingo, az Opel Combo és a Peugeot Partner hármasát megfelelően felkészítették a piac jelenlegi, illetve jövőbeli kihívásaira.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Az új transporter

Úgy tartja a hagyomány, hogy valamikor közvetlenül a háború után egy holland üzletember, bizonyos Ben Pon, a Volkswagen wolfsburgi gyárába látogatott, hogy a Bogár exportjáról tárgyaljon. A gyárudvaron helyben barkácsolt kis targoncára lett figyelmes, a…

Kishaszonjárművel is biztonságban

Korunk kaotikus közlekedési viszonyait nap mint nap megtapasztalva aligha meglepő, ha vonakodva adjuk fel modern személyautóink biztonságát. Amennyiben egy impulzusos bútorvásárlást követően magánemberként egy ismeretlen bérelt kishaszonjárműbe kell pattanni, akkor sem szeretnénk lemondani erről a…

VIARENT, út a bérléshez

Jó egy furgon a háznál – tartja a régi bölcsesség. Ezzel nehéz vitába szállni, hiszen előbb utóbb mindenki életében alakulnak olyan teendők, amelyek egy hétköznapi személyautó képességeit messze meghaladják. Legyen szó egy egyszerű bútorszállításról, költözésről,…

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.