Megújult hazánk legnépszerűbb pickupja

Évek óta toronymagasan vezeti többek között a magyarországi értékesítési listákat is a Ford Ranger a pickupok kategóriájában. Ám a vezető pozíció megtartásához elengedhetetlen, hogy a típus lépést tartson a korral. Így hamarosan kívül-belül felfrissítve jelenik meg a szalonokban ez a népszerű terepes, platós kishaszonjármű.

Közzétéve:

Nem elég naprakésznek lenni, annak is kell látszani! Ezért a Ford tervezői átrajzolták az első lökhárítót, valamint két részre osztották a hűtőrács vízszintes lamelláját. A magasabb felszereltségi szintekhez LED-es nappali menetvilágítás és xenonfényszóró dukál, továbbá megjelent a színválasztékban egy új ezüst és egy új kék árnyalat.

Személyautós belső értékek

A fülkében ébenfa szín uralja a belsőteret, a fényezett felületek pedig az eddiginél is jobban csillognak. A tízfokozatú automatikus váltót látványosabb karral kezelheti a vezető, míg a Limited modellekben fekete bőrkárpitozást kapnak az ülések. A Wildtrak kiviteleket narancssárga fényezés és titánhatású hűtőrács, levegőbeömlők, tükörházak, kilincsek, oldalsó kopoltyúk és platósínek különböztetik meg. Utasterükben selyemfényű krómozás és fényes díszítések, valamint Wildtrak feliratú ülések gondoskodnak az egyedi hangulatról.

Határtalan hálózatba kapcsolhatóság

Ma már egy pickup sem nélkülözheti a korszerű hálózatba kapcsolhatósági funkciókat. A FordPass Connect fedélzeti modem révén az új Ranger mobil wifi hotspotként szolgálhat, és így akár tíz készülék is csatlakoztatható. A FordPass okostelefonos alkalmazás olyan szolgáltatásokat kínál, mint például a jármű számos üzemelési adatának távlekérdezése a motorolajszinttől a guminyomáson át a futásteljesítményig, a leparkolt jármű megkeresése, valamint a központi zár távműködtetése. A nyolccolos érintőképernyővel ellátott és hangvezérléssel is használható Ford SYNC 3 kommunikációs, illetve szórakoztató rendszer az Apple CarPlay és az Android Auto szolgáltatásokkal is kompatibilis. Szintén igen praktikus a Ford MyKey, amely segítségével a flottakezelők az autókulcsokhoz hozzáprogramozhatják a sebesség és a rádió hangerejének korlátozását, illetve letilthatják a biztonsági rendszerek kikapcsolását.

Csúcsszínvonalú segédrendszerek

Természetesen a korszerű vezetéstámogató rendszerek arzenálját is tovább bővítette a Ford. Immár alapfelszerelés a kamerát és radart használó automatikus vészfékrendszer, amely gyalogosok észlelésekor is működésbe lép, valamint a táblafelismerésen alapuló intelligens sebességhatároló. Hasonlóan innovatív ebben a kategóriában a párhuzamos parkolást önműködően végrehajtó rendszer, az aktív sávtartó, az adaptív sebességtartó automatika és a vontatmánystabilizálást is kínáló elektronikus menetstabilizáló. A pickup fontos újítása még a kulcs nélküli rendszer, valamint a központi zár már a plató hátfalára is kiterjed. A duplafülkés, illetve a nagyobb teljesítményű egyéb modellek aktív zajelnyomó technikát is alkalmaznak, míg a Wildtrak és a Limited kivitelek esetében torziós rugó segíti a hátfal felcsukását.

Hatékonyabb hajtás

A hajtáslánc sem maradhatott érintetlen a megújulás során. Az eddigi csúcsmotort, a 3,2 literes TDCi erőforrást egy kétliteres, SCR-es, kétlépcsős turbófeltöltésű (Bi-turbo) EcoBlue dízelmotor váltotta fel, amely a 213 lóerő legnagyobb teljesítményével, illetve 500 newtonméter maximális nyomatékával még a jóval nagyobb elődjét is felülmúlja, miközben a gyári vegyes ciklusú üzemanyag-fogyasztása csak 9,2 liter száz kilométerenként. A kilenc százalékkal kisebb átlagfogyasztás egyébként az új, tízfokozatú automatikus sebességváltónak is köszönhető. Az EcoBlue motor csupán egy változó geometriájú turbófeltöltővel készülő változata 130 lóerő teljesítményt és 340 newtonméter nyomatékot szolgáltat 8,0 literes átlagos üzemanyag-fogyasztás mellett, míg erősebb párja 170 lóerőt, illetve 420 newtonmétert tud 8,3 literes átlagfogyasztással. Ez a két kivitel váltja le a 2,2 literes TDCi dízelt. Az automatikus mellett hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó is szerepel a kínálatban.

A megújult Ranger tehát kívül-belül divatosabb megjelenéssel, igényesebb belsőtérrel, korszerű hálózatba kapcsolhatósági funkciókkal, illetve vezetéstámogató rendszerekkel, valamint minden eddiginél hatékonyabb hajtásláncokkal igyekszik megőrizni előkelő piaci pozícióját.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Mindent tud, amit a nagyok

Egyszerre menthet életeket, növelheti a járműkihasználást, fokozhatja a szállítmányozás gazdaságosságát és kímélheti a környezetet. Mi az? Napjaink fuvarozásának egyik legizgalmasabb találós kérdésére egyértelműen az önvezető kamion a válasz. A mesterséges intelligencia alkalmazásának óriási kihívása minden…

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…