Messzebbre elér a kezük

Immár négy éve gyártja a Volvo Trucks a tisztán elektromos hajtású FL Electric és FE Electric teherautókat, így most elérkezett a frissítés ideje. Ennek keretében a svéd gyártó új, nagyobb energiasűrűségű akkumulátorokat vezetett be, amelyekkel jelentősen növelhető a hatótáv vagy változatlan hatótáv mellett a hasznos teherbírás.

Közzétéve:

Négy évvel ezelőtt a legelsők között kezdett elektromos tehergépkocsikat értékesíteni a Volvo Trucks. Később a középkategóriás FL és FE mellett megjelent a nehéz-kategóriás FM, FMX és FH, valamint az amerikai piacon a VNR villanyhajtású változata is. Mindezekből világszerte negyven országban együttesen már közel ötezer példányt adott át ügyfeleinek a svéd gyártó, és ezzel piacvezetőnek számít az elektromos teherautók terén.

Optimalizálhatók hatótávolságra vagy hasznos teherbírásra

Most újabb lendületet adhat az eladásoknak, hogy nagyobb energiasűrűségű akkumulátorok bevezetésével közel másfélszeresére növelték az FL Electric és FE Electric modellekhez elérhető akkumulátorcsomagok összkapacitását. Így az FL Electric hatótávolsága elérheti a 450, az FE Electric modellé pedig a 275 kilométert, amivel ezek a teherautók szinte minden városi és város környéki alkalmazásra megfelelnek napközbeni töltés nélkül. Még az olyan nagy energiaigényű feladatokra is, mint a hulladékgyűjtés vagy a városi építőipari fuvarozás. Ez a fejlődés persze abból az irányból is megközelíthető, hogy az eddig kínált hatótávolságokat mostantól kevesebb akkumulátorral, azaz kisebb saját tömeg mellett biztosítják az elektromos modellek, ami nagyobb hasznos teherbírást eredményez. Akkumulátoronként fél tonna megtakarítással számolhatunk. Márpedig bizonyos felhasználási területeken a hasznos terhelhetőség fontosabb szempont a hatótávolságnál.

Meggyőző értékek

A megújult Volvo FL Electric villanymotorjának legnagyobb teljesítménye 180 kilowatt, azaz 245 lóerő, kapacitása pedig három akkumulátorral 280, míg hattal 565 kilowattóra. Így elosztófuvarozásban a legnagyobb akkucsomaggal 450, míg a legkisebbel 280 kilométer a hatótávolsága. Ezzel szemben az FE Electric modellt két villanymotor hajtja együttesen legfeljebb 225 kilowatt, azaz 306 lóerő teljesítménnyel. Három akkumulátor beépítésével 280, míg néggyel 375 kilowattóra összkapacitást biztosít az FE elektromos változata. Négy energiatároló esetén elosztófuvarozásban 275, hulladékgyűjtés során elektromechanikus mellékhajtás használatával pedig 200 kilométert tehet meg egy feltöltéssel. Ezekkel a javított képességekkel tehát a Volvo FL Electric és FE Electric valóban meggyorsíthatja az átállást a csendesebb és tisztább városi fuvarozásra. Jól érzékelteti a különbséget, hogy zöld áram használatával ezek a modellek évente járművenként körülbelül harminc tonna szén-dioxid kibocsátását takaríthatják meg dízelüzemű társaikhoz képest. Az újdonságok már rendelhetők, idén ősztől pedig a kiszállításuk is elindul.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…

Hat évtized az élen

Nagy napot, egy kerek évfordulót ünnepelhettünk idén augusztus elején, ugyanis 1965. augusztus 9-én gördült le Langleyben a gyártósorról az első Ford Transit. Akkoriban még aligha gondolta bárki, milyen nagy hatást gyakorol majd a VIARENT palettáján…

Egyre ügyesebb őrangyalok

Aligha tartottak nyári szünetet babérjaikon ülve a magas fokú megbízhatóságáról és kiemelkedő biztonságáról közismert Volvo Trucks tervezői. A VIARENT bérautó-kínálatának egyik legnépszerűbb nehéz-teherautós márkája ugyanis mindjárt két új biztonságtechnikai fejlesztéssel is előrukkolt a nyár derekán.

Önállóan az autópályán

Illusztris társaságban folytatja intenzív fejlesztőmunkáját az automatizált vezetés területén a Delta-Truck Kft. által is forgalmazott Isuzu. A japán high-tech szektor kiválóságaiként – két japán minisztérium megbízásából – négy technológiai vállalat indíthatott közúti teszteket nehézkategóriájú tehergépkocsik…

Tiszta zónák – 2. rész

Cikkünk előző részéből már képet alkothattunk arról, mennyire sokrétű és jövőbe mutató a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák (LEZ) témaköre. A városi teherszállítás előtt álló hatalmas kihívás tétje nem kevesebb, mint a jövő egészséges…

Tiszta zónák – 1. rész

Kevés izgalmasabb kérdés vetődik fel napjainkban a teherszállítás háza táján, mint a károsanyag-kibocsátás, illetve a korlátozott kibocsátási zónák témája. Az intenzív viták nyomán évről-évre több és több ilyen övezet jön létre, egyre közelebb hozva a…