Messzebbre elér a kezük

Immár négy éve gyártja a Volvo Trucks a tisztán elektromos hajtású FL Electric és FE Electric teherautókat, így most elérkezett a frissítés ideje. Ennek keretében a svéd gyártó új, nagyobb energiasűrűségű akkumulátorokat vezetett be, amelyekkel jelentősen növelhető a hatótáv vagy változatlan hatótáv mellett a hasznos teherbírás.

Közzétéve:

Négy évvel ezelőtt a legelsők között kezdett elektromos tehergépkocsikat értékesíteni a Volvo Trucks. Később a középkategóriás FL és FE mellett megjelent a nehéz-kategóriás FM, FMX és FH, valamint az amerikai piacon a VNR villanyhajtású változata is. Mindezekből világszerte negyven országban együttesen már közel ötezer példányt adott át ügyfeleinek a svéd gyártó, és ezzel piacvezetőnek számít az elektromos teherautók terén.

Optimalizálhatók hatótávolságra vagy hasznos teherbírásra

Most újabb lendületet adhat az eladásoknak, hogy nagyobb energiasűrűségű akkumulátorok bevezetésével közel másfélszeresére növelték az FL Electric és FE Electric modellekhez elérhető akkumulátorcsomagok összkapacitását. Így az FL Electric hatótávolsága elérheti a 450, az FE Electric modellé pedig a 275 kilométert, amivel ezek a teherautók szinte minden városi és város környéki alkalmazásra megfelelnek napközbeni töltés nélkül. Még az olyan nagy energiaigényű feladatokra is, mint a hulladékgyűjtés vagy a városi építőipari fuvarozás. Ez a fejlődés persze abból az irányból is megközelíthető, hogy az eddig kínált hatótávolságokat mostantól kevesebb akkumulátorral, azaz kisebb saját tömeg mellett biztosítják az elektromos modellek, ami nagyobb hasznos teherbírást eredményez. Akkumulátoronként fél tonna megtakarítással számolhatunk. Márpedig bizonyos felhasználási területeken a hasznos terhelhetőség fontosabb szempont a hatótávolságnál.

Meggyőző értékek

A megújult Volvo FL Electric villanymotorjának legnagyobb teljesítménye 180 kilowatt, azaz 245 lóerő, kapacitása pedig három akkumulátorral 280, míg hattal 565 kilowattóra. Így elosztófuvarozásban a legnagyobb akkucsomaggal 450, míg a legkisebbel 280 kilométer a hatótávolsága. Ezzel szemben az FE Electric modellt két villanymotor hajtja együttesen legfeljebb 225 kilowatt, azaz 306 lóerő teljesítménnyel. Három akkumulátor beépítésével 280, míg néggyel 375 kilowattóra összkapacitást biztosít az FE elektromos változata. Négy energiatároló esetén elosztófuvarozásban 275, hulladékgyűjtés során elektromechanikus mellékhajtás használatával pedig 200 kilométert tehet meg egy feltöltéssel. Ezekkel a javított képességekkel tehát a Volvo FL Electric és FE Electric valóban meggyorsíthatja az átállást a csendesebb és tisztább városi fuvarozásra. Jól érzékelteti a különbséget, hogy zöld áram használatával ezek a modellek évente járművenként körülbelül harminc tonna szén-dioxid kibocsátását takaríthatják meg dízelüzemű társaikhoz képest. Az újdonságok már rendelhetők, idén ősztől pedig a kiszállításuk is elindul.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Feljebb lépett!

Kívül belül megújult a legkisebb oroszlán, vagyis az MAN népszerű kishaszonjárműve, a TGE. Természetesen a változások zömét a karosszéria alatt, valamint a régi és új vezetéstámogató rendszerek tudásában kell keresnünk.

Méltó utód

Kis- és középvállalkozások számára eddig is ideális választás volt a Ford Transit Custom. A kishaszonjármű új generációja azonban az eddigiekhez képest is nagyobb választékot kínál karosszériaváltozatok és hajtásláncok terén, emellett egy sor praktikus megoldás teszi…

Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Humbaur újdonságok

Évtizedek óta bátran fordulhatunk a Humbaur GmbH családi vállalkozáshoz, amennyiben az átlagosnál igényesebb pótkocsival vagy felépítménnyel szeretnénk járműparkunkat bővíteni. Sőt, akkor is jó helyen kopogtatunk a németeknél, amennyiben teljesen egyedi igényeink megvalósításáról álmodunk.