Nem fog ki rajta a fagy sem

Idén télen több ezer kilométeren át tesztelte az MAN a sorozatgyártáshoz közeli elektromos nyerges vontatóját Svédországban, az északi sarkkör környékén. Elsősorban az eTruck hatótávolságát, tölthetőségét, fűtési rendszerét és hajtásláncának működését vizsgálták a legkeményebb zimankóban. Ám ez csak a kezdet, még nagyon sok próba vár az oroszlános márka elektromos teherautójára a nagysorozatú gyártás elindításáig.

Közzétéve:

Négy különböző specifikációjú, azaz eltérő akkumulátorral, villanymotorral, erőátvitellel, tengelyekkel és fülkével ellátott MAN eTruck prototípus és mintegy harminc tesztmérnök négy hónapon keresztül dacolt faggyal, jéggel, hóviharokkal és a majdnem egész napon át tartó sötétséggel Svédország északi részén. Mindezt azért, hogy ilyen zord körülmények között éjjel-nappal teszteljék a sorozatgyártás előtt álló eTruck általános energia-háztartását, hatótávolságát, töltési tulajdonságait, az akkumulátorcsomagok fűtő-hűtőrendszerét és a hajtáslánc egyes elemeinek működését. „A téli tesztelés teljes sikerrel zárult” – összegezte a tapasztalatokat Dr. Frederik Zohm, az MAN Truck & Bus igazgatótanácsának kutatásért és fejlesztésért felelős tagja. Ez azt jelenti, hogy az eTruck már az igen kiforrott prototípus szintjénél tart, azaz közel áll a sorozatgyártás megkezdéséhez.

Legkülönfélébb tesztek sorozata következik

Ám még így is sok munka áll az MAN szakemberei előtt. A müncheni gyártó ugyanis egy minden szempontból optimális, érett és a távolsági hűtőfuvarozástól a hulladékgyűjtésig a lehető legtöbb alkalmazási területre megfelelő típussal szeretne megjelenni az alternatív hajtású, helyileg nulla károsanyag-kibocsátású nehéz-tehergépjárművek egyre nagyobb lehetőségekkel kecsegtető piacán.
Ezért az elkövetkező hónapokban tesztelik majd többek között, hogy az akkumulátorok mennyire ellenállók nyílt lánggal, vízbe merítéssel és földre ejtéssel szemben. Egyes részegységeket és a teljes járművet is szigorú törésteszteknek vetik majd alá, továbbá sok egyéb mellett zajmérési és elektromágneses megfelelőségi vizsgálatokon is át kell esniük a prototípusoknak.

Kapnak hideget, meleget

Persze ezekkel a próbákkal párhuzamosan folytatódnak a közúti tesztek is. Az eTruck járművek sok százezer kilométert futnak majd Európa-szerte, például Dél-Spanyolországban. Itt a téli tesztekkel szemben a másik végletet jelentő, jóval +40 Celsius-fok feletti hőségben, perzselő napsütésben vizsgálják majd az akkumulátorok hűtésének hatékonyságát, a töltésvezérlést és a hajtáslánc elemeinek működését. Ez is éppúgy a fejlesztőmunka szépségei közé tartozik. Ám most, hogy az eTruck minden várakozást felülmúlva teljesítette a téli próbákat, az MAN teljes fejlesztő és tesztelő csapata szerint jó úton haladnak és igen közel állnak a tisztán elektromos hajtású teherautók sorozatgyártásának elindításához. A tervek szerint ez kevesebb mint egy éven belül kezdetét veheti. Utána már az lesz a gyártó legfőbb célja, hogy évről évre látványosan növelje az eTruck járművek részarányát az értékesítésben a dízelmotoros modellekkel szemben.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Könnyebben, gyorsabban, hatékonyabban

Zsúfolt, zajos és rossz levegőjű belvárosainkat autók, motorosok, kerékpárosok és gyalogosok nyüzsgő tömege, krónikus parkolóhelyhiány, sokszor még kellemetlen időjárási és útviszonyok is jellemzik. Ilyen áldatlan állapotok közepette kell dolgozniuk a kézbesítőknek és futárszolgáltatóknak minden nap.…

Itt a megoldás?

Újabb „varázsszó” – pontosabban rövidítés – tűnt fel az elmúlt bő másfél évtized során a fuvarozás horizontján napjaink égető problémáinak megoldására. A HVO üzemanyagok, azaz a hidrogénezett növényi olajok máris sokat ígérnek, ám egyelőre keveset…

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív…

Ahol a csillagok születnek

Jelentős évfordulót ünnepelhettek a Rajna mentén: hatvan éve, 1965 júliusában gördült ki az első teherautó a VIARENT bérautókínálatának is méltán népszerű márkája, a Mercedes-Benz wörthi gyárából. A gigantikus üzem napjainkra már számos modellsorozat szülőhelyeként írta…

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében…