Nem fog ki rajta a fagy sem

Idén télen több ezer kilométeren át tesztelte az MAN a sorozatgyártáshoz közeli elektromos nyerges vontatóját Svédországban, az északi sarkkör környékén. Elsősorban az eTruck hatótávolságát, tölthetőségét, fűtési rendszerét és hajtásláncának működését vizsgálták a legkeményebb zimankóban. Ám ez csak a kezdet, még nagyon sok próba vár az oroszlános márka elektromos teherautójára a nagysorozatú gyártás elindításáig.

Közzétéve:

Négy különböző specifikációjú, azaz eltérő akkumulátorral, villanymotorral, erőátvitellel, tengelyekkel és fülkével ellátott MAN eTruck prototípus és mintegy harminc tesztmérnök négy hónapon keresztül dacolt faggyal, jéggel, hóviharokkal és a majdnem egész napon át tartó sötétséggel Svédország északi részén. Mindezt azért, hogy ilyen zord körülmények között éjjel-nappal teszteljék a sorozatgyártás előtt álló eTruck általános energia-háztartását, hatótávolságát, töltési tulajdonságait, az akkumulátorcsomagok fűtő-hűtőrendszerét és a hajtáslánc egyes elemeinek működését. „A téli tesztelés teljes sikerrel zárult” – összegezte a tapasztalatokat Dr. Frederik Zohm, az MAN Truck & Bus igazgatótanácsának kutatásért és fejlesztésért felelős tagja. Ez azt jelenti, hogy az eTruck már az igen kiforrott prototípus szintjénél tart, azaz közel áll a sorozatgyártás megkezdéséhez.

Legkülönfélébb tesztek sorozata következik

Ám még így is sok munka áll az MAN szakemberei előtt. A müncheni gyártó ugyanis egy minden szempontból optimális, érett és a távolsági hűtőfuvarozástól a hulladékgyűjtésig a lehető legtöbb alkalmazási területre megfelelő típussal szeretne megjelenni az alternatív hajtású, helyileg nulla károsanyag-kibocsátású nehéz-tehergépjárművek egyre nagyobb lehetőségekkel kecsegtető piacán.
Ezért az elkövetkező hónapokban tesztelik majd többek között, hogy az akkumulátorok mennyire ellenállók nyílt lánggal, vízbe merítéssel és földre ejtéssel szemben. Egyes részegységeket és a teljes járművet is szigorú törésteszteknek vetik majd alá, továbbá sok egyéb mellett zajmérési és elektromágneses megfelelőségi vizsgálatokon is át kell esniük a prototípusoknak.

Kapnak hideget, meleget

Persze ezekkel a próbákkal párhuzamosan folytatódnak a közúti tesztek is. Az eTruck járművek sok százezer kilométert futnak majd Európa-szerte, például Dél-Spanyolországban. Itt a téli tesztekkel szemben a másik végletet jelentő, jóval +40 Celsius-fok feletti hőségben, perzselő napsütésben vizsgálják majd az akkumulátorok hűtésének hatékonyságát, a töltésvezérlést és a hajtáslánc elemeinek működését. Ez is éppúgy a fejlesztőmunka szépségei közé tartozik. Ám most, hogy az eTruck minden várakozást felülmúlva teljesítette a téli próbákat, az MAN teljes fejlesztő és tesztelő csapata szerint jó úton haladnak és igen közel állnak a tisztán elektromos hajtású teherautók sorozatgyártásának elindításához. A tervek szerint ez kevesebb mint egy éven belül kezdetét veheti. Utána már az lesz a gyártó legfőbb célja, hogy évről évre látványosan növelje az eTruck járművek részarányát az értékesítésben a dízelmotoros modellekkel szemben.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Innováció minden téren

Zajlik az élet az Isuzu háza táján – a Delta-Truck Kft. által forgalmazott, illetve a VIARENT bérautó-kínálatában is népszerű márka vezetői, tervezői és gyártástechnológusai jól láthatóan nem vesztegették az időt az elmúlt hónapok során. Innovatív…

Ahol a csillagok születnek

Jelentős évfordulót ünnepelhettek a Rajna mentén: hatvan éve, 1965 júliusában gördült ki az első teherautó a VIARENT bérautókínálatának is méltán népszerű márkája, a Mercedes-Benz wörthi gyárából. A gigantikus üzem napjainkra már számos modellsorozat szülőhelyeként írta…

Generációváltás

GEN2 – félreérthetetlenül adta a Ford Trucks a szakma és a nagyközönség tudtára, hogy új nemzedékében mutatkozik be népszerű F-MAX sorozata. A Magyarországon a Delta Truck Kft. által forgalmazott járműcsalád mind hajtásrendszerében, mind pedig megjelenésében…

Új távlatok

Csupán az elektromos mobilitás hajnalán járunk csupán – azért a hőskorán talán már túl vagyunk. Ennek ellenére máris egy teljesen új töltési rendszerrel kell megbarátkoznunk a VIARENT bérautói között is népszerű nehézkategóriájú teherautók világában. Ám…