Válaszok a kihívásokra

Napjainkban, illetve a közeljövőben olyan jelentős kihívásokkal kell szembenézniük a fuvarozóvállalatoknak, mint a szállítások szén-dioxid-semlegesítése, a logisztikai folyamatok digitalizálása és az egyre égetőbb járművezető-hiány. Többek között ezekre is igyekezett választ adni, illetve mutatni újdonságaival az MAN a legutóbbi IAA Transportation haszonjármű-kiállításon.

Közzétéve:

Villamosítási lázban ég az egész haszonjárműipar, így az MAN standján is egy akkumulátoros elektromos hajtású nyerges vontató, az MAN eTruck sorozatgyártáshoz közeli prototípusa állt a figyelem középpontjában. A jelenlegi TGX típusra épülő eTruck első példányait várhatóan 2024-ben vehetik át az ügyfelek. Az oroszlános villany-teherautó egyik legnagyobb dobása az, hogy felkészítették a megawattos töltésre, ezáltal a rövid töltési időket jól kihasználva naponta 600 és 800 kilométer közötti távokat is megtehet nehézsúlyú, hosszú távú fuvarozásban. Ez később elérheti akár az ezer kilométert is. Az eTruck fülke-alvázas változata pedig ugyanolyan sokoldalú felépítményezhetőséget biztosít majd, mint a mai dízelüzemű tehergépjárművek, így a hűtőfuvarozástól a hulladékgyűjtésen át az építőanyagok kiszállításáig mindenhol bevethető lesz.

Szélesebb körű támogatás elektromos járművekhez

Egy haszonjárműgyártónak persze nem elég csupán jól alkalmazható elektromos járműveket kínálnia, hanem olyan szolgáltatásokat is kell nyújtania, amelyek sikeresen végigkísérik az üzemeltetőket az átállás folyamatán. Ezért hozta létre az MAN az eMobility Consulting tanácsadó szolgáltatást, amely a járműre vonatkozó szaktanácsadáson kívül az ügyfél sajátos üzemeltetési körülményeit figyelembe véve az üzemeltetés fázisaira, a költségoptimalizálásra, az útvonalelemzésre, a flottaoptimalizálásra és a töltőinfrastruktúrára is kiterjed. Ennek részei például az új MAN eReadyCheck, amellyel az ügyfelek felmérhetik, hogy az elosztó útvonalaik hogyan járhatók be csak elektromos hajtással, vagy az MAN eManager, amellyel a flottamenedzserek hatékonyan felügyelhetik a flotta összes járművének töltési adatait.

Bővülő digitális szolgáltatások

Ezek a szolgáltatások pedig már a logisztika digitalizációjának szerves részei, akárcsak a jelenlegi dízelüzemű járművekhez is elérhető MAN Now. Ez lehetővé teszi például a navigáció térképadatainak frissítését, illetve akár az MAN EfficientCruise domborzathoz előrelátón igazodó sebességszabályzás vagy különféle váltóvezérlő programok távolról végzett feltöltését az adott gépjárműre. Az MAN ServiceCare digitális karbantartásmenedzsment-rendszerrel gyorsan és könnyedén felügyelhetők a szükséges szervizműveletek, az MAN Perform teljesítményelemzés pedig elősegíti az üzemanyag-hatékony működést. Továbbá az IAA kiállításon mutatkozott be az MAN új, digitális fizetőrendszere, amely megkönnyíti a járművezetőknek a tankolásokat és a flottamenedzsereknek az üzemanyag-költségek nyomon követését.

Nagy gázzal az önvezetés útján

A digitalizációhoz hasonlóan gyorsan fejlődő terület az iparágban az automatizálás, ezen belül is az önvezetés. Ez ugyanis csökkentheti az emberi hibából bekövetkező balesetek számát, nagyobb rugalmasságot és hatékonyságot nyújt azzal, hogy kevésbé korlátozzák a fuvarozást a kötelező pihenőidők, továbbá részben az egyre súlyosabb sofőrhiányra is megoldást jelent. Az MAN az IAA-n is felvázolta a jelenleg futó gyakorlati tesztjeit a zárt területeken alkalmazott megoldásoktól a logisztikai központok közötti, autópályán megvalósított teljes önvezetésig. Ilyen az ANITA projekt, amely a Deutsche Bahn közúti-vasúti átrakóterminálján a konténerek automatizált felvételére és szállítására összpontosít. Az ATLAS-L4 projekt keretében pedig 2024 végétől egy MAN teherautó önállóan közlekedik majd egy német autópályán.

Erősebb és takarékosabb motorok, valamint látványosabb csúcsmodellek

Emellett az oroszlános gyártó a hannoveri kiállításon bemutatta a D26 dízelmotor legújabb változatát. Ez számos továbbfejlesztés eredményeként akár három százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztást, miközben mindegyik teljesítményszintjénél ötven newtonméterrel nagyobb nyomatékot és tíz lóerővel nagyobb teljesítményt nyújt. Az MAN TGX új aerodinamikai módosításaival együtt pedig a négy százalékot is elérheti az üzemanyag-megtakarítás. Mindeközben az exkluzív megjelenést és csúcsfelszereltséget kínáló Individual Lion S csomag mostantól a TGS típushoz is elérhető, valamint új látványelemekkel és egy fekete optikai készlettel bővítették. Az MAN tehát számos fontos újdonságot vonultatott fel az IAA Transportation kiállításon mind a jelenlegi termék- és szolgáltatáskínálatát, mind a közeljövőben piacra kerülő megoldásait illetően.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra