Nincs lehetetlen, csak tehetetlen

Minden bizonnyal ezt a filozófiát vallják a Volvo Buses szakemberei. Ugyanis minden tőlük telhetőt megtesznek annak érdekében, hogy világszerte a legkülönlegesebb ügyféligényeket is kielégítsék, ha elektromos vagy hibrid autóbuszokról van szó.

Közzétéve:

Ahány ügyfél, annyi egyedi igény és annyi személyre szabott megoldás. Éppúgy igaz ez az elektromos haszonjárművek esetében, mint ahogyan dízelüzemű társaiknál már megszokhattuk, csak éppen másféle igények merülnek fel. Az elektromos hajtású városi autóbuszok üzemeltetőinek például sokszor kardinális kérdés a töltési lehetőségek választéka. Ebből kiindulva a Volvo Buses a töltőoszlopról lenyúló pantográfos áramszedő (OppCharge) és a CCS-szabvány Combo 2 csatlakozóján keresztüli vezetékes töltés mellé felvette kínálatába a jármű tetejéről felemelkedő pantográfos áramszedőt is. Ez a kompakt kialakítású és kis tömegű berendezés mostantól a Volvo 7900 Electric szóló és csuklós változatához egyaránt rendelkezésre áll. A biztonság jegyében pedig már oldalsó holttérfigyelő, a külső tükröket helyettesítő kamerás rendszer, a jármű közeledésére figyelmeztető külső hangjelzés és erősített elülső ütközésvédelem is elérhető a svéd márka elektromos buszaihoz.

Jól bírja az extrém viszonyokat

Az akkumulátorról üzemelő elektromos járművek kapcsán szintén kulcsfontosságú kérdés a különféle éghajlati viszonyok mellett elérhető hatótávolság. Ezért a Volvo Buses üzemeltetők közreműködésével sarkvidéki fagyban és több mint negyven Celsius-fokos kánikulában is tartósan tesztelte az elektromos autóbuszait. A 7900 Electric típus ilyen szélsőséges körülmények között is remekül teljesített, ahogyan Mexikóvárosban és Dubai városában is kiváló eredményekkel zárta a féléves üzemeltetői teszteket.

Járóképes alváz elektromos hajtásrendszerrel

Persze nem minden üzemeltető szeretne komplett járműveket beszerezni, sokan csak járóképes alvázakat rendelnek a neves gyártóktól, amelyekre aztán helyi vállalatok készítik el a felépítményt. A Volvo Buses is évtizedek óta világszerte jelentős szereplő a járóképes alvázak piacán, ezért nemrég bevezette a tisztán elektromos hajtású BZL Electric modellt. Ez a korszerű alváz igen nagy szabadságfokot engedélyez a felépítményezőknek, így még emeletes karosszériával is elláthatják. A körkörös gazdaság elvének jegyében ez az új járműalap több mint kilencven százalékban újrahasznosítható. A BZL Electric hajtásáról szintén a Volvo 200 kilowatt teljesítményű villanymotorja gondoskodik, amelyből egyébként kettő is beépíthető egy járműbe. Ehhez kétfokozatú automatizált váltó kapcsolódik, míg a tetőre kerülő akkumulátorcsomag kapacitása elérheti a 470 kilowattórát. Természetesen ez az energiatároló egység is a járóképes alváz szerves része.

Profi szaktanácsadás az optimális üzemelésért

A Volvo Buses azonban nem áll meg ott, hogy korszerű és rugalmasan az adott igényekhez igazítható elektromos járműveket kínál az ügyfeleknek, hanem ezeket átfogó szaktanácsadással is kiegészíti. Új szolgáltatásának keretében a gyártó szakemberei az üzemeltetővel közösen felmérik az adott járatok energiaigényét többek között az éghajlat, az átlagsebesség, a terhelés, a domborzat és a töltési stratégia figyelembevételével, majd ez alapján optimalizálják a jármű akkumulátorcsomagjának kapacitását.

A hibridek is hódítanak

Egyre általánosabb szakmai nézet, hogy a tisztán elektromos járműveké a jövő, azonban ma még a hibrid modellekre is nagy igény mutatkozik. Például a svájci Sierre település az egész buszflottáját hibrid járművekre cserélte le néhány évvel ezelőtt. Nemrég pedig elkezdték használni a Volvo Buses földrajzi kerítésen alapuló szolgáltatását, amely a járatok előre meghatározott szakaszain automatikusan csak elektromos üzemmódban működteti a hajtásláncot. Ennek köszönhetően további tíz százalékkal csökkent a flotta üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása. A Volvo Buses tehát nagyon is komolyan veszi a buszközlekedés villamosítását, ezért mindent elkövet, hogy világszerte a legkülönfélébb ügyféligényekre is a lehető legjobb megoldást nyújthassa.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Sétagalopp vele a munka

Bemutatta a Daimler Truck japán leányvállalata, a Fuso az évtizedek óta igen sikeres Canter kisteherautó legújabb generációját. A típus az új biztonsági és kényelmi funkciók mellett további konfigurációs lehetőségekkel bővült, és mindez persze az akkumulátoros…

Eskü’ gyári!

Úgy néz ki a Volkswagen Caddy Edition, mintha egy tuningműhelyből gördült volna ki, pedig ez csak a Volkswagen Haszonjárművek legújabb különleges kiadása. Az ízléses optikai tuning a kisáruszállító kivitelekhez is éppúgy elérhető, mint a családi…

Pillantás a jövőbe

Napjainkban a haszonjárműiparban három terület mozgatja leginkább a fenntartható jövőt célzó fejlesztéseket: a tisztán elektromos hajtás a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért, az önvezetés a közlekedésbiztonság fokozása érdekében és a digitalizáció a hatékonyabb üzemeltetés támogatására. Ezek közül az…

Dobogós célkitűzések

Minden korábbinál gyorsabb ütemben változik a világ és vele együtt az igényeink is. Erre reagált kiemelkedő rugalmassággal a Delta-Truck Kft., amikor bevezette a Ford Trucks Rent szolgáltatást. Ennek részleteiről, valamint az új Ford F-Line típusról…

Korlátok nélkül

Jelentősen kibővítette tisztán elektromos hajtású teherautóinak kínálatát az MAN, amelyet az idei IFAT kommunális szakkiállításon mutatott be. Az eTGX és eTGS ezáltal már fülke-alvázként is sokféle tengelytávolsággal, fülkével, motorteljesítménnyel, akkumulátorcsomaggal, töltőcsatlakozó-elhelyezéssel és az adott alkalmazáshoz…

Belső égésű alternatívák

Más gyártókkal egyetértésben a Volvo Trucks is régóta azt vallja, hogy nem lehet egyetlen alternatív hajtási móddal földrajzi és felhasználási értelemben is minden téren kiváltani a mai dízelmotorokat. Ehelyett az összes életképes alternatívára szükség lesz,…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra