Nincs lehetetlen, csak tehetetlen

Minden bizonnyal ezt a filozófiát vallják a Volvo Buses szakemberei. Ugyanis minden tőlük telhetőt megtesznek annak érdekében, hogy világszerte a legkülönlegesebb ügyféligényeket is kielégítsék, ha elektromos vagy hibrid autóbuszokról van szó.

Közzétéve:

Ahány ügyfél, annyi egyedi igény és annyi személyre szabott megoldás. Éppúgy igaz ez az elektromos haszonjárművek esetében, mint ahogyan dízelüzemű társaiknál már megszokhattuk, csak éppen másféle igények merülnek fel. Az elektromos hajtású városi autóbuszok üzemeltetőinek például sokszor kardinális kérdés a töltési lehetőségek választéka. Ebből kiindulva a Volvo Buses a töltőoszlopról lenyúló pantográfos áramszedő (OppCharge) és a CCS-szabvány Combo 2 csatlakozóján keresztüli vezetékes töltés mellé felvette kínálatába a jármű tetejéről felemelkedő pantográfos áramszedőt is. Ez a kompakt kialakítású és kis tömegű berendezés mostantól a Volvo 7900 Electric szóló és csuklós változatához egyaránt rendelkezésre áll. A biztonság jegyében pedig már oldalsó holttérfigyelő, a külső tükröket helyettesítő kamerás rendszer, a jármű közeledésére figyelmeztető külső hangjelzés és erősített elülső ütközésvédelem is elérhető a svéd márka elektromos buszaihoz.

Jól bírja az extrém viszonyokat

Az akkumulátorról üzemelő elektromos járművek kapcsán szintén kulcsfontosságú kérdés a különféle éghajlati viszonyok mellett elérhető hatótávolság. Ezért a Volvo Buses üzemeltetők közreműködésével sarkvidéki fagyban és több mint negyven Celsius-fokos kánikulában is tartósan tesztelte az elektromos autóbuszait. A 7900 Electric típus ilyen szélsőséges körülmények között is remekül teljesített, ahogyan Mexikóvárosban és Dubai városában is kiváló eredményekkel zárta a féléves üzemeltetői teszteket.

Járóképes alváz elektromos hajtásrendszerrel

Persze nem minden üzemeltető szeretne komplett járműveket beszerezni, sokan csak járóképes alvázakat rendelnek a neves gyártóktól, amelyekre aztán helyi vállalatok készítik el a felépítményt. A Volvo Buses is évtizedek óta világszerte jelentős szereplő a járóképes alvázak piacán, ezért nemrég bevezette a tisztán elektromos hajtású BZL Electric modellt. Ez a korszerű alváz igen nagy szabadságfokot engedélyez a felépítményezőknek, így még emeletes karosszériával is elláthatják. A körkörös gazdaság elvének jegyében ez az új járműalap több mint kilencven százalékban újrahasznosítható. A BZL Electric hajtásáról szintén a Volvo 200 kilowatt teljesítményű villanymotorja gondoskodik, amelyből egyébként kettő is beépíthető egy járműbe. Ehhez kétfokozatú automatizált váltó kapcsolódik, míg a tetőre kerülő akkumulátorcsomag kapacitása elérheti a 470 kilowattórát. Természetesen ez az energiatároló egység is a járóképes alváz szerves része.

Profi szaktanácsadás az optimális üzemelésért

A Volvo Buses azonban nem áll meg ott, hogy korszerű és rugalmasan az adott igényekhez igazítható elektromos járműveket kínál az ügyfeleknek, hanem ezeket átfogó szaktanácsadással is kiegészíti. Új szolgáltatásának keretében a gyártó szakemberei az üzemeltetővel közösen felmérik az adott járatok energiaigényét többek között az éghajlat, az átlagsebesség, a terhelés, a domborzat és a töltési stratégia figyelembevételével, majd ez alapján optimalizálják a jármű akkumulátorcsomagjának kapacitását.

A hibridek is hódítanak

Egyre általánosabb szakmai nézet, hogy a tisztán elektromos járműveké a jövő, azonban ma még a hibrid modellekre is nagy igény mutatkozik. Például a svájci Sierre település az egész buszflottáját hibrid járművekre cserélte le néhány évvel ezelőtt. Nemrég pedig elkezdték használni a Volvo Buses földrajzi kerítésen alapuló szolgáltatását, amely a járatok előre meghatározott szakaszain automatikusan csak elektromos üzemmódban működteti a hajtásláncot. Ennek köszönhetően további tíz százalékkal csökkent a flotta üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása. A Volvo Buses tehát nagyon is komolyan veszi a buszközlekedés villamosítását, ezért mindent elkövet, hogy világszerte a legkülönfélébb ügyféligényekre is a lehető legjobb megoldást nyújthassa.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

A hatékonyság bajnokai

Megjelenésük óta több neves szakmai díjat elnyertek, illetve számos összehasonlító teszten győzelmet arattak kiváló üzemanyag-fogyasztásukkal az új generációs DAF tehergépkocsik. Ezek tapasztalataiból merítve az eindhoveni gyártó bevezette az Efficiency Champion felszereltségi csomagot, amellyel az új…

A digitalizálás erejével

Több ponton is jelentősen megújul idén a Volkswagen Crafter, hogy lépést tartson a korral, illetve megfeleljen a nyáron életbe lépő új biztonsági előírásoknak. Ennek keretében teljesen új műszerfalat, digitális műszerpanelt, korszerű információs és szórakoztatórendszert, valamint…

Visszatért legendák

Két közel negyvenéves Mercedes-Benz NG 2636 6×6 teherautó is sikeresen teljesítette idén a világ legkeményebb terepversenyeként ismert Dakar-ralit a veterán járműveknek kiírt Dakar Classic Rally kategóriában. Mindkét csillagos tehergépkocsi annak idején dakaros szervizautóként kezdte pályafutását,…

Kettő az egyben

Újabb taggal bővül a Ford Pro villamosított kishaszonjárműveinek kínálata, ugyanis leleplezték a harmadik generációs Transit Connect kompakt kisáruszállító külső forrásról tölthető hibrid változatát is. A modell az akár 110 kilométeres elektromos hatótávolság és az egyenáramú,…

Kamerák a tükrök ellen

Egyre több teherautó-gyártó kínálatában jelenik meg a tükröket helyettesítő kamerás rendszer, amely igen vegyes véleményeket és érzéseket vált ki a járművezetőkből. Aki még nem próbálta, általában elutasítja vagy legalábbis idegenkedik tőle. Aki már használja és…

Bűvös hetes

Megkezdődött az új generációs Volkswagen Transporter előértékesítése Németországban. Az újdonság a megújult külső és a vadonatúj digitális műszerfal mellett számos korszerű vezetéstámogató rendszert és kényelmi funkciót, nagyobb rakteret, illetve teherbírást, valamint többféle belső égésű és…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra