Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Közzétéve:

Új, kifejezetten a fogyasztáscsökkentés érdekében átalakított orr-résszel (is) gyártja a Volvo Trucks a dízelmotoros FH és FH16, valamint az FH Electric modelleket. Mindez annak a 2020-tól hatályos európai uniós szabályozásnak köszönhető, ami szerint a távolsági fuvarozásban meghatározó nyerges vontatók fülkéi akár fél méterrel is hosszabbak lehetnek. A Volvo Trucks azonban nem a belsőteret nyújtotta meg, hanem a jármű elejét, pontosabban a szélvédő előtti alsó részt.

Kevesebbet fogyaszt és stabilabb is lett

Az átalakítással az elsődleges cél a fogyasztáscsökkentés volt, de az FH Aero modellek nemcsak kevesebb üzemanyagot használnak, hanem stabilabbak és így biztonságosabbak is lettek. Az orr-rész átalakítása olyan praktikus megoldást is eredményezett, mint a megnagyobbított, lehajtható fellépő. Ez akkorára sikerült, hogy nem csak a szélvédőt lehet kényelmesebben tisztítani, de akár kétszemélyes padként is használható.

Visszatérve a fogyasztásra, a jármű elejének átalakítása mellett más, egyéb megoldások is azt szolgálták, hogy kevesebb gázolajat és AdBlue üzemanyagot használjanak a Volvo FH Aero modellek. Az I-Save csomag bevezetésével az elmúlt öt évben már 18 százalékot sikerült lefaragni a fogyasztásból, most pedig újabb öt százalékot – igaz, nem csupán a kedvezőbb légellenállású fülkének köszönhetően.

Spórolós tárcsafékek

A másik újítás, ami üzemanyagot takarít meg, a súrlódásmentes tárcsafék. A Volvo Trucks fejlesztésének köszönhetően ugyanis sikerült megszüntetni azt a veszteséget, ami abból fakad, hogy a betétek és a tárcsák között lényegében folyamatos az érintkezés, még akkor is, amikor nem fékezünk. Ugyanis fékezéskor a levegőnyomás a betéteket a tárcsákhoz szorítja, azonban a súrlódás akkor sem szűnik meg teljesen, amikor már nem felengedtük a pedált, ugyanis nincs semmilyen szerkezet, ami visszahúzná a betéteket. Pontosan ezt sikerült most a svéd gyártónak az új fejlesztéssel megoldani, így csökkentve azt a veszteséget, ami a tárcsafékek használatakor jelentkezik. A súrlódás megszüntetésével nem csupán az üzemanyag-fogyasztás csökken, hanem a fékpor emissziója is, tehát duplán mérsékli a környezeti terhelést.

Mindent látó kamerák

Az orr-rész és a fékek átalakítása mellett további fogyasztáscsökkenést eredményezett a kamerás tükörrendszer: csak ennek a megoldásnak köszönhetően 1,2 százalékkal kevesebb üzemanyagot „esznek” az FH Aero modellek. Pedig nem is ez volt az elsődleges cél az újítás bevezetésével, ugyanis a digitális tükrök a Volvo-csoport egyik alapértékét, a biztonságot szolgálják! Szinte teljesen sikerült megszüntetni a holttereket, növelni a látómezőt, például úgy, hogy éles kanyarokban a rendszer oldalra kitolja a kameraképet, aminek köszönhetően az egész szerelvény látszódik. De még akár éjszaka, illetve rossz látási körülmények esetén is nappali fényviszonyokhoz hasonló képet kaphatnak a járművezetők, az infraberendezéseknek hála.

Ráadásul ez a megoldás nemcsak menet közben növeli a biztonságot, de még pihenés, parkolás közben is, hiszen a fülkében tartózkodók mindent láthatnak a kamerákon keresztül, ami a környezetükben történik, akár a jármű háta mögött. Ha gyanús zajt hallanak, azonnal ellenőrizhetik, mi is történt – még a behúzott függönyök mögül is kiláthat a Volvo sofőrje. Tolatáskor is tartogat kellemes meglepetéseket az új monitorrendszer. A pótkocsi hátuljánál, illetve 25 és 50 méterrel e mögött összesen három virtuális segédvonal látható meg a képernyőkön, megkönnyítve a hátramenetet vagy menet közben a sávváltást.

Kényelmes és szórakoztató is tud lenni

Megújult a menürendszer és bár a megjelenítés nem változott, de fejlettebb a navigáció is. A szórakoztatásról hat prémiumhangszóró és külön mélynyomó is gondoskodik, az opcionálisan kérhető mikrohullámú sütő pedig átkerült a jobboldali ülés fölé a szélvédő fölötti tárolóban.

Erős, erősebb, D17

A fentiek mellett a motorválasztékban is jelentősek a változások, az új D17-es motor akár 780 lóerős teljesítményre és 3800 newtonméteres nyomaték leadására is képes, aminél jelenleg nincs erőteljesebb motor ebben a járműkategóriában a piacon. Persze nem mindegyik D17-es ennyire erős, háromféle változat érhető el ebből a motortípusból.

A két, ennél picit gyengébb változat is 600, illetve 700 lóerős, 3000, illetve 3400 newtonméteres maximális nyomatékkal. Mindhárom variáns tankolható hidrogénezett növényi olajokkal (HVO) és szintén mindegyik motorváltozatban a már jól bevált 12 fokozatú I-Shift automatizált váltó dolgozik. Az új D17-es motorral szerelt FH 16 Aero modelleket 2024 második felétől kezdik el gyártani. A legújabb Volvo FH nyerges vontatók számtalan változatban és feladathoz már most elérhetők a VIARENT flottájában.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

(Még mindig) nem ismernek lehetetlent

Újabb izgalmas összeállítással jelentkezünk a Broshuis ügyfeleinek kiszállított speciális pótkocsikról. A kampeni tervezők ezek révén is igazolták, hogy aligha ismernek lehetetlent. Ezúttal is nagy szakértelemmel és tapasztalattal, mi több elegánsan abszolválták a legkülönlegesebb kihívásokat. A…

Még távolabbra, még dinamikusabban

Csomagkézbesítés? Mesteremberek munkaeszköze? Szervizautó? Netán mobil élelmiszerbolt, esetleg személyszállító transzferjármű? Mindegyik! A Mercedes-Benz eVito – a VIARENT flottájában is népszerű eSprinter közkedvelt „kis testvéreként” – tisztán elektromos hajtásrendszerével is sikerrel találta meg helyét a nagyvárosok…

Szelek szárnyán

Kicsivel nagyobb lett, maradhat? De még mennyire! Mintegy 24 centiméterrel megnyújtott orrkialakításával a Volvo FH Aero optimálisan használja ki az Európai Unió járműhosszúságra vonatkozó, új szabályzása adta lehetőségeket. A Volvo FH – a VIARENT flottájának…

Csak stílusosan!

Praktikusak, gazdaságosak és strapabírók – lehetnek azonban emellett karakteresek is? Mi az hogy! Stílusos különlegességekkel rukkoltak elő a VIARENT kínálatának népszerű tagja, a Citroën Jumpy tervezői: speciális újdonságuk a márka legendás H-modelljét idéző külsővel érkezik.…

MI itt, MI ott – MI mindenütt!

Aligha újdonság, hogy napjainkban a mesterséges intelligencia (MI) szédületes tempóban tör mindenüvé utat magának. Különösen is sikeres a gépi tanulásként ismertté vált ága. Miért lenne ez másként a közúti áruszállítás brutális adatmennyiséget produkáló üzeme során?…