Orrplasztika után

Kicsit hosszabbra és áramvonalasabbra szabták a Volvo FH elejét, kihasználva az uniós szabályozás adta lehetőségeket. Az újításnak köszönhetően javult a nehéz-tehergépjárművek stabilitása és sikerült csökkenteni a fogyasztást.

Közzétéve:

Új, kifejezetten a fogyasztáscsökkentés érdekében átalakított orr-résszel (is) gyártja a Volvo Trucks a dízelmotoros FH és FH16, valamint az FH Electric modelleket. Mindez annak a 2020-tól hatályos európai uniós szabályozásnak köszönhető, ami szerint a távolsági fuvarozásban meghatározó nyerges vontatók fülkéi akár fél méterrel is hosszabbak lehetnek. A Volvo Trucks azonban nem a belsőteret nyújtotta meg, hanem a jármű elejét, pontosabban a szélvédő előtti alsó részt.

Kevesebbet fogyaszt és stabilabb is lett

Az átalakítással az elsődleges cél a fogyasztáscsökkentés volt, de az FH Aero modellek nemcsak kevesebb üzemanyagot használnak, hanem stabilabbak és így biztonságosabbak is lettek. Az orr-rész átalakítása olyan praktikus megoldást is eredményezett, mint a megnagyobbított, lehajtható fellépő. Ez akkorára sikerült, hogy nem csak a szélvédőt lehet kényelmesebben tisztítani, de akár kétszemélyes padként is használható.

Visszatérve a fogyasztásra, a jármű elejének átalakítása mellett más, egyéb megoldások is azt szolgálták, hogy kevesebb gázolajat és AdBlue üzemanyagot használjanak a Volvo FH Aero modellek. Az I-Save csomag bevezetésével az elmúlt öt évben már 18 százalékot sikerült lefaragni a fogyasztásból, most pedig újabb öt százalékot – igaz, nem csupán a kedvezőbb légellenállású fülkének köszönhetően.

Spórolós tárcsafékek

A másik újítás, ami üzemanyagot takarít meg, a súrlódásmentes tárcsafék. A Volvo Trucks fejlesztésének köszönhetően ugyanis sikerült megszüntetni azt a veszteséget, ami abból fakad, hogy a betétek és a tárcsák között lényegében folyamatos az érintkezés, még akkor is, amikor nem fékezünk. Ugyanis fékezéskor a levegőnyomás a betéteket a tárcsákhoz szorítja, azonban a súrlódás akkor sem szűnik meg teljesen, amikor már nem felengedtük a pedált, ugyanis nincs semmilyen szerkezet, ami visszahúzná a betéteket. Pontosan ezt sikerült most a svéd gyártónak az új fejlesztéssel megoldani, így csökkentve azt a veszteséget, ami a tárcsafékek használatakor jelentkezik. A súrlódás megszüntetésével nem csupán az üzemanyag-fogyasztás csökken, hanem a fékpor emissziója is, tehát duplán mérsékli a környezeti terhelést.

Mindent látó kamerák

Az orr-rész és a fékek átalakítása mellett további fogyasztáscsökkenést eredményezett a kamerás tükörrendszer: csak ennek a megoldásnak köszönhetően 1,2 százalékkal kevesebb üzemanyagot „esznek” az FH Aero modellek. Pedig nem is ez volt az elsődleges cél az újítás bevezetésével, ugyanis a digitális tükrök a Volvo-csoport egyik alapértékét, a biztonságot szolgálják! Szinte teljesen sikerült megszüntetni a holttereket, növelni a látómezőt, például úgy, hogy éles kanyarokban a rendszer oldalra kitolja a kameraképet, aminek köszönhetően az egész szerelvény látszódik. De még akár éjszaka, illetve rossz látási körülmények esetén is nappali fényviszonyokhoz hasonló képet kaphatnak a járművezetők, az infraberendezéseknek hála.

Ráadásul ez a megoldás nemcsak menet közben növeli a biztonságot, de még pihenés, parkolás közben is, hiszen a fülkében tartózkodók mindent láthatnak a kamerákon keresztül, ami a környezetükben történik, akár a jármű háta mögött. Ha gyanús zajt hallanak, azonnal ellenőrizhetik, mi is történt – még a behúzott függönyök mögül is kiláthat a Volvo sofőrje. Tolatáskor is tartogat kellemes meglepetéseket az új monitorrendszer. A pótkocsi hátuljánál, illetve 25 és 50 méterrel e mögött összesen három virtuális segédvonal látható meg a képernyőkön, megkönnyítve a hátramenetet vagy menet közben a sávváltást.

Kényelmes és szórakoztató is tud lenni

Megújult a menürendszer és bár a megjelenítés nem változott, de fejlettebb a navigáció is. A szórakoztatásról hat prémiumhangszóró és külön mélynyomó is gondoskodik, az opcionálisan kérhető mikrohullámú sütő pedig átkerült a jobboldali ülés fölé a szélvédő fölötti tárolóban.

Erős, erősebb, D17

A fentiek mellett a motorválasztékban is jelentősek a változások, az új D17-es motor akár 780 lóerős teljesítményre és 3800 newtonméteres nyomaték leadására is képes, aminél jelenleg nincs erőteljesebb motor ebben a járműkategóriában a piacon. Persze nem mindegyik D17-es ennyire erős, háromféle változat érhető el ebből a motortípusból.

A két, ennél picit gyengébb változat is 600, illetve 700 lóerős, 3000, illetve 3400 newtonméteres maximális nyomatékkal. Mindhárom variáns tankolható hidrogénezett növényi olajokkal (HVO) és szintén mindegyik motorváltozatban a már jól bevált 12 fokozatú I-Shift automatizált váltó dolgozik. Az új D17-es motorral szerelt FH 16 Aero modelleket 2024 második felétől kezdik el gyártani. A legújabb Volvo FH nyerges vontatók számtalan változatban és feladathoz már most elérhetők a VIARENT flottájában.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

VIARENT, út a bérléshez

Jó egy furgon a háznál – tartja a régi bölcsesség. Ezzel nehéz vitába szállni, hiszen előbb utóbb mindenki életében alakulnak olyan teendők, amelyek egy hétköznapi személyautó képességeit messze meghaladják. Legyen szó egy egyszerű bútorszállításról, költözésről,…

Atletikus teherhordók

Amikor szóba kerülnek a Ford kishaszonjárművei, általában nem a sivatagban, hegyi felfutón, vagy versenypályán száguldó járművekre gondolunk. Pedig megtehetnénk, hiszen a Ford Performance, a kékoválosok motorsportrészlege, furgonokból és pickupokból is eredményes versenyautókat farag.

Expressz platós

Immár nyomatékirányítással segíti dinamikus irányváltását a Ford legkisebb tengerentúli platósának utcai sportváltozata. Azonban ez csupán a jéghegy csúcsa, hiszen korántsem ez a Maverick Lobo egyetlen műszaki csemegéje.

Simabőrű széltoló

Kifejezetten a távolsági fuvarozáshoz optimalizált, kedvezőbb légellenállású fülkeváltozatot kínál a Mercedes-Benz a dízelmotoros Actros modellekhez. Ha ismerősnek tűnik, nem véletlen, hiszen a ProCabin fülkével mutatkozott be az elektromos eActros 600 is.